Alla inlägg under september 2008

Av Kattis - 30 september 2008 21:10

Men det har slutat regna. Har varit ut och gått med Ida och Molly. Det var mycket trevligt. Man det så höstigt ute. Mörkt och kyligt i luften. Wilma ville inte gå med så hon fick vara hemma. Hon har myst med husse framför tv:n. Hon har fått en liten promenad. Hon släpade in ett gigantiskt äpple och la det i soffan...Nemos tass ser sisådär ut. Ett stygn har gått upp. Men det är nog bara bra...hoppas jag. Så nu är det lite öppet såret, det läker nog ändå. Ida ska ta de sista stygnen på fredag. Har haft på massor av AloeVera igen. Stefan! Hoppas du får ordning på släpet och att det går bra ute på vägarna. Ja nu ska vi göra kväller. Har tagit maximalt med värktabletter mot min magvärk, så jag hoppas att jag får sova i natt. Jag är så trött.........natti natti!!!!

Av Kattis - 30 september 2008 19:43

Men här kommer lite bilder. Lilla Wilma i ny frissa och sen lite små fula bilder med mig på. Jag har nog växt lite på bredden va? Nemo kom även han med på bild....

Av Kattis - 30 september 2008 19:20

Eftersom jag är så väldigt sur idag tänkte jag bara ta en promenad, vilket vi också har gjort. Men när jag kom tillbaka kunde jag inte låta bli att träna lite...Nemo var ju taggad till tusen. Vi tränade bla rutan. Det gick inget vidare. Ibland är det som om han inte vet vad han ska göra bland all plast. Han springer ut i världens snabbaste fart stannar sen någon meter innan rutan....och idag hade jag tur för han la i backen och sprang sitt snabbaste baklänges. Lustiga hund...men han är klok som en bok mattes gosse. Apporteringen gick sisådär....han tar den slarvigt....men jag belönade jätte mycket ändå för han är så duktig tycker jag. Sen tappade han mockasinen mitt i alltihopa. Fick spel och hoppade som en studsboll en stund. Jag är så glad att jag har mina hundar. Så många skratt han ger mig den där Nemo!

Av Kattis - 30 september 2008 16:59

Allt är trist idag. Jag har värsta värken i magen, så där som tjejer har ibland. Inget kul hände på dagen. Nemos förbannade tass vill inte läka ihop. Under trampdynan har det läkt fint men inte på såret som är lite djupare där han är sydd. Han är inte halt men det är jobbigt ändå ska ni veta.Trist trist trist! Finns det ingen mirakel medicin tro? Ja AloeVera enligt mig, men det går inte fort nog. Han har så tråkigt. Jag med. Inga promenader. Mockasinen bara trillar av hela tiden, besvärligt. Undrar om det här hände av nån anledning? Ska det vara såhär? Mattes lilla skrutta har inte riktigt vant sig vid att vara ny friserad. Hon tycker det är svinkallt och får som sagt ha täcke ute. Sen regnar det ju också....brrrrr...

En sak som är bra med min telefon är Sudoku. Nu har jag fattat hur det funkar så nu spelar jag det i tid och otid. Super roligt, dessutom är det bra för hjärnan (åtminstonde min lilla ärta...) att få jobba lite. Spelar mest på lätt nivå, men klarar numer av medel nivån också. Snart kan jag nog prova ett svårt Sudoku. Nu ska vi gå ut ett tag. Pling Plong!

Av Kattis - 29 september 2008 17:03

Nu har lilla Wilma varit hos frissan och hon är så fin så fin så. Liten blev hon. Nu håller jag på att tvätta hennes rock för hon kommer att behöva ha den när det är kallt eftersom hon är så kal. Madde har tagit före och efter bilder på henne. Kolla in hennes hemsida inom kort. Jag har en länk till frissan, Trimtoppen, där har hon ett bildgalleri.


Sen var meningen att vi skulle åkt till Tierp och tränat. Men jag hoppar över det idag. Nemo måste ta det lungt så att hans tass blir bra någongång. Jag är så less på att pyssla med små skor, göra rent, kolla stygnen, ha på salva och AloeVera. Jag vill ha en frisk jycke som bara kan få vara sig själv liksom. hoppas att mina sms till Anna och Carina gick iväg? Min telefon är som sagt inte kompis med mig..... Många viktiga telefon nummer och sms är borta, typiskt.


Av Kattis - 28 september 2008 21:26

Ja då var det söndag kväll igen. I morgon är det jobbar dag. Hoppas det händer något riktigt kul på jobbet, antagligen inte....det brukar inte göra det. Stånk..... Jag har haft på massor av AloeVera på Nemos skadade lilla tass. I hopp om att det ska läka fortare. Vi ska ju göra massor av skojiga saker har inte alls tid att vila. Nemo tycker om allt som heter salva eller kräm och hans tunga är genast på tassen och putsar såklart. Men det gör inte så mycket. Det är ju bara att ha på lite till.


Tobbe har satt ut sin fd. firmabil på annons. Vilka oförskämda typer som ringer! En typ skrek åt honom att han var dum i huvudet och kunde ta och  "piiiiiiiip" (kan inte skriva vad för det är så hemskt) för att Tobbe inte ville sälja den billigare. Hallååååå!!! Har folk inget vett överhuvudtaget? Nä inte vissa tydligen. Trist.


Dax för kvälls promenad. Sen är det natti natti.........


Just det, jag har pysslat lite med min nya mobil idag. Ja, inte gillar jag den särskilt mycket. Vet inte när vi ska komma överrens riktigt. Men jag har knäppt ett fint kort på Nemo som jag har som bakgrundsbild. Vem vet snart kanske jag lyckas ladda hem en signal till den lilla Nokian också?.......så att den blir riktigt trevlig...hmmmmm...

Av Kattis - 28 september 2008 18:59

Jenny kom och hälsade på nu på eftermiddagen. Så vi passade på att ta en promenad och vi tränade lite rulle träning påvägen. Alla hundarna fick prova. Nemo var duktig men satans vad laddad han var. Hmmm.... Troja var jätte duktig. Sen var det Diezels tur att prova. Det gick super bra, den gossen kan nog tycka söket är väldigt roligt. Han tog rullen och sprang till Jenny och sen tillbaka till mig på "viiiisa!". Jätte roligt. Wilma fick också springa ut och skälla på Jenny. Nu är vi trötta och ska inte göra mer idag. I morrn vankas det lite träning i Tierp tror jag.... Ha det bra! 

Av Kattis - 28 september 2008 14:51

Ja nu har vi varit i Tierp och tränat sök. Tomas är fantasiskt duktig måste jag säga. Och det gick väldigt bra för allihopa. Wilma fick vara med idag eftersom hon är Nemos ersättare. Wilma skötte sig exemplariskt. Hon är skit duktig på söket och skäller för full hals vid figgen. Men vid det tredje skicket stannande hon fyra meter ut och knaprade i sig några godisbitar som någon hade tappat. Inget ska gå till spillo här inte! Fick skicka om henne igen och då var det inga problem. På eftermiddagen efter att vi fikat så tog jag faktiskt Nemo. Så han fick vara med lite grann ändå. Men när han kom ut till första figgen förstod han först inte att han skulle ta rullen så jag vet inte riktigt vad han höll på med. Men sen tog han den och kom till mig. Påvisen är klockrena tycker jag. Vid andra skicket satt figgen ganska nära och då gick det bättre. Så våran läxa till nästa vecka är att träna rulle helt enkelt. Nemo fick bara gå två gånger pga tassen. Han var lite övertaggad dessutom. Visserligen är det bra men han tar ju i så han nästan exploderar. Det är så kul med sök. Både Wilma och Nemo älskar det! Så nu hoppas jag att han är frisk i sin tass till nästa tillfälle så att vi får köra på fullt ut. Typiskt att han skulle skada sig när det var kurs dax å allt! Men å andra sidan är det aldrig ett bra tillfälle att vara skadad.... Nu ska vi slappa ett tag. Man blir så trött av att vara till skogs......

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards