Alla inlägg under januari 2007

Av Kattis - 28 januari 2007 18:06

Teknikens under!Just nu har vi problem med att uppdatera hemsidan.Vår support jobbar med att lösa problemet.Vi uppdaterar så fort supporten/webbhotellet fått koll på alla 1:or och 0:or./ Katarina & Ulrika med hundar

Av Kattis - 28 januari 2007 17:03

I morse vaknade jag tidigt, så tidigt att det kändes rörigt i huvudet. Matte vaknade före mig. Hon sa att idag skulle vi åka till Västerås, närmare bestämt till Strömsholm på utställning. Men jag skulle inte vara med. Det var Ulrikas knatte som skulle visa upp sig!Väl framme fick vi först vänta i bilen. Det var himla tråkigt tyckte jag. Wilma började söka efter ätbara ting i bilen så fort matte och Ulrika gått. En trave med plast muggar fick duga till mig att demolera. Azzora tittade bara på. Men sen fann jag något jätte fint! En liten burk som doftade typ frukt eller nåt. Efter mycket bökande med den lilla burken fick jag upp locket. Sörjan däri smakade mumma! Jag slickade i mig allting. Det var precis så att tungan gick ner i burken. En stund senare kom matte & Ulrika tillbaka. -Men Nemo! Du har ju slickat i dig Ulrikas lipgloss!!! Rosa lipgloss med glitter?? Är det gott eller? De kallar mig Lipgloss kille! Men det var smaskigt. Hade ju ingenting annat att göra ju! Det skimmrar så fint när jag kissar....För att inte tala om tungan...För övrigt gick det bra på utställningen. Matte hjälpte till att springa med lilla Paris i ringen. En svart liten flatte-tjej. Matte är fortfarande helt lyrisk. Hon vill så gärna ha en liten till...Men jag måste bli stor först. Paris var mycket duktig, och som sagt väldigt fin!! Dessutom åt hon nästan upp mattes fingrar i hopp om att komma åt köttbullen i hennes hand. Men det tyckte matte det var värt.Nyss har vi varit ut i skogen på lång runda. Jisses vad jag är trött. Det är så roligt med all snö. Wilma spatserade stolt omkring i sina nya rock. Hon ser ut som en "My little Pony". Ganska gullig....

Av Kattis - 27 januari 2007 20:35

I morse åkte jag, Wilma, syrran, knatten och mattarna iväg på en lång bilresa. Innan vi åkte iväg var matte Wilma och jag på långpromenad. Matte var orolig att det skulle bli dåligt med långa promenader på dagen. Resan bar iväg och det tog två timmar innan vi kom fram. Väl framme blev det lite träning. Men ingen av oss ville det så det blev typ kaos. Vädret var inte någe roligt tyckte de andra. Det blåste så man fick blåst ända in på huden. Jag tittade rakt fram hela tiden och plötsligt hade jag glömt bort att jag hade en matte.... Wilma sprang omkring som ett yrväder och skällde. Matte var lite röd om kinderna så vi beslöt att det inte var någon bra ide att träna mer. Vi gav upp helt enkelt.....Sen visade det sig att vi hade hamnat på valpträff. Knattens valpträff! Både små och stora knattar. Vi satt mest i bilen jag och syrran. Fick lite tråkigt så jag passade på att demolera lite plastmuggar som låg i en trave...Wilma frös i bilen så hon fick vara med en stund ute när de gick en liten runda på ängen. Men hon tyckte att de var så stora och tokiga dessutom frös hon jätte mycket så matte fick bära henne.På vägen hem luktade jag länge på mattes händer. Hon hade nämligen klappat på en massa av dessa fina hundar. Dessutom var det en gosse som var lite extra fin....Han var nästan lika fin som jag sa hon! Undrar vem det var??Nu på kvällen har vi varit själva en stund. Husse och matte har varit på 60-års kalas. De kom hem för bara en liten stund sen. Matte är som vanligt men husse är lite konstig. Han sitter i hallen och svammlar en massa om ditt och datt och verkar jätte trött! Inte ens jag orkar med honom. Husse är tokig!

Av Kattis - 26 januari 2007 14:34

Jag väckte matte i morse strax innan klockan ringde. Hon är bara så seg på morgonen. Hon började veva med armarna och mumlade nåt om att det var för tidigt att gå upp. Vaddå tidigt? Vad ska jag göra nu ra? Hämtade en av husses sockor och tröck upp den i ansiktet på henne. Då vaknade hon vill jag lova, ett trick som alltid funkar!Redan när jag vaknade i morse kände jag att jag var nåt lite extra just den här dagen! Tuff snygg stor och manlig! Jag har inte varit så busig idag, mest ball. Matte bara suckar och skakar på huvudet åt mig! Dessutom har jag knäck i lurarna. Så matte har talat om för mig....jag vet inte vad men det var viktigt sa hon...Ähh strunt samma. Jag upfattade inte riktigt va hon sa!I morse när matte åt frukost hände nåt som ibland händer. Hon lämnade frukost bordet för att hämta en sak i köket. Och vi sitter ju alltid brevid bordet och tigger vårat allra bästa. Då passade lilla Wilma på att sno hennes smörgås! Men eftersom hon försökte svälja den hel blev hon snart avslöjad. Matte kom tillbaka när hon hörde någon som hostade och sprang omkring på bordet. Just när matte kom tillbaka försökte Wilma dölja att hon varit å snattat. Hon spottade ut det lilla som var kvar av smörgåsen och viftade lite glatt på sin lilla söta cocker spaniel svans. Vred lite på sitt lilla cavalier huvud och blinkade med sina stora söta rådjurs ögon! Men matte gick inte på det. Hur ofta är det en liten hund på köksbordet utan vidare?? Hon fick världens jobbigaste utskällning. Wilma ligger fortfarande och funderar på vad som gick snett med operation "Morgon smörgås".Matte säger att vi ska gå på lång promenad ikväll. Hurra vad kul. Hoppas att det inte är så kallt så lilla tokan följer med också. Matte berättade att vi kanske ska få en ny kompis. En golden tjej som kanske ska flytta hem till grannen. Matte ska tjata på dem så att det blir av! Jag vill också ha en egen Golden Retriever tjej!

Av Kattis - 25 januari 2007 18:00

Ang vår hemsida!Just nu har vi tekniska problem med vår hemsida.Vi kan för närvarande inte uppdatera den.Vårt webbhotell / support jobbar med att lösa problemet.Vi uppdaterar hemsidan så fort allt fungerar igen.Hälsningar Katarina & Ulrika med hundar

Av Kattis - 24 januari 2007 18:36

Idag var vi på jobbet endast halva dagen. Sen när vi vanligtvis ska knata ut på lunch promenad så fick vi hoppa in i bilen istället. Matte var glad, hon sjöng i bilen hem till en sång på radion. Flera sånger. Det lät ganska surt i mina öron...Väl hemma gick vi på en liten runda runt området där vi bor. Wilma var tossig idag, det har ju varit så kallt att hon knappt velat gå ut den lilla tokan.Matte gjorde iordning lite mat till sig själv. Wilma och jag satt som vanligt och tiggde vårt bästa. Men efter en stund bad matte mig att göra nåt annat, hon tappade aptiten. Eftersom det rann lite ur min mun och dessutom smattrade till en gång där bak....Sen hoppade vi in i bilen igen och åkte till min tokiga svarta syster yster. Det var dags för nya äventyr! Vi begav oss iväg ut i snöyran allihopa längs en liten väg som går ut i skogen. Alonzo och jag brottades när ingen såg. Men sen hade vi så kul att vi struntade i att de andra såg oss. Jag försökte leka med Ulrika. Men hon var inte på G idag. Hon var liksom stel på nåt vis. Matte sa barskt åt mig att inte hoppa på henne! Hon hade visst trillat omkull på den hala snön, så hennes rygg och nacke var tilltuffsad. Typiskt! Vi som brukar leka arga leken tillsammans! När vi gick där på vägen hittade Wilma en massa ätbara saker. Bla häst bajs. Men matte har ögon både här och där så Wilma lyckades inget vidare....Vi passerade även ett ställe där det hade varit vilda grisar. Det luktade spännande och både jag och Wilma snusade länge på platsen. Inga vild grisar visade sig. Phuu...De lurade nog inne i skogen bland granarna. Burrade upp kostymen för säkerhets skull. Eftersom vi var ute hela eftermiddagen så blev vi ganska trötta. Snart vankas det kvälls käk. Undrar hur många av mina goda Royal Canin kulor Wilma lyckas sno idag?

Av Kattis - 23 januari 2007 20:45

Jag var till grannen en stund och fikade. Wilma och Nemo fick varsitt litet gris öra. Vi har inte gjort något särskilt idag. Wilma avskyr att gå ut, det är ju typ -15 ute. Hursom helst så när jag kom in igen efter besöket hos grannen så hade Wilma gjort bus. Det låg en påse med några skivor bröd på bordet. Nu befinner sig brödskivorna i Wilmas mage. -Det gjorde jag bra! tycker hon. Var gör man åt kroniskt hungriga hundar? Brist på annat att göra så kan man ju låtsas att man är vild hund och jaga födan själv....Men det är mitt fel. Alltid mitt fel. Jag vet ju att hon lider av kronisk hunger.Nemo är inte kroniskt hungrig, det är jag mycket glad över. Han är bara en glad kille. Min glada hund! Vi har inte tränat idag. Vi gör nog det i morgon. Ibland måste man vila de små cellerna. Eftersom det är så kallt så frös bilen till is idag. Kunde endast öppna förar dörren så hundarna fick hoppa in därigenom och sedan till baksätet. Nemo tyckte att det var konstigt att åka baksäte till jobbet. Wilma tyckte att det var bra. Hon bäddade åt sig i mitten av baksätet så Nemo satt som ett frimärke i ena änden. Störst går först som det heter.... Bilen är nu parkerad i garaget så jag hoppas att den tinar lite tills i morgon.

Av Kattis - 21 januari 2007 14:14

Jisses vad glatt det var på promenaden i morse. Massor av snö! Wilma tyckte att det var kul trots att det var ganska kallt. Gick en lång morgon promenad.När vi kom hem från morgon promenaden så var husse ute och skottade snö. Han tyckte att Nemo kunde vara ute med honom. Trevligt tänkte jag. Så jag släppte ut honom igen. Han hoppade glatt upp i en snöhög och lade sig. Men sen upptäckte han till sin fasa att jag inte var med! Då sprang han upp på trappen och gnällde. Mina hundar är alltid ute när jag är ute så dom tycker oftast att det är konstigt att jag ej är med. Men hur blödig får man va?? Han fick gå in igen....Åkte till Ängeby en stund. Där var det trevligt som vanligt. En ny liten flatte var med idag. Hon heter Enya. Är inte ens ett år. Hon har en jätte fin vacker brun färg. Vi tränade lite av varje ute. Bl a "Nej" och Nemo visade gärna hur man bryter mot det kommandot!! Sen försökte vi träna rutan och framförgående. Men eftersom vi hållit på ett tag så orkade han inte tänka längre. Tyvärr inser jag nu efteråt att jag skulle låtit bli....fantastiskt vad klok jag är i efterhand! Nemo fick träffa Enya när vi gick in för att fika. Väldigt trevlig tjej tyckte han! Han försökte smickra henne lite extra genom att intensiv putsa hennes små bruna öronlappar. Men det fungerade inget vidare. Hon ville hellre brottas!Just nu ligger han och sover. Han ska få vila ett tag till, sen ska vi ut och träna lite i lungn och ro. Han verkar ha svårt att koncentrera sig just nu. Kan man skylla på åldern? Nej, det är nog snarare mitt fel i såna fall. Wilma har fått vara hemma idag. Hon ville inte följa med. Vi har varit på en eftermiddags promenad, så hon är nöjd. Hon har suttit och tittat ut genom fönstret. Hon spanar efter ekorrar. Men de har hållit sig undan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards