Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

TISDAG!!!!!

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill ju så mycket mer. Nemo är nöjd med livet som det är just nu. Han har faktiskt blitt lite gubbe, på fler sätt har det visat sig. Det vi däremot pysslar lite mer med är viltspår. Iaf just nu. Inget jag direkt tyckt varit jätte kul-men nu är det galet skoj! Förmodligen för att jag börjar förstå hur det går till. Nemo har inte riktigt varit bekväm med det, men vi har tränat en del och nu är han duktig och spårar med entusiasm och självförtroende. Min älskade svarta hund! Anlaget är avklarad med högsta betyg, och nu ska vi inom kort prova på ett öppen klass spår. Wilma är en stjärna på att spåra, viltspåret är inget undantag, hon har en liten men fantastisk liten nos! Hon har dessvärre fått nån form av nybildning i sin mun, det oroar min redan nojjiga matte själ att den finns där. Har pratat med min veterinär, vet inte hur länge den funnits där, därför vet jag inte om den växer eller så. Men alla som känner mig vet att jag är ganska noga och upptäcker det mesta, så jag har en känsla av att den uppkommit ganska fort. Men hon är som vanligt- och det är just nu matte som mår sämst av den fula dumma knölen i hennes mun! Min lilla tuss! Snart hoppas jag att några nya små flattar får se dagens ljus och att en av dessa blir blir min. Jag har planerat för det, ifall han föds min nya lilla hund. Om ett tag...ganska många dagar känns det som....vet jag:) Det galnaste är att det känns som om man blir extra mycket galen av att längta så mycket...efter en alldeles underbar liten hundvalp som ska bli min nya tävlingshund. Märkligt!!! Ha det bra, nu ska vi ta en kvällspromenad :)

 
 
Ingen bild

Carina P-W

16 maj 2012 07:35

Hej!
Du får väl göra som jag då...Börja med Rallylydnad ! Jättebra för seniorhundar! Kul att meritera dom i det...också ;).Jag ska engagera mig igen i TBK och vara med i den nya sektorn som förhoppningsvis kommer att bli. Nåt måste man ju göra eller hur ? Vi ska tävla nu på torsdag och lördag på MSbk och det är så kul att båda hundarna kan vara med. Lexi är duktig, hon vill ju vara nära sin matte så det passar utmärkt. Får väl hålla på med det här tills jag får en ny hund någon gång i framtiden ;).
Ha det så bra!
Carina & jyckarna

Kattis

16 maj 2012 14:43

Ja det verkar vara många som börjar med rally och tycker det är skoj. Kanske ska prova? Kul att du ska bli engagerad i TBK igen, det kommer bli kalas bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 4 april 2012 18:10

......började tidigt... I morse var det svinkallt i huset. Men det är bra för då blir man klarvaken när man går upp och dessutom vaknar jag tidigt, före fem, innan klockan börjar tjuta sitt allra argaste. I morse spatserade jag och hundarna ut på en ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards