Alla inlägg under mars 2009

Av Kattis - 26 mars 2009 16:06

Jag ska vara ledig några dagar. Det ska bli skönt. Jag ska försöka ta det lite lungt.....men jag är inte så bra på det. Hoppas på fint väder så jag kan vara ute länge med mina hundar. Men jag har faktiskt en hel del att grejja med. Har haft huvudvärk mest hela dagen. Idag är jag säker på att det beror på stress. Den har varit en sån dag, ganska stressig. 


I går var jag till min brorsa och firade honom lite. Han fyllde år. Trevligt att träffa honom och familjen. Pontus har växt och blivit en riktigt stor liten kille. Det bjöds på mat och fika. För övrigt går det upp och ner kan man säga. Önskar jag hade den där tränings gnistan kvar så att jag kunde börja träna med särskilt Nemo. Men den är tyvärr borta. Det finns liksom inget kvar. Önskar att saker och ting var bra. Men det är meningen att det ska svida ibland. Livet går vidare.


Nu får ni ha en fin dag! Tack å hej! Jag använder inte min mail längre. Vill nån något så slå en plingelutt...............



Av Kattis - 19 mars 2009 19:40

Gick upp halv fem. Det blev en lång runda med hundarna. Men eftersom det är lite ont om ljus ute så tidigt så vågar jag inte gå i skogen. Därför tog jag mig ut på stora vägen och gick. Vilket inte var så smart. Bilarna kör fort så tidigt på morgonen. Varje gång jag såg lysen från en bil skuttade jag och hundarna långt ner i dikes kanterna. Det blev lite omständigt. Men de fick en rejäl morgon promenad. Vi tog småvägar hem. Då kan hundarna gå hur de vill och det är roligare att gå då. Det ljusnar fort på morgnarna nu. Åkte lite tidigare från jobbet. Jenny och jag var ut i två timmar och gick. Man blir så pigg av sol och lite värme. Men tyvärr blir man inte pigg av Diezel.Han gör en massa satyg. Tack gode gud för Wilma och Nemo! Nemo och jag provade ett dans trix idag. Skit töntigt men han tyckte det var jätte roligt.....jag med. För övrigt har vi inte gjort så mycket mer den här dagen. Käkat lasagne. Det var gott. Nu ska vi gosa lite jag och min ögonsten Nemo. Wilma vill bara ha sin kvälls mat. Hon väntar och väntar. Eftersom hon är så fantastiskt ursöt så ska hon och de andra få sin mat nu. Go kväll!

Av Kattis - 11 mars 2009 11:38

Jag har inte orkat gå upp när jag ska denna veckan. Är så tråkigt trött. Vet inte varför. Eller jo....lite deprimerad faktiskt. Hundarna ska få göra nåt roligt i helgen. Vi ska åka till Örsan och träna med Sussi och Mio. Ska bli så roligt att se honom. Lilla guldklimpen har nog blivit väldigt stor vid det här laget... För övrigt så tar Jenny hand om mina hundar för det mesta på eftermiddagarna, hon slutar ju tidigare än mig. Det är en enorm lyx att få ta det lungt när man kommer hem från jobbet. Behöver inte stressa. Ha en fortsatt bra onsdag!

Av Kattis - 8 mars 2009 09:36

Vaknade efter sju men orkade inte gå upp. Låg kvar till åtta ungefär. Då satt Nemo och gnydde nedanför min säng. Camilla gick upp före mig så hon tog ut hundarna på morgon rastning. Hon har ju en söt tax som heter Atlas. Han har fallit Wilma i smaken. Hon tycker han är urfin och gör allt för att få hans uppmärksamhet. Väldigt kul att se henne kan jag säga. Men så fort han puffar på henne blir hon skit förbannad. Stackars Atlas är kluven. Han är verkligen hennes favvo kan man säga.


I går kollade vi på film. Men jag la mig efter tio för då höll jag på att somna. Fattar inte att jag ska va så trött på kvällarna. I dag måste jag åka förbi Storvreta tror jag och hämta lite post. Ha en bra dag allihopa!


Lite vinter bilder på hundarna......................

Av Kattis - 6 mars 2009 07:06

I dag känner jag mig utvilad. La mig strax efter åtta igår. Mmmm skööönt att sova..... Jag var helt slut, men jag fattar det för sent. Idag är det fredag och det känns helt ok. I kväll ska vi på middag hos Jennys föräldrar. Det ska bli trevligt. Hennes mormor ska visst vara där. Ja man känner sig som en i familjen. Nu ska jag dricka kaffe sen ska jag ta en cigg! Hej hopp!

Av Kattis - 4 mars 2009 11:41

Jag hinner inte blogga längre. Men jag ska ta tag i det snart! Kanske ikväll, får se..... Allt är som det varit ett tag nu. Hundarna mår bra. Fortfarande har jag inte tagit tag i träningen. Jenny och jag tränade lite i helgen. Platsliggning och budföring i snö oväder. Diezel var jätte duktig. Nemo ville inte lämna sin matte på budföringen. Men det var kul att de fick göra nåt skojigt iaf! Nu ska jag dricka kaffe. Hej svejs!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards