Alla inlägg under mars 2007

Av Kattis - 30 mars 2007 15:25

Nemo mår bättre. Han mumsade glatt i sig diet maten både igår kväll och i morse. Får jag inget mer? tyckte han. Han var pigg på morgon rundan och for nästan som vanligt omkring som ett troll. I morse fick han inte följa med på morgon rundan. När jag och Wilma gick ut klockan fem i morse satt han tydligen i min säng och grät tills vi kom hem strax efter klockan sex. Husse var måttligt road bör tilläggas. Idag ska vi försöka träna lite om han har någon lust. Men det kan jag lova att han har. Wilma tycker att det är bra att Nemo är lite sjuk. Då bjuds det på extra god mat bla fisk å ris. Ikväll ska vi nog titta på TV och ta det lungt. Känns som en bra fredags sysselsättning efter en ganska jobbig vecka.Ha en bra helg!

Av Kattis - 29 mars 2007 17:54

Nemo har fått någon form av kräk sjuka. Stackarn. Han kräktes och kräktes i morse. Han var lite hängig redan i går kväll. Men i morse var det riktigt illa. Tyvärr hamnade det mesta i min säng. Så nu håller jag på att tvätta för fullt. Han är jätte hängig. Men jag tycker att han har piggnat på sig nu till kvällen. Ska strax koka ris och fisk till honom. Slår vad om att Wilma också vill ha det... Så idag händer det inte mycket. Ska lubba ett varv i spåret, men det blir tråkigt utan Nemo. Wilma och jag får väl gå ut på egen hand.Hoppas att han blir frisk! Det är det värsta som finns när ens husdjur är sjuka.Wilma är piggelin. Hon passade på att skälla ut husses kompisar som kom på besök. Hon samlade ihop sitt ben och sin plysch leksak och vaktade dem noga där hon låg i soffan. Nemo satt utslagen på golvet och sa inte ett skvatt. Han visade ingen glädje över att det kom besök. Inte likt honom inte, då mår man verkligen pyton...

Av Kattis - 27 mars 2007 19:31

Nu är våren här på allvar. Det finns inget härligare än att lubba runt i skogen en sån här dag. Det är inte kallt längre och nästan all snö är borta i skogen. Nemo tog ett riktigt vår bad i en härlig dypöl i skogen. Han riktigt njöt. Stoppade ner hela huvudet under vatten ytan och blåste massor av bubblor. Han passade även på att vår städa lite i dypölen. Jobbade stenhårt med att fiska upp gamla grenar och annat. Wilma sprang runt pölen på ganska långt avstånd och skällde som en tok. Hon ville nog vara med, men att smutsa ner sig är ingen höjdare direkt (....ja, om det inte är bajs dåra...).Nu ska jag gå ut och apportera med Nemo. Sen gör vi nog inget mera idag. Han börjar återhämta sig från helgens spårövningar. Har köpt en jätte bra låda till bilen där jag ska ha alla mina tränings grejor. Städade och tvättade bilen i helgen och jag kan säga att min sambo inte riktigt uppskattar alla "bra att ha hundsaker" som ligger huller om buller i hela bilen! Men nu har jag hittat en bra lösning till det. Då blir han nog också nöjd tror jag.

Av Kattis - 26 mars 2007 18:37

Det händer inte så ofta men idag är Nemo totalt slut! Han orkade inte ens hälsa på husse när han kom in från garaget.I morse fick jag hjälp av Carina att lägga spår. Vi ska ju tävla apellspår snart, så nu måste vi ligga i hård träning!Vi gjorde ett spår på ett gärde. Men nja, det gick sisådär kan man säga. Han gick lite på luftvittring och tog bara en av tre apporter. Han behöver absolut mer spårvana. Har inte spårat så mycket med honom. Men det var jätte skoj och Carina är så duktig!Gjorde ett rakt kortare spår lite senare. Det gick bättre. Fattar inte hur jag ska lära mig hålla reda på linan. Den är överallt känns det som. Tio meter lina ska man ha ute. Ja, men kan andra så kan jag.....Var in till stan en stund och köpte bla en bur till Wilma. Den ska vara i baksätet i bilen har jag tänkt. Där ska hon få åka i lugn å ro.Nyss kom vi hem från kompisarna i Jumkil. Tränade lite budföring och lite apportering. Men jag skulle låtit bli. Nemo var aldeless trött. Att spåra är tröttsamt när man är oerfaren. Nu ligger han och sover vid mina fötter. Wilma fick ocså träna budföring. Problemet är att hon fullkommligt älskar min kompis Jenny, så hon har en tendens att tjuva ganska ofta. Ikväll ska jag springa spåret. Har börjat mitt nya liv förstår ni. Ska gå ner i vikt. Har gått ner i vikt. Flera kilo på en månad! Känns jätte bra. Mer ska jag gå ner. Vi får se hur det går. Men det är så härligt att mina jeans är för stora....

Av Kattis - 24 mars 2007 15:24

Vi begav oss ut till Kölinge, någonstans i skogen. Där var vi ett gäng som spårade idag. Från apellkursen som vi går på. Det var jätte roligt! Instruktörerna är väldigt duktiga och mina kurs kamrater är jätte trevliga och duktiga. Och då blir man så galet inspirerad. Jag fick till ett bra spår till Nemo. Har problem att ha koll på allt annars men det fixade till sig bra idag. Ja, man ska räkna steg man ska sätta upp snitslar i skogen och man ska hålla koll på vart man går. Allt på en och samma gång! Det är mycket för en sån snurrig matte som jag. Tror att det fick ligga ca 40 minuter. Han spårade bra tycker jag. Men han missade första pinnen och han tog den andra men tuggade sönder den. Så det gäller att vara snabb med karamellen där!Men de andra apporterna tog han! Skita kul! Eftersom jag inte har spårat mer än ett par gånger så känns det toppen. Ska spåra några fler gånger på egen hand så att han (och jag) får lite spår vana.Vi gjorde även en budföring på slutet. Det fixade han fint. Nu ska jag anmäla mig till tävlingen! Annars kommer jag att ångra mig att vi inte var med! Det gör jag alltid. Man ska inte fundera så mycket hela tiden....Tror att det kan gå nämligen......vi ska träna mer....Efter spåret åkte jag till klubben. Hämtade min nya "klubbjacka". Det var typ jätte fin. Passade på att träna lite hopp och platsliggning på planen. Även Wilma var med och tränade. När jag kom hem hade Tobbe köpt en ny skrivare så nu ska vi försöka lära oss hur den fungerar. Förresten, vad var det för fel på skrivaren vi hade ra? Hmmmm....typiskt killar!

Av Kattis - 23 mars 2007 08:00

(Wilma blöt & frusen efter morgonpromenaden, stackars liten)Idag är det fredag och det är snart ledigt i några dagar. Igår tränade vi med Lena inne i stan. Det gick bra och vi började med ett nytt trix. Krypet! Ååå vad det var roligt. Skrattade en hel del, Nemo är så rolig när han försöker tänka ut vad jag vill. Fortsatte att trixa med framför gåendet. Det är lite svårt med brukset. Jag har ju inte hållit på med det förut så det är ganska mycket nytt och det kan vara svårt att veta hur det ska se ut när momentet är färdigt.Imorse gick vi med Ulrika och Azzora en lång runda på 1 1/2 timma. Det kändes bra. Hundarna är helt slut. Wilma blev jätte frussen eftersom det rengnade och vi blev väldans blöta. I morgon ska vi åka till skogen och spåra, det ska bli spännande. Längtar! Har inte spårat så jätte mycket med Nemo. Några gånger endast. Men jag tror att det ska gå bra.Hoppas bara att vädret är bra.På söndag fyller min storebror Leif år. Då åker vi dit och firar lite. På måndag har jag tagit semester. Då ska jag nog göra något skoj, återkommer.

Av Kattis - 19 mars 2007 06:45

Matte for upp som ett skollat troll i morse. Pigg som bara den. Det var inte jag, inte lilla Wilma heller. Vi sov djupt och det hade varit mysigt att sova en stund till...Utanför dörren stod våra "morgonpromenadskamrater" givakt och redo att börja promenaden. Wilma stod kvar en stund på trappen innan hon traskade iväg. Hon gör det för att känna efter vad det är för väder och för att känna efter om hon vill gå över huvudtaget! Hon tyckte att vädret var lite för kallt och lite för blaskigt. Men så kom hon på att någonstans därute kan det ju ligga en baguette eller liknande som ju kunde slinka ner...Ikväll är det kurs för mig och matte. Det blir roligt. Vi har tränat ganska flitigt i början av veckan. Jag har fått så många goa korvbitar! Det är man ju värd!

Av Kattis - 18 mars 2007 12:17

Vet ni vad matte gjorde i morse klockan halv sju? Hon tog med oss på en vanlig promenad i skogen trodde vi. Men sen bar det av ut i spåret! Tanten sprang nästan hela vägen! Ja, matte har blivit galen. Jag och Wilma sprang med henne som två livvakter hela vägen! Trodde ju att hon tappat huvudet hemma! Matte sa att det var tur att det var is kvar på vissa sträckor i spåret, annars hade hon fått springa mycket längre. Och med tanke på den röda nyansen i hennes ansikte så var det nog tur. Vi kom hem och var ganska trötta efter det. Matte svettades som en tok. Wilma hoppade upp i soffan och somnade på en gång. Matte har blivit lite av ett hälso freak misstänker vi. Hon har blivit tokig!Eftersom det snöar ute just nu så ska vi ligga i soffan och mysa en stund. Jag gillar att mysa med matte. Brukar kravla mig upp i hennes knä ibland. Jag blundar, tror inte att hon märker nåt då eftersom det blir alldeless svart! Då skrattar hon åt mig. Kul att hon blir så glad av mig!!!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards