Alla inlägg under maj 2007

Av Kattis - 31 maj 2007 17:04

Denna veckan har hundarna och jag varit trötta. Det har inte blivit promenader klockan fem och ingen träning alls tyvärr. Det har varit fullt upp ändå och en del långa dagar på jobbet. Igår ville inte Wilma följa med till jobbet så hon fick vara hemma. Husse åkte hem mitt på dagen och rastade henne. Då var hon nöjd. Hon har varit bamse trött hela veckan. Undrar varför? Ja, först blir man orolig och tänker att ånej nu är hon sjuk. Men när jag tänker efter så är det ju ganska långa promenader och ett ständigt åkande hit och dit. Vem som helst kan ju bli trött av det. Så denna veckan har varit lungn.


Nemo är däremot inte så trött. Han tycker att det är lite trist att vi inte hinner med att träna. Så kan det vara ibland. Jag och Ulrika har fått i uppgift att lägga ett lägre spår i skogen till tävlingen som ska vara i helgen. Vi försökte med det i måndags. Vi gick ut sten hårt. Men det tog typ två timmar och då blev det mer eller mindre......katastrof tyckte vi. Vi var ganska arga, och hade som vanligt olika åsikter om hur vi skulle gå, men samtidigt var det länge sen jag hade så roligt! Jisses vad vi skrattade ute i skogen. Vi låg ett flertal gånger dubbelvikta av skratt. Jag fick till å med lite träningsvärk i magen av allt hysteriska skrattande!! (Jenny fick lägga om spåret den sista biten. Provgick det i dag och det blev ett jätte bra spår!)

Så kan det gå!


Nu ska vi åka till Balingsta för att hälsa på några kompisar!



Av Kattis - 23 maj 2007 16:15

I morse fick matte vakna själv, var för trött i mössan. Jag gick omkring en stund i huset utan att ens öppna mina ögon så trött var jag. När jag slog upp ögonen befann jag mig i köket. Det rann i mungipan och jag hoppades på frukost. Men hon tyckte att vi skulle gå ut å gå först. Synd....var tok hungrig. Som tur var så kom våra vänner, Ulrika, syrran och Alonzo. Då glömde jag bort att jag var hungrig.

Vi lubbade omkring länge i skogen. Jag och Alonzo,fd Lill-Knatte, busade som bara den. Jag var så leksugen att han fick bestämma hur det skulle busas! Wilma lekte också en stund med Alonzo. Hon trodde nog att det var jag......


När vi kom tillbaka fick vi våran mat. Äntligen!! Sen fick Wilma ett ben. Men inte jag. Matte vill att min mun ska vara ok först. Jag påpekade att den var jätte OK!!!! Men hon bara ruskade på huvudet.-Snart får du tuggben lilla vän! är allt hon vräker ur sig. Men jag kom på en bra ide. Jag tog Wilmas ben.

-Mmmmmm, gott gottigott gott! Men lilla Wilma avslöjade hela kuppen. Hon blev jätte arg på mig. Då fick jag nöja mig med att ligga brevid och titta på när hon smaskade på sitt goda ben. Men jag ska ta igen det snart....


Sen åkte vi till jobbet, en lång dag på jobbet idag igen, igår och i morgon blir också lång dag....Men det är ganska roligt. Wilma hälsade på en tax kamrat vid namn Kiwi idag. Hennes intresse för taxar är underligt säger matte... Jag fick inte vara med å lattja med Kiwi. Tyvärr har hennes tax kompis Modde åkt till hund himmlen för ett tag sedan. Wilma saknar henne. Det gör jag med trots att Modde aldrig blev glad av att se mig.


Ibland vill Wilma att jag ska flytta. Hon kan bli less på mig eftersom jag vill leka o retas ett par gånger om dagen. Jag brukar nagga på hennes lilla päls när jag vill retas. Då blir hon som en mini-rottis. Men oftast är det hon som startar leken. Då springer vi som tok stollar på gräsmattan eller i mattes säng. Ikväll ska matte ut å springa spåret med oss. Det är kul......

Av Kattis - 21 maj 2007 15:54

.....oj oj....Dagarna fullkommligt flyger iväg så jag hinner inte med att blogga. Lite har dock hänt. Upptäckte en knöl i Nemos mun. Jag bröt ihop fullkommligt. Den satt i gommen bakom framtänderna på ena sidan. Ringde till Ida. Hon arbetar som djursjukvårdare. Fick komma till henne på kvällen. Hon hjälpte mig att få en snabb tid hos veterinär. Nu är den borta och den visade sig vara en helt ofarlig liten utväxt. Det var länge sedan jag grät så mycket. Veterinär Niclas Hellström gjorde en jätte fint jobb. Jag blir så hysterisk när det händer såna här saker.

TACK IDA! Du är en klippa som ställer upp och hjälper till!! Hur ska jag kunna tacka dig??


Wilma har fått sommar kostym i helgen. Ängnade ganska många timmar med saxen i hand. Hon blen hälften så liten. Hon tycker själv att hon blev väldigt fin. Tyvärr har vovvarna haft fästingar trots fästing medel. Jag verkligen HATAR de små äckliga djuren! Varför finns de?


Igår var vi med husse till Films MK. Där var det folkrace! Det är sååå roligt! Husse körde som en tok, det räckte till en femte plats i C-finalen. En till liten buckla att ställa i hyllan. Dessutom fick vi med oss två bilar hem. Husse är helnöjd. Men nästa gång vill han ta sig till A-final. Så det hoppas vi verkligen!! Jag och hundarna hade trevligt. Nemo tyckte att det var tråkigt att bara sitta still. Han ville helst av allt hällsa på allt och alla. Han trodde nog att hela tillställningen var till för honom. Wilma gjorde sitt yttersta för att se ut som en hundvalp. Så hon tjänade både klappar och en del godsaker. Hon är ju för gullig..... Nemo provade också, men det var inte alls riktigt lika framgångsrikt.


I morse var jag ganska pigg så då passade vi på att vara extra hurtiga. Upp klockan fem. Promenad i skogen och sen så sprang vi ett varv i spåret. Underbart. Men jag har inte sprungit på nästan två veckor så det var lite svettigt. Men nu ska vi sätta igång igen!!




Av Kattis - 7 maj 2007 18:41

Vi har fått en ny tränings kompis. Han heter Baloo. Och är en boxer hane, åtta månader ung. Först tränade vi lite allt möjligt. Bla platsliggning, budföring och annat skojs. När vi var klara tyckte vi att hundarna kunde få busa en stund. Nemo visade Baloo att han minsann var den absolut största hunden som finns. Han burrade upp sin kostym och gick nästan på tå.

Boxern Baloo talade om att han var jätte liten och det tyckte Nemo var bra.

- Tjoohoo! Nu leker vi sa Nemo. De  lekte jätte fint tillsammans och det var länge sen jag såg honom ha så roligt. Wilma fick raseriutbrott så fort han kom i närheten. -Jädrans massa trams här! tyckte hon. Hon visade alla sina tänder och Baloo tyckte nog att hon var en riktig sur tant, han höll sig på avstånd.

Nemo övade på några stunt trix medans de lekte. Han fullkommligt kastade sig åt höger och vänster. Slängde sig upp och ner och rusade som en tok mellan varven. Jag upptäckte när vi skulle gå till bilen att han var totalt nersölad med boxer slem. Inte lika kul! Det var slem snoddar både här och där......Men vad gör det!


Nästa gång vi träffas ska vi spåra. Då ska jag komma ihåg kameran. Det ska bli jätte roligt. Nu ska vi gå ut en stund.......................

Av Kattis - 4 maj 2007 16:39

Vi har varit jätte duktiga idag. Efter jobbet tog jag med hundarna ut i spåret och sprang ett varv. Underbart svettigt! Nemo tyckte att det var super skoj. Wilma stannade hela tiden som för att tala om att vi faktiskt borde vända och inte hålla på med sånt trams. Men efter några hundra meter så fick hon spatt och båda två for runt som raketer i skogen. Jag sprang inte som en raket, men jag sprang åtminstonde.....

Tränade agility med Nemo igår. Guud vad det e kul! Han blev jätte glad och hoppade, sprang på, i och över och igenom alla hinder. Tyvärr siktade han lite fel. Så han sprang upp på gungbrädan. Vi har inte ens provat den någon gång. Han var så ivrig att jag inte hann med ..... han hoppade rakt upp i luften när brädan tippade över och sen var det bara som ett myller av ben öron och två förvånade ögon. Konstig grej! såg han ut att tänka. Allt gick bra och han landade på alla tassar. Han hade inga problem att prova igen. Men vi tog det lite försiktigt efter det. Kanske ska vi gå en agility kurs jag och Nemo? Nemo är en modig hund, han provar och ser om det är skoj. Det är en bra egenskap som jag gillar hos honom.


Nu är det helg. Underbart. Vi ska nog städa och jag har tänkt att vi ska hinna med att spåra. Men mest ska vi nog sova på morgonen. I morse var vi jätte trötta, knappt Nemo ville gå upp. Nä nu ska jag fixa käk. Hej svejs!

Av Kattis - 1 maj 2007 09:25

..............Wilma låg under sängen och skakade igår.  Det sköts en hel del fyrverkerier i Storvreta. Men det var ändå lindrigt, men tyvärr så är det samma visa varje år. Man blir ledsen när ens djur lider på det viset. Men nu är det som vanligt igen. Hoppas att ingen skjuter idag. Troja som vi är hundvakt åt reagerar också på fyrverkerierna. Men hon blir arg, far upp och skäller så man tror att hjärtat ska hoppa iväg. Hon fick sig en rejäl tillsägelse igår. Nemo var så trött igår så han låg i vardags rummet och sov och han märkte inte ens av att det hände saker.Phuuuu


Idag ska vi vara hemma tror jag. Håller på att städa. Hundarna hjälper till. Åtminstonde Wilma. Hon bär runt på mina sockor och lägger dem på bra ställen. Hon rullar omkring i sängen och tycker att livet är allmänt mysigt. Ibland sneglar hon till på sin nyckelpiga. Nyckelpigan är av plysch, och Wilma gillar den kan man säga. Det är en stor mjukis kudde föreställande just en nyckelpiga. Den får sig en omgång då och då......

Troja bor sin sista dag hos oss idag. Hon blir nog glad när Stefan och Jenny kommer för att hämta henne. Men hon trivs här. Alltid händer det något roligt och hon trivs jätte bra med Wilma och Nemo. Nu ska vi fortsätta städa.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards