Alla inlägg under april 2012

Av Kattis - 4 april 2012 18:10

......började tidigt... I morse var det svinkallt i huset. Men det är bra för då blir man klarvaken när man går upp och dessutom vaknar jag tidigt, före fem, innan klockan börjar tjuta sitt allra argaste. I morse spatserade jag och hundarna ut på en timmes promenad i vanlig ordning. Hyffsat väder ute, dvs Wilman som just fått kostymen ansad av Madde frös inte, så vi njöt alla tre av turen i skogen. Nemo gjorde som vanligt sitt allra bästa för att liva upp stämmningen, han hittade på lite trix på vägen. Bla kom han på att han minsann kunde på hoppa upp en ett nedfallet träd.....men stammen var i huvudhöjd med mig. Så det var lite för högt. Men som han försökte. Ibland undrar jag om han gör tokiga saker för att göra mig glad, för det finns ingen som gör mig så glad och lycklig som min fina Nemo   Han är så söt, bra, gullig , påhittig, busig och samtidigt alltid så klok, underbara varelse 


Madde gjorde ett kalas jobb med Wilmas galet fluffiga kostym, den är liten men ack så lurvig! Hon blir som en ny hund, så söt och så nöjd och pigg framför allt.  Dessutom har lilla äcklel pottan redan hunnit rulla sig i skit vid ett flertal obevakade tillfällen..... Tyvärr blev det ju vinter igen, så Wilma får ha lilla rocken på sig ute. Eftersom det varit lite kallt inne också har vi lagt en hundbädd nära öppna spisen. Hon ligger där och myser i värmen min lilla tant! Jätte bekvämt tycker Wilman.....

     


Snart är det ledigt i några dagar. Hoppas vi kan få till nåt viltspår i helgen. Skulle vara roligt att prova starta ett öppen spår med Nemo. lydnaden ligger lite på is för tillfället, vi tränar bara liiiite... Så får det bli just nu. som alla redan vet är min plan till hösten en till hund. Tiken är parad och valpar väntas i slutet av maj. Jag hoppas så innerligt att det blir en liten gosse till mig. Längtar längtar längtar.................... Ja, jag blir nästintill lite tossig!


KRAM från oss!


 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards