Alla inlägg under augusti 2009

Av Kattis - 31 augusti 2009 20:32

Har nyss kommit hem från mina föräldrar. Pappa fyller 59 i dag. Vi var där en stund nu på kvällen. Hundarna fick träffa Mio. Nemo och Mio leker faktiskt en hel del. Brottas och sånt. Mio hade dessutom varit på agility kurs i dag och träffat löptik.....han försökte smöra för Wilma. Men se det går ju inte så bra. Henne smörar man inte för bara sådär hur som helst! I går fick Wilma knapra på ett märgben. Fick det av syrran för Mio är väl måttligt intresserad av att knapra på dessa. Gav Wilma märgbenet och hon låg ute på gräsmattan en stund och gnagde. Sen skulle jag in till stan ett tag. Tog bort benet och la det på ett bra ställe. När jag kom hem.....hade en tjuv tagit benet och ätit en hel del på det. Tjuven är ganska långhårig och bär svart kostym. Detta resulterade i att de var två stycken som var lite risiga i kistan på morgon promenaden. Wilma blir jätte orolig när hennes mage krånglar. Bara det kommer ut så blir hon mycket piggare. Nemo bryr sig knappt alls. Han hade bara lite besvär att bestämma vart han skulle sätta sig. När jag var ut med dem på lunchen sprang han upp för en kulle. Han satte sig längs uppe. Inget konstigt med det förutom att det blåste väldigt mycket. Man brukar ju lite skämtsamt säga att man inte ska kissa i motvind......man ska inte bajsa i motvind heller. Hmmmm.....inte om man är dålig i magen iallafall. Nemo fick ett bad efter den promenaden. Nu mår de bättre i sina små magar. Wilma är jätte sugen på mat. Men de får allt vänta tills i morgon innan de får käka. Wilmas hälta är bättre också. Hoppas på att det går över helt av sig självt. Annars blir det allt veterinär besök. Nu är det snart sovardags! Go natt!

Av Kattis - 30 augusti 2009 19:01

Äntligen lyckades jag fixa bildera från mobilen. Här är Tobbe "in action". Han kör en Opel Kadett. Bilen är slut just nu eftersom han sekunderna efter att jag tog bilderna blev påkörd och roterade några varv i sidled......men det är ju det som är Folkrace. Man önskar att man vågade köra själv, det är jätte roligt att titta på, men jag är nog för feg tror jag. jag ska kanske hålla mig till hundsport?? =)

Av Kattis - 30 augusti 2009 18:10

.............blev det i dag. Jenny och jag träffades på hundklubben och tränade en stund. Fikade och pratade en massa. Det gick jätte bra för oss båda. Jenny och jag tittade på varandra och hjälpte varandra så gott det gick. Vi konstaterade att det händer liiiite i våran träning iaf. Det går framåt. Diezels fotgående var super idag. De tränade ställande under gång, knepigt moment..., apportering och lite hopp. Nemo och jag tränade lite allt möjligt, bla rutan, metallen, ställandet o framförgåendet. Vi avslutade med några rundor på agility planen. Nemo blir som en Ferrari. Han far som en raket och tycker det är jätte roligt. Vi är ju nästan aldrig på agility planen. Han kan ju hoppa, springa i tunnlar och hoppa genom däck, springa utåt och lite däråt. Men jag har aldrig lärt honom gungbrädan, balansbommen eller slalom. Men i dag tog vi steget. Bommen gick hur lätt som helst. Han sprang över med iver i kostymen. Gungan var inte så rolig...men han kunde ju tänka sig att gå över mycket långsamt om han fick mycket korv på vägen.... Slalomen struntade vi i idag. För det blev bara pannkaka av alltihopa. Han är ju litet av en lakrits rem så det var svårt för honom att hålla reda på sin långa kropp. Han fortsatte rakt fram i fullt ös i stället..... Nu är han väldigt trött. Diezel gick också över balansbommen, jätte duktig. Trots att han tyckte den var liiite läskig.....tur att han höll sig kvar för annars hade nån av oss kanske fått en stor rottis på sig. Wilma fick vara hemma idag. Hon har gnagt på märgben. Måste hinna med att spåra i veckan också. Ska nog tjata på Jenny att hänga med... =)


Nu ska jag hjälpa Tobbe. Han har tapetserat så fint och ska börja spika lister. As coolt =) Ha en fortsatt jätte bra söndag!

Av Kattis - 30 augusti 2009 11:43

Vi var till syrran igårkväll. Åt god mat, lax, och tittade på film. Syrran och jag han med en tvåtimmars runda med hundarna också. Jätte härlig promenad. Det åskade lite när vi gick. Kom även lite regn. Men det gick över så det kändes som om vi hade tur. Nemo och Mio hade bamse kul. De badade och sprang omkring överallt. Wilma är ju fortfarande lite liiiiite halt, men bara i bland. Men hon fick hänga med. Och hon busade också med gossarna en stund då och då. När vi kom tillbaka hem var klockan runt nio, och det var MÖRKT! Inte klokt. Sen tittade vi på filmen "Män som hatar kvinnor". En ruskigt bra film. Har ni inte sett den så se till att göra det. Den var skita bra. Väldigt många bra skådisar med också. Nu ska jag titta på Tobbe när han tapetserar. Han är redan lite irriterad.....stackarn. Men det går ju över. Ska träna med Jenny en stund lite senare. Ska bli jätte roligt! Hare!!

Av Kattis - 29 augusti 2009 15:04

Har varit på folkrace i dag. Det är ju så roligt. Särskilt finalerna. Vilket ös! Det gick inte så bra för Tobbe. Hans bil pajkade i första heatet. Han låg tvåa och hade lätt kunnat vinna. Men det ville sig inte. En slang gick sönder och bilen läckte olja. Sen var det kört. Det var nåt mer allvarligt fel också. Gick inte att köra någe mera med den bilen idag inte. Hans rally-polare gick det mycket bra för. Så jag hejjade på dem istället. Har tagit några bilder från dagen. Men jag kommer inte på hur jag ska skicka bilderna. Har försökt flera gånger. Men hur jag än gör hamnar de på fel längd. Jäkligt irriterande! Försöker igen senare. Hundarna tyckte också det var roligt. Det är många som har jyckarna med så det blir bra tilfällen att träna en massa. Nemo har ju fått ha det lite slappt ett bra tag, så tyvärr har han lagt på sig en del olater...men det tränade vi på idag. Tyvärr började det inte så bra. Vi gick upp på start plattan där det skulle vara förarmöte. Då kommer en stor (fet) schäfer hane springandes rätt in i Nemo. Jag kängade till den och ropade att nån skulle ta bort den! Nemo var vansinnig! Och det blir ju inte bättre av min osäkerhet. Jag höll på att flyga i väg för Nemo var berädd på strid. Vilket kaos =(  Hundens husse fick tag i sin hund och försvann. Sen lite senare kom han och frågade om det gått bra och bad om ursäkt. Det är inte många som gör det! Tyvärr gjorde detta att Nemo var lite extra på tårna i dag. Wilma är fortfarande diffust halt. Så konstigt. Hittar inget heller. Avvaktar och ser om det blir bättre. Nu ska vi slappa en stund. Sen ska jag sticka till Örsan.

Av Kattis - 28 augusti 2009 07:12

Är fortfarande såååå nöjd över gårdagens träning! Nemo var mycket duktig. Vi har varit ute och promenerat en knapp timmma nu på morgonen. Jenny vill att jag hänger med ut på krogen i kväll. Men jag har bestämt mig för att låta bli. Ska ha en lugn helg med hund träning i stället. I morrn ska jag försöka ut å gå långt med syrran, flera timmar. Jipppiee!! Hoppas på en video kväll också. Jenny och Diezel ska på MH den 6/9. Jag ska närvara med video kamera. Om den funkar dvs.??.. Det ska bli mycket spännande att se hur det går. Skulle villja vara med mer på sök träningarna. Men jag ska spåra nu. Hoppas ju på att komma med på tävlingarna jag anmält oss till. Men det är nog inte så stor risk. Måste träna på framförgåendet. Nemo hoppar framför mig och snurrar.........det blir nog inga bra poäng..... Nu ska jag göra nytta! Hare!

Av Kattis - 27 augusti 2009 20:47

Vi skulle ju träffa tränings gänget runt sex tiden. Men Jenny och jag var som vanligt där redan före klockan fem, halv fem. Vi tränade lite innan alla andra kom. Det gick jätte bra idag. Både för mig och för Jenny. Jag och Nemo tränade på rutan, på låååånga avstånd. Det gick faktiskt bra i dag. Sen fick Jenny stå vid sidan och tittade på ställandet (ink med ställande)..... Och vi kom fram till i dag att han stannar som bäst på hand tecken, så jag tror jag ska jobba utifrån det helt enkelt. Inte krångla till det. Fick till ett super bra ställande. -Hans bästa ställande!!! tjoade Jenny, det var jätte kul att höra. Sen tränade vi lite med metall apporten. Jag busade lite med honom och han fick ta den ståendes. Jag höll i halsbandet och liksom hetsade honom litegrann. Det tyckte han var jätte kul. Gud vad bra han apporterade! Ja, alltså han har ett litet handikapp min jycke. Nemo saknar ju en del tänder så apporten har en tendens att hamna lite snett i munnen och för att kunna hålla i den bra tar han den snett. Tyvärr. Men jag tror att det går att få till bra om han har bra hastighet in till mig. Sen gjorde jag några sättanden under gång. Han kan! Han sätter sig mycket snabbt och bra. Han har lärt sig ett nytt moment. Så roligt! Wilma fick också vara med å träna. Lite inkallning, hopp och krypet. Hon skäller mest lilla fröken. Jenny tränade fotgående, budföring och lite ställande. Det gick jätte bra för dem i dag. Vi avslutade med platsliggning. Diesel var jätte duktig och låg kvar trots att det tillkom nya hundar. Han fick ligga brevid en jätte fin rottis tik. En löptik var med också. Tänkte träna sittande i grupp, men jag hoppade det för jag har ju inte tränat så mycket på det momentet. Nästa gång så.... Nedan lite bilder från idag!

Av Kattis - 27 augusti 2009 15:28

Snart ska vi åka till träningen. Undrar hur det kommer gå idag då.... Jag är trött trött trött..... Men det ska bli skoj att träna. Wilma ska också få vara med i dag. Hon behöver ju också träna lite lilla skruttan. Kanske hinner jag skriva om träningen senare.... Hurra! I morgon är det fredag. Härligt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards