Alla inlägg under september 2009

Av Kattis - 30 september 2009 20:35

Efter jobbet åkte jag till UBK och träffade Jenny. Vi skulle träna lite tänkte vi. Nemo och jag övade kryp. Ja, han kröp....i typ 50 km/h. Jag fick lägga ner. Vad var det då? Fatta ingenting, men det var väl kul att krypa idag tydligen. Gjorde ett inkallande med ställande, boll bakom och endast handtecken resulterade i en tvärnit! Cool!!Cool Belönade som sjutton, vi lekte med bollen ock åt korv, kastade korv och busade. Sen tänkte jag att då gör jag en gång till på samma vis. Smart Kattis! Nä då sprang Nemo ungefär lika fort som när han kröp....så då struntade han i att stanna över huvud taget. Ska bara göra en gång! Nåväl han ...och jag hade kul iaf...


Sen var det skott träning och vi höll oss en bit därifrån. Diezel behöver träna på skotten, på avstånd. Han var duktig. Tränade lite med Wilma innan skotten. Vi gjorde en massa olika saker. Rutan bla, det gick mycket bra!


Sen när jag var där såg jag en tjej med en rottis. Det visade sig vara en klass kompis till mig! Jätte roligt att träffas så där på hundklubben. Vi jobbade ihop en kort period för typ tio år sedan, städade trappor-det jobbet sög riktigt ordentligt kan jag säga! Men så kan det va....Obestämd  Hon har iaf en tik som heter som min lilla hund. Hästar hade hon med.....och en massa spårmark..... Vi ska höras och träffas nåt framöver. Kanske får man hoppa upp på hästryggen igen??!! Häftigt det var 11 år sedan jag slutade med med hästeriet. Nu ska jag göra en massa bra saker!


Just det! Träffade ju Linda på klubben också! Det var så kul för det var jätte länge sedan vi sågs! Jätte roligt att höra hur hon hade det. Nu ska jag göra nytta....igen...........

Av Kattis - 29 september 2009 20:17

Har fått konstiga flugor inne. Köpte en ny blomma för ett tag sen, är säker på att de kommer från den. Har kastat ut alla blommor. Hur får man bort dessa äckliga djur? Har provat en liten bytta med saft och diskmedel. Det var någon som sa att man skulle göra det. GrrrrSkrikandes.....det funkar inte.............det ligger en liten insekt däri. Flugorna sitter som i flockar. Riktigt snuskigt. Tänk om vi har nån slags invasion??? Otäckt!


Har varit ut en långrunda nu på kvällen. Gick förbi ett ställe där det finns massor av får. Nemo reste ragg och studerade dom länge. Hör till att det var lite mörkt när vi passerade de ulliga små djuren. Wilma hittade rester av ett klippt får, alltså en stor tuss med ull. Fattade inte vad hon höll på med först. Hon sniffade länge rullade sig i ullhögen den lilla snusk fian. Sen tog hon alltihopa i munnen och fick spunk! Vad jag skrattade! Hon ser för rolig ut.


Nemo har varit på topp idag. Mattes guldgosse har inte tränat på två dagar, han har nog abstinensSkrattande? Vi tränade lite kryp på promenaden. På en gräsplätt. Oj vad han kröp idag. Precis som han ska helt enkelt. Wilma fick även hon träna lite kryp, men hon kan just nu bara krypa framför mig i turbo fart! Funkar ju det med.


Nu ska jag glo lite på idol! Ha en bra kväll!!!



Av Kattis - 29 september 2009 06:16

Det var svinkallt ute i morse. Frost på bilrutorna. Gick upp klockan fem. Så Nemo och jag har gått en rask runda på 50 minuter. Känns bra. Men helst skulle jag vilja gå och sova. När jag kom hem tog jag ut Wilma på en kort sväng. Hon var så trött. Träffade ganska många hundar så här tidigt på morgonen. Tänker som sjutton på det där med söket...skulle vara kul alltså! Ja ja, nu ska jag platta håret sen bär det av till en kul dag på arbetet! Ha en bra dag!

Av Kattis - 28 september 2009 19:32

Ja nu har jag fixat som en gästbok här i bloggen. Har inte fattat vad man ska med den till. Obestämd Åkte in till Uppsala  träffade Jenny och gick en två timmars runda med jyckarna. Trevligt men jag går nog helst i skogen. Besvärligt med alla cyklister och annat löst folk. Men kul för hundarna med nya ställen och dofter. Wilma avskyr som bekant att ha koppel på sig. Det var trevligt att gå en promenad iaf. Nemo tycker Diezel är en fjant, så jag måste ha koll på honom. Hmmm.... När Diezel kommer i närheten så blir Nemo stel som en pinne. Svansen rakt upp och en lite tuffare attityd. Men säger man åt honom att sluta va så tuff så liksom sjunker han ihop och fortsätter med sitt. Jenny tycker nog att jag överdriver, ja ja kan så vara men sån e jag... Nu ska jag inte göra så mycket mer idag. Ha en bra kväll!Glad

Av Kattis - 28 september 2009 14:44

Ja, det är så. Jag nollade inte alls krypet! Fick ju en 5:a av den ena domaren! Se där ja! Vore ju bra om man läste ordentligt!


Påsläpp: 10-10

Spår: 9-9

Platsliggning: 10-10

Budföring: 6-6


Linförighet: 8,5-8,5

Framförgående: 5-6,5

Platsläggande: 7,5-7,5

Inkallning 9,5-10

Kryp: 5-0

Apportering:8,5-8

Hopp: 7,5-7


Så blev resultatet! Ska släppa det här nu, men det e inte så lätt ju....



Av Kattis - 28 september 2009 13:55

Ja fortfarande kommer det lyckorus, ilningar genom hela kroppen sen vinsten igår. Så bra han är min jycke plutt! Har fått några kommentarer om att jag nog borde prova på söket också. Först skrattade jag bara, tjena..... Men nu har jag nog kommit på att vi borde prova iaf. Tänk va coolt om vi kunde tävla sök också! Det tycker min hund är mycket roligare. Om jag tränar sök ett tag så borde det ju gå. HmmmObestämd.....Skrattande Typ ganska mycket ganska länge. För söket är svårt. Men vi ska klara av lydnaden också. En klass kvar sen är vi i elit..... Låter ju flott.....hmmm det är en låååång väg dit. Helst ett LPIII. Drömma måste man ju få göra. Nu va jag så där lite blygsam! Klart som fanken vi klarar trean nån gång!


Nyss knackade det på dörren. Åååå hundarna skäller somSkrikandes... Utanför stod en gosse från nåt larm företag. Hmmm han får höra av sig senare till min sambo. Wilma for ut och skällde på gossen. Han försökte mota in henne genom dörren. Tror han va rädd att hon skulle sticka eller nå't. Märkligt beteende av en försäljare???? Då blev hon skit arg! Fick ta tag i henne och sätta henne ner. Hon morrade hela tiden medans jag pratade med gossen. Till slut stod han nedanför trappen. Pinsamt.... Men å andra sidan bra att hon visade sin "skyddshundsida", hon tyckte nog att han skulle skärpa sig helt enkelt! Tur man har en förklädd monster jycke!


Åkte hem lite tidigare från jobbet idag, de ville inte jag skulle va kvar tydligenFlört! Inte mig emot. Ska träffa Jenny. För vi ska ta en lång promenad med hundarna. Nu blir det träningsvila tills på onsdag. Ha en fortsatt bra dag!



Av Kattis - 27 september 2009 20:50

...................på tävlingsbanan........som maskot blir man sååååå trött! Helt slutkörd! Wilma ligger såhär huller om buller i sin lilla bädd och drar timmer stockar. Ja det är sant, hon snarkar värre än sin husse (matte med för den delen). Hon är ganska charmig lilla hunden. Det gick bra att ha henne med på tävlingen trots att det small en hel del. Hon satt i bilen med husse när det sköts. Hon reagerade inte någonting. Fagersta BK har en jätte bra parkering. Man kan sitta i bilen och titta ner på appell plan. Och i vanlig ordning så var det ju en å annan som gullade med henne och trodde att hon var en liiiiten liiiiten hundvalp... Och då trivs Wilma!


Av Kattis - 27 september 2009 16:47


I morse bar det av till Fagersta BK. Lägre spår tävling. Tänkte att om han klarar spåret så kommer det lösa sig. Han hittade 6 pinnar + slut. Så långt bra....bara resten kvar. Platsliggningen gick bra. Budföringen sådär... Tveksamt och mottagaren tittade på Nemo när han skulle skicka, då springer han inte! Dumma jag, skulle ha sagt det till honom..... Men han sprang så jag tänkte att nåt blir det ju. När det senare var dags för lydnad var Nemo trött. Han gjorde som vanligt sitt bästa men han orkade nästan inte. Momenten blev lite sega och långsamma. Krypet gick åt skogen han satte sig upp lite....där blev det noll... När jag var klar ringde jag till Carina. Frågade om man kunde klara sig utan krypet....och halvkrasslig lydnad.... Bara att vänta och se...Räknade med att komma näst sist ungefär och ev bli godkänd. Sen blev det prisutdelning. Godkänd efter godkänd..........uppflytt...uppflytt....VI BLEV UPPFLYTTADE OCH VANN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Då grät jag, då släppte allt. Nemo har fått miljoner pussar och kramar idag! Och det var vår första tävling i år. Nu ska vi satsa på lydnaden ett tag. Jag kommer att leva länge på den här dagen! TACK för alla goa grattisar alla vänner och bekanta!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards