Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

SIMMAT MED FLYTVÄST!!!!

Av Kattis - 17 januari 2012 20:04

Idag var vi till Uppsala hundsim och simmade jag och Nemo. Mest Nemo :) Först gick Maria igenom honom och drog i benen och klämde på konstiga ställen. Nemo gillade inte det utan ville hellre att hon skulle titta när han apporterade sitt koppel! Typiskt Nemo. Och typiskt Maria att fortsätta dra i hans långa ben. Hon konstaterade att han ömmade lite över....ja vad det nu hette...men på svenska över skulderbladen typ och över korset ungefär. Men annars var han i fin form tror jag hon tyckte. Kan ju vara underlaget som gör honom sådan, halka och elände. Kanske ska berätta varför jag åkte till simmet! Jo jag har fått för mig att han rör sig knasigt och därför vill jag göra nåt åt det. Lite stel när han legat länge osv. Började med glycosamin för ca en månad sedan, det har hjälpt tycker jag. Passade på att fråga om hans hull, har ju ökat på maten en del eftersom han började likna ett skelett. Men Maria tyckte han var ok, men absolut inte mer. Då säger vi så! Sen var det dax för äventyr efter en trevlig pratstund. Nemo skulle gå upp i duschen, han tyckte inte den var kul. Inget var särskilt kul. Men det gick bra sen efter lite lirkande. Sen på med FLYTVÄST och in till självaste poolen. Läskigt sa Nemo!!!! Men Maria och Gith hjälptes åt att stoppa ner den lite ograciösa flytten i vattnet. PLOPP!!!!!!! Till skillnad från Nemos vanliga simturer hade han linor på och fick inte bestämma själv hur och vart han skulle simma. Det tyckte han var lite obehagligt. Men det gick bättre och bättre och efter en stund lyckades han simma omkring lite. Jag fick gå runt poolen och ropa och vifta med en leksak för han ville helst simma vid ytterdörren, där han blev nersläppt, så det var svårt att få honom därifrån. Meningen var att få honom att titta efter mig och simma i min riktning. Men han tyckte det var svårt. Sen tog Maria honom till poolkanten för att vila en stund. Hon höll i hans överarmar, till en början streta han och var spänd men snart slappnade han helt av. Så häftigt! Sen fick han simma lite till. Då hade han det lite lättare och simmade faktiskt runt i poolen. Sen fick han vila hos mig en stund. När simningen led mot sitt slut sänktes en ramp ner som Nemo skulle ta sig uppför. Sakta och långsamt för att vänja sina små pinniga ben vid att inte längre vara i vattnet. Sen upp i duschen igen för att spola bort lite klor. Sen lyfte vi upp honom på ett bord för att bli lite fönad. Han gjorde inget motstånd för han var bamse trött vid det här laget.... Mysigt att bli lite blåst på kostymen sa han! När vi var klara fick jag titta när Marias hundar simmade. Dom är vana och kan simma i pool. Jädrans vad coolt det var att se. Gith höll i Nemo men han ville plötsligt till poolen. Ja nu dög den när den var full med snygga flickor. Nemo stod på kanten och gnällde när rottisen Ronja och kelpiesen Piri simmade runt och verkade ha så skoj! Ronja tyckte Nemo var ful och att han kunde sluta glutta när dom badade! Medans jag pratade och bokade lite nya tider och diskuterade la sig Nemo på golvet, det har nog förmodligen inte hänt.... Jobbigt att träna och utsätta sig för underliga saker! Nästa gång ska matte stötta lite bättre så att han känner sig bättre till mods. Jag var ju minst lika förvirrad som honom:) Har bokat in några tider och om två veckor ska även lilla Wilma få simma. Det kommer bli jätte intressant. Då kommer båda hundarna få lite friskvård, det kan dom verkligen vara värda mina små guldklimpar! Roligt om de kan simma så fint som kelpiesen och rottisen så småningom. Nu sover Nemo som en klubbad säl. Han är verkligen trött. Nästa vecka kör vi igen! Verkligen roligt och intressant har det varit idag. Längtar till nästa vecka!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards