Alla inlägg under juni 2012

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06

I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över Nemo som fixar en titel vid 8 års ålder. Det har varit jätte roligt, speciellt eftersom syrran och Mio gjort samma resa! Vi har gjort det tillsammans och vi har verkligen fixat det!


  LPI LPII SE VCH BEAUTY NIGHTS DREAM OF GOAL  


Är stolt och glad! Min högsta dröm här i livet är ett lydnads championat. Har insett att det kanske inte blir med min älskade Nemo, utan med nästa hund.....och den lilla gossen föddes för ungefär en vecka sedan.....

Nemo har ju en fin "meritlista" som jag är stolt och glad över, vi har gjort allt det-tillsammans han och jag 

Och självklart kommer vi fortsätta tjorva i elitklass momenten. Självklart hoppas jag hitta styrkan att tävla snart igen. Men jag har hela tiden varit så bortskämd med bra resultat och ganska många vinster, nu känns allting som pannkaka. Och jag vete katten hur, men det blir fler tävlingar det är jag säker på. det roliga är att ju mindre jag tränar desto bättre blir det. Men hur tävlar man utan att träna? Och hur lever man utan att träna? Känns som om jag behöver träna för min skull, inte för hans... Är lite sorgsen över att tiden gått så fort, han är redan 8 år min flatte. Han är full av energi. Men inte som förr. Det märks att han blivit äldre på flera sätt. Och jag vill ge honom tid att bara vara också, det kan väl inte va fel?


Ja om några veckor är det dax att hälsa på min nya hund. Vilken det nu blir  Ska bli så spännande att se alla hundar och träffa uppfödaren såklart. Ibland bara fnittrar jag åt att jag ska ha en till, vad har jag gett mig in på? Samtidigt som jag har planerat allt väldigt noga, ja så gott det går! Valpkursen är vi anmälda till för länge sen!

Ja jisses! Undrar vad Wilma och Nemo ska säga, har inte sagt nåt till dom än  !!!

Vet att vi klarar eliklassen i lydnad som alla andra. Så det är min plan med lilla hunden. Till eliten! Tävla. Och förutom lydnad ska det jakt tränas, vill prova starta på jaktprov och WT, attans vad läckert! Men jisses vad jobb det måste läggas ner, men jag har ju tränat en del med Nemo, vi kom aldrig till start eftersom jag gjorde alla andra miljoner saker med hunden  ! Men nu vet jag vad jag vill och vad jag kan! Jag ska göra mitt allra bästa och jag ska verkligen vara den bästa matten till mina vovvar!  Dom är mitt allt  


 

...snart är vi en till  i gänget...........  


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards