Alla inlägg under januari 2010

Av Kattis - 26 januari 2010 19:17

Färdig jobbat för den här veckan. Hi hi hiii...... Det ska bli så kul att åka. Men jag är lite nervös över allt som kan gå fel. Ja, men för det första ska det ju bli snö och blåst å elände. Sen pratade jag med min syster nyss. Hon mår illa! Åneeeej! Bara hon eller någon i familjen inte blir sjuk eller så. Det vore ju katastrof. Nojjig? Ja helt klart nojjig! Hoppas det är hyffsat väder i morgon så att vi kan ta en promenad. Nemo är på buselibus humör och leker nog mer än gärna med sin guldiga kusse. Håller på att tvätta och städa lite. Det går inte fort inte..... Motivationen=noll. Åker inte till Knivsta å tränar i morgon kväll om det snöar och är dåligt väder. Men det skulle ju vara så roligt =)


Ha en fortsatt trevlig tisdag kväll!



Av Kattis - 25 januari 2010 20:03

............att jobba. Sen är jag ledig. Vi åker ju till Vemdalen på torsdag. Längtar sjukt mycket. Då får vi umgås och tänka på annat än allt det vardagliga. Annat än vardagen. För övrigt köpte jag en vinter jacka idag. Sjukt dyr, men det får det typ vara värt! Wilma jagade en hare idag när husse var ut en sväng med dom, på tomten. Nemo bryr sig inte, det är så skönt. Hon sprang som en galning. Men inte särskilt långt.....bara några meter faktiskt. Mitt i all "springa efterharen" yra blev Nemo förvirrad. Jätte förvirrad! -Var är min matte? Herregud hon är borta! Medans Wilma sprang efter haren kubbade Nemo tillbaka till ytterdörren. Husse fick ropa för att han skulle komma. Han vill mest vara med mamms det lilla trollet. Tror det susade mellan hans öron när Wilma började springa helt oplanerat, helt sjukt fort.....för att vara hon!


Har kört V40 till jobbet idag. Ååååå vad jag älskar den bilen, går som ett skollat troll=) Nu ska vi göra lite nytta!

Av Kattis - 24 januari 2010 19:45

........onsdag ska det börja snöa tydligen. I hela landet! Det kommer kanske bli oväder??? Vi som ska fara norrut på torsdag morgon!! Och jag som ska träffa syrran och träna i Knivsta tänkte jag. är livrädd att köra bil när det är snöar och är halt o dålig sikt, det är läskigt. Provkörde V40:n. Jädrans vad den går bra! Like it!!! Ska köra den nu i veckan hade jag tänkt. Sambon har ju satt på vinterdäck på den idag. Den har stått hela vintern. Nu ska jag o nemo gå ut å   .... Nemo dricker jätte mycket vatten. jag blir naturligtvis orolig, men Tobbe sa att det är väldigt varmt inne.  Själv är jag så frussen så jag tycker att det är kallt mest hela tiden....    

Av Kattis - 24 januari 2010 18:06

Hämtade fyllona vid halv två i natt. Den ena somnade och den andra pratade mest hela tiden. Skjutsade hem Håkan för det kändes inte snällt att bara lämna honom inne i Uppsala. Då skulle han tagit taxi därifrån. Jag var ju ändå uppe och vaken..... Och när man är slirig är det ju skönt att komma hem ganska kvickt. De hade haft väldigt trevligt o ätit gott på festen iaf!


I morse tog jag Wilma och Nemo en skogs promenad. Det var länge sen vi gick i skogen tyckte Wilma. Hon drog och slet i alla möjliga grenar och kvistar och sprang som en tok. Nemo gjorde likadant. Sen åkte jag och Nemo hem till Jenny. Vi tränade med hundarna. Det var länge sedan. Nu ska vi försöka sätta igång igen efter en lååååång vintervila! Vi har massor att träna på. I dag blev det fot träning, att få till bra position då han plogar skuttar och gör lite av varje.... Vittringen-gick jätte bra! Rutan träning-gick inte bra alls! Men men, man ska ju ha nåt att träna på också.


Diezel och Jenny tränade på fotgåendet-ruskigt snygga svängar idag. Killen kan-matten åsså!! de provade också på lite vittrings pinnar. Diezel var duktig, förstod att han skulle göra nåt med "mattes" pinne.....men vad? Han tog den sen bara tittade han på den.... Jenny fick tjoa o tjimma lite så blev det bättre.


Nu ska jag köra lite V40. Gammla Bettan måste köras lite då å då. Hon står ju o förfaller med sin raggarutstyrsel!!! Inte bra =)

Av Kattis - 23 januari 2010 23:03

Har tittat på Vit Oleander. Se den om ni inte har sett den. Så bra film tycker jag. Grät en del. Den är trgisk, sorglig och på nå't vis ångest framkallande, kan man kalla det de'??


Nu ska vi ta en kvälls promenad. Och..............vänta på att fyllona ska skjuts hem................. go kväll!

Av Kattis - 23 januari 2010 19:03

På vägen hem när jag hade skjutsat "fyllona" hade en bil åkt i diket i utkanten av Storvreta. Dikes kanten är brant och det är snorhalt. Det stod två personer på vägen och ytterligare en bil. Jag stannade och frågade om de behövde min hjälp. Den behövdes. Killen som åkt i diket berättade att det passerat en massa bilar utan att ha stannat. Så han var nog glad att några äntligen gjorde så..... Jag blev nervös iof lite skraj. Men hur i helskotta törs man bara åka förbi? Någon kan ju ha blivit skadad eller nå't. Ja nu gjorde ju inte jag så mycket för det kom strax efter mig ytterligare en bil som hade linor och lite andra bra saker i sin bil......som inte jag hade.... Så till slut drog två bilar upp bilen ur diket! Han bad om ursäkt att han han kanske förstörde våran lördag kväll. Men se det var ju inte alls någon fara! Vi hjälptes ju åt så gott det gick! Och det var ju tur att ingen hade blivit skadad, det hade varit fruktansvärt!


Ha det gott alla!

Av Kattis - 23 januari 2010 17:42

Ja det är vad jag ska göra snart! Till nån tillställning på vischan...... Idag har jag städat en hel del. Så nu är det fint hemma. Sen var jag förbi Jenny en stund och sen åkte vi till hennes föräldrar å fixade lite grejjor. Gosade med deras små missmjauer, jätte söta. Jag körde ner i ett hål o höll på att köra fast men det gick bra till slut. Blev bara lite nervös.... Hundarna har haft lite halv tråkigt idag. Men vissa dagar bara blir ju så. Snart är det en liten semester till Vemdalen som är på g. Längtar det ska bli så skönt att åka bort ett tag.


Nu är det dags att dra! Ha en bra kväll!


TACK LEFFE FÖR ÖVERSÄTTNINGS HJÄLPEN! Du hjälpte mig att sova......=)


UTE

Av Kattis - 21 januari 2010 19:59

Vad lätt det går när man är utvilad! Nemo o jag (å Svenne...) har gått en timme i "power walk" tempo. Det märks att vi har vilat i några dagar. För det gick smidigt att gå. Kanske för att det inte är så kallt just nu och antal kilon på kläder blitt mindre?? Min rygg gör inte ont och inte mina lår heller upptäckte jag. Ja det var jätte skönt att gå! Busade en del med Nemo på vägen, han tyckte jag var skojig den här dagen. Han var duktig när vi mötte andra hundar. ja han är det annars oxå men han gnisslar så mycket ibland. Men inte idag. Då blir det många karameller.....nästan godisregn....


Wilma hängde inte med. Jag känner på hennes knöl varje dag. Den känns inte någe konstigare nu än förut. Nu ska jag dricka vatten. ha en fortsatt bra'ig kväll!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards