Alla inlägg under februari 2012

Av Kattis - 8 februari 2012 20:28

Har fortfarande inte varit till veterinären med Nemos tass, jag brukar vara kvick dit annars. Men jag klurar och klurar..... Han är inte halt men ömmar när jag tar på tassen. Det är inte klossingen heller, troligen har han sträckt sig eller så för det är i tassen det gör lite ont. Pigg och glad-med flatte fnatt! Han mår bättre idag tycker jag. Mitt lilla svarta hjärta! Så som läget är nu blir det vila och korta promenader. Han pratat med en veterinär på mitt jobb, så jag känner mig ganska lugn.             

Hittade den här bilden på Wilma 2007, ja hon ser lite yngre ut min lilla dvärghund..........

Av Kattis - 7 februari 2012 19:08

Helgen har varit helt underbar. Många långa promenader. Har haft så roligt och bra bara. Men så ska det ju inte vara......... Skulle just ta en lång promenad med bara Nemo. Wilma ville vara hemma med husse, så hon skulle få slippa hänga med. Men efter ca 50 meter börjar Nemo gå konstigt. Ber honom stanna och tänkte att det fastnat något under hans lilla tass, typ snö eller en sten eller så. Men när jag tar på hans ena tå skriker han jätte högt och det gör verkligen ont. ??????????? ? Bara knata hem igen och försöka se efter vad som har hänt. Väl hemma blir det lite knep och knåp med tassen ficklampan och flattens tass. Han har ont, jätte ont. Men då ser jag att en klo har spruckit. Inte konstigt att det gör ont. Han måste ha gjort illa sig igår. Helskotta vad träligt det känns. Inte bra alls. Min lilla hund. I morgon blir det att ta kontakt med nån veterinär. Jag som tyckte att det kändes så bra nu när hans öron är mycket bättre. Han har blivit så duktig på att gå på broar och det känns toppen. Så varför??? Vet nån vad som brukar ske när klossingen spruckit, måste den tas bort?? Nu blir det stoff mys med flatten istället för lång kvällspromenad...........

Av Kattis - 6 februari 2012 12:06

Träffade syster och Mio i morse för en längre promenad. Vi spatserade runt i Hågadalen i två timmar. Ca -8, sol, blå himmel, ganska blåsigt. Underbart med andra ord  . Vad vore livet utan våra fyrbenta?    Tänk om varje dag var såhär  Knappast nån ute, endast en å annan skidåkare. Hundarna for omkring som loskor i det fina vintervädret. Wilma trivs bra i sin nya rock som är lätt som en fjäder  . Ha en fortsatt bra dag!!     

                              

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards