Alla inlägg under november 2011

Av Kattis - 16 november 2011 19:13

När jag kom hem hade det kommit ett stort kuvert från Västmanlands Tax klubb! Nemos fina diplom och ett väldigt fint protokoll med högsta betyg och jätte fint omdöme på anlagsprovet. Känns fint! Med tanke på hur "dåligt" han spårade i Sala skogen. Han blev ju plötsligt väldigt låg, har han inte varit någonsin i hela sitt liv. Fick mana på honom med glada utrop och uppmaningar att spåra vidare. Vad jag har hört kan hans ängslighet berott på att han känt av rovdjur i skogen, kanske lo??? Han blev iaf mycket konstig, inte alls likt honom särskilt inte under "arbete". Han fullföljde iaf med bravur och trots monster i skogen.


Vi skulle ha tränat idag. Men vi struntade i det idag. Hinner inte. På lördag ska vi på galej och jag var liksom tvungen att fixa lite med outfit och dylikt. Trammsigt kan man ju tycka, men jag är dåliga självförtroendet själv. Duger aldrig, är aldrig nöjd med mig själv. Det är påfrestande. Vem bryr sig? Jo, bara jag själv.....men ändå tycker jag som vanligt inte om mitt yttre....


I morse tappade jag all lust och ork när det var dax för att gå ut med hunden vid fem. Kallt och hiskligt mörkt, dessutom sov Nemo vilket betyder att han inte heller var så sugen på att spatsera ut. Så vi sussade vidare en timma till.... Idag blir en slö dag. Känner mig trött, har ingen lust med något alls igentligen. Nemo och jag ska ha en träningsfri vecka, det var länge sedan. På söndag är det dax igen.....om inte lördagens fest sätter stopp för det....

 Underbara finaste Nemo  !

   

Av Kattis - 13 november 2011 14:42

Wilma och Nemo på dagens promenad.....men vad gör han med sin tass????


Vi var tidigare idag till UBK och kikade på lydnads tävlingen där. Sen drog Jenny och jag och en blandad skara hundar och tog en längre promenad. Det var svinkallt och blåsigt. Tyvärr blåste det rakt in i Nemos öra så han var sådär lagom road av promenaden. Kikade flera gånger för att se att inget fanns i örat, men jag tror det var blåsten som ilade i hans lilla söta öra. Har kontaktat en av uppfödarna som jag kontaktade för typ ett år sedan och avbokat min plats i hennes kö, för jag ska inte ha någon hund än. Det var planerad parning i början av året. Men jag vill vänta ett tag till. Synd, men jag hoppas att jag kan äga en hund därifrån i framtiden. Har andra planer nu, och jag längtar och längtar......... Om några månader får jag veta om det blir nån liten valp till mig  .........


Annars är det nog i vanlig ordning. Tränar lite med Nemo. Just nu går det liiiite framåt och det känns underbart. Eliten är svår, svårare än svårast. Jag önskar av hela mitt hjärta att vi ska klara det Nemo och jag! Vi har gjort mycket tillsammans han och jag och han har den största platsen i mitt hjärta. Hoppas att han kommer hålla sig frisk och kry. Wilma är såklart med och tränar och så, men bara så länge hon vill, på hennes villkor. Min lilla gumma gillar inte att anstränga sig för mycket. Kylan och mörkret gillar hon absolut inte. tur att mycket kan hittas på inomhus.


Nu ska vi handla och sen är det ju veckans ridhus träning som står på schemat. Dirigeringar och rutor och kon skick får det bli idag! Ha en fortsatt härlig söndag!

Av Kattis - 11 november 2011 08:44


Mys i solen med dom sötaste!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards