Alla inlägg under december 2009

Av Kattis - 31 december 2009 09:55

Sov länge idag. Så skönt för jag var helt slut igår. I både kropp och själ. Nu på morgonen tog jag o voffarna en sväng i skogen. Jätte skönt och bara dryga -7. Jag väger dunder lite just nu....ååååå det är jag super duper glad över... För övrigt sitter jag å lyssnar på musik. E-type just nu.... Nu ska jag städa sen ska jag göra mig iordning för att åka bort.


Ja då var det just den är allra sista dagen på 2009. Konstigt............. Tiden rinner iväg. Hoppas ni får en bra nyårsafton. Det ska jag ha!

Av Kattis - 30 december 2009 21:08

........och ännu mera gnäll. Jag e så tråkig. Men snart ska jag äntligen lägga mig i soffan och glo på tv:n. Är så trött. Jo det är intressant det här med nyår smällare raketer å sånt   . Kan ju bara berätta om vissa som tillåmed skaffat skydds glasögon så att deras små tioåriga söner kan smälla raketer och smällare i den här hålan  . Omtänksamt! Ja det får man väl lov att säga va!!???   Ja, så att de inte får nå't i ögonen!  Krut eller smuts kanske.....  


Puss på er alla nu ska sur kärringen gå till soffan..........   

Av Kattis - 30 december 2009 18:50

Varför ska det hända en massa skiiiiiiiit!!! Jag är så förbannat ledsen trött urless på den jävla bilen. ALDRIG mer ska jag ha bil. ALDRIG ALDRIG ALDRIG! Aldrig mer ska jag sätta mig i den här sitsen det kan jag säga. Fy vad jag e arg!   


Tänk om läget var ett annat! Vad kul det skulle vara. Har gluttat på FB en stund.


En sak som är kul e att jag nu är ledig i 11 DAGAR! det ni! Hmmm.....vad ska jag göra?

Av Kattis - 29 december 2009 22:29

Vad? Vad? Näää!! Jag kan inte sova nuför tiden. Speedad till tusen är jag. Nå't e galet. När jag går upp vid fem tiden på morgonen är jag oftast skita trött. Så där trött att man typ står och sover och tänker att man borde rappa på en aning...... Men inte nu! Men, det är ju iof bara bra. Men var kom energin ifrån? I går somnade jag typ efter tolv. Strax före fem ringde klockan. Piggelin! No problemas att gå upp inte. Dessutom vaknar jag prick klockan tre varje natt...är vaken en stund.......sen sover ja igen.


Lyckades få med Wilma ut en pyttestund nu på kvällen för att göra nr 1. Men hon irrar och är orolig. Som tur är så small det inte.


Nu ska jag fixa lite..........Nemo har lagt sina "rutan-koner" i min säng........ trevligt.....han är för påhittig!


Go natt da!

Av Kattis - 29 december 2009 20:38

Pratade en stund i telefon med min kära syster. Jag fick en väldigt fin komplimang, tack! Ska titta en gång till i spegeln..... .....men jag ser inte det ni ser...tvärtom.... Nemo och jag har varit ute och gått raskt i en timma. Men fy vad kallt det är! typ -14 eller nå't! Jag gick så fort att mina lår muskler gör ont! Och jag var svettig när jag kom hem! Ja, det känns bra!!! I morgon ska jag fråga mina kollegor om jag kan smita tidigare från jobbet. Bästaste Jenny och jag tänkte ut och gå våran brak-långa runda i stan. Önskar bara att det inte e lika kallt då.....


...........men jag tror att det kommer att vara det. Bara på med termo kostymen! Undrar om Wilma-plutt ska få vara hemma? Hon var tyvärr lite halt i dag på lunch rundan.... Fan, jag hatar när det trasslar.


i morgon ska jag dessutom hinna med en massa annat. Varför ska jag göra det mesta sista sista sista minuten?


Nu är Wilma skit rädd. Satans ungar!     Fy vad skönt att vi ska åka bort på nyårsafton! Slippa skiten. Då åker vi till brorsan. Jätte roligt ska det bli. God mat och en del snask... Ska passa på att gosa med kattungarna då tror jag. De små sötnosarna vill nog träffa mig! Helst vill ju jag ha en katt.....men det går inte hem alla gånger hos alla..............


Tjong fjong pling plong på er!

Av Kattis - 28 december 2009 21:42

Samma visa varje år. Satans jävla skit fyrverkerier. Det finns inget som gör mig så arg! Nu smäller det hela tiden. Vet ni vad som hände ra??? När jag nu på kvällen kom hem från stan och åkte under en av viadukterna så står ungjävlarna och KASTAR NER FYRVERKERIER från gångbron ovanför! Det var på millimetern att det landade på min huv på bilen. Hade ju varit kalas om den hade smällt på bilen. Om det inte hade varit uppförs backe och snor halt i backen och bilar bakom så hade jag stannat. Inte så kul för bilen bakom om den kört in i min bil! Säg vad fan ni vill, jag hatar eländet och jag hatar ungjävlarna som leker med skiten! Bläääääää!!!!!!!!!!!!!!!! Brinn eller nå't!


Ja, Nemo och jag har varit ut på en längre runda iaf. Wilma törs inte följa med. Mattes lilla dvärg-hunds-plutta. Nemo sprang snett framför och tittade på mig nästan hela vägen. Gulligt? Nää jäkligt irriterande faktiskt. Vi stannade och tränade när han för några sekunder sprang före och gjorde annat, tänkte att det var min uppgift att hitta på nå't. Inte hans... Sen har han fått för sig att dra i mina jack ärmar. Vilket också gör det ganska jobbigt att gå raskt framåt. Allt för att fånga min uppmärksamhet kan man säga. Nu är han trött, ligger vid mina fötter och sussar lilla plutten..............


Slut på dagens gnäll! Nu ska jag gå och knyta mig snart. Natti natti!

Av Kattis - 28 december 2009 16:40

.........ojaaa......bara att jobba igen då. Helt ok. Det är ju dessutom bara två arbetsdagar kvar denna vecka. Mmmmm..... I morse gick jag och Nemo upp klockan fem. Vi tog en rask runda i en timma. Så skönt att bli lite svettig, inte frysa bakdelen av sig! Men i morrn ska det ju bli jätte kallt igen. Jaha, då blir det snorhalt med tanke på att det ju töat en massa. Så läskigt att köra då ju.........

Men nån gång kanske jag slutar vara så rädd för allting...näää antagligen inte!!! Wilma vägrade gå med oss ut så tidigt. Hon låg på rygg i soffan och snarkade sitt allra bästa. Så jag tog med bollen och tränade lite ställande med gossen på promenaden. Detta eviga ställande. Men vi tyckte både att det var skoj, särskilt Nemo! Han sprang som en loska med sin gröna fina boll. Mattes plutt längtar efter att vi ska träna igen. Snart är vi lediga och då ska vi passa på att träna i massor. Wilma och jag tog en mini sväng när vi kom tillbaka. Hussen har ju varit ledig idag så de har varit hemma från jobbet. Men i morgon ska de få följa med mig tror jag. Det är så tomt utan mina små hjärtan när de inte följer med till jobbet! När jag är ledig ska jag passa på att klippa Nemo ordentligt. Han är långhårig här och där. Det måste klippas mellan tårna där all snö liksom klumpar ihop sig. Sen ska jag klippa av svansen. Hoppade över det förra gången jag satte saxen i hans kostym. Den är lite för lång och det är absolut inte så fint. Jag kan behöva öva lite att använda saxarna, det var ju ett tag sedan. Wilma ska få åka till Madde så småningom. Hon ser ut som ett super fluff. Men å andra sidan är det bra när det är kallt. Hon har inte behövt använda sin rock alls vad jag kan minnas.


Nu ska jag göra lite nytta. Ha en fortsatt bra dag!



Av Kattis - 25 december 2009 21:20

..........är det den stora gå ut på krogen dagen. Hmmm....ja det hade varit kul att gå på krogen. Men det är ganska trevligt att njuta av sin ledighet i soffan också. Tobbe och jag träffades första gången på krogen den 25.e december-98. Shit det är ju skit länge sedan. Det var när vi hängde på ett ställe som hette "Old Times". Shit va kul vi hade. Nu orkar man inte riktigt med att festa som då, tur är väl det!


Snart ska jag ta en sväng med voffarna. Det blev ju plötsligt snöoväder. Snöar och blåser, åtminstonde för en liten stund sedan. Ja ja det e bara på med termo brallorna mössa och vantar! tänk när det är sommar! Åååå då kan man bara gå ut i shorts och linne och tofflor! Guuuuud vad jag längtar!

Kram på er alla!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards