Alla inlägg under december 2008

Av Kattis - 20 december 2008 10:27

Tänker ta ett skrivar uppehåll ett tag nu. Saker är lite hit å dit just nu...


Wilma Nemo och jag önskar er alla GOD JUL! ´

Tack för att ni läser min lilla blogg!

Av Kattis - 18 december 2008 17:32

I morrn ska Wilma ev till frissan. Hon ser just nu ut som ett fluff. Hon kommer bli jätte fin. Har inget att skriva idag....hej svejs...

Av Kattis - 17 december 2008 20:13

Ja idag har det inte varit nån bra dag alls. BLÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!! Vi skulle ju träna nu på kvällen med hundarna. Jag fick bråka på Nemo hela tiden för han tyckte att han skulle uppvakta Troja som är i slutet av sitt löp. Han pekade bara finger åt mig mest hela tiden. Så han fick sitta och titta på nästan hela tiden på träningen. Nu är han billig kan jag lova. Fem spänn! Vad är vitsen ,bara en massa bråk å stök och oreda. Vi körde lite apportering, det gick jätte bra. Resten av tiden gav jag till Wilma. Fy vad allt är trist! Det kommer inte hända nåt roligt! Jag väntar ju på nåt roligt men jag inser att det är nåt som ALDRIG kommer att ske. Och efter idag när jag bråkat en massa på hunden känns det skit trist! Jag har inte hållt på som idag sen han var liten, mycket liten. Grrrr...... Nu går jag å sover! Blääääääää.....

Av Kattis - 16 december 2008 20:21

Ja det fick bli det idag. Mumma..... Tog en runda med Ida och vi tränade faktiskt lite också. Nemo var mest tossig. Wilma frös men hon tyckte att det var ganska kul ändå. Tränade å tränade vet jag inte om man kan kalla det för min del....vi gjorde bara olika saker.... Ida och Molly tränade. De är jätte duktiga! Super roligt. Hmmm... Ja sen på vägen hem satt det två mycket otäcka hundar uppbundna utanför biblioteket. Den ena fick tok spel när vi gick förbi och jag blev skit rädd. Nemo blev inte alls lugn av det utan tvärtom såklart..... Jag blev så rädd att jag nästan sprang för det kändes som om hela cykel stället som de satt uppbundna i skulle slitas loss. Den hunden var ARG! Och Kattis var nog nästan sitt allra räddaste just då. Tankar om vad som skulle kunna hända flyger genom min skalle då. Vad gör man då? Tänk om den får tag på lilla Wilma, hon går av på mitten på en sekund. Stackars Nemo som har ett sånt psyk-bryt till matte. Tänk om de skulle hända nåt otäckt. Ska sluta tänka på det nu. Hmmmm..... När vi gått förbi började jag fundera på hur man kan sätta fast sin jycke så. Ja jag skulle inte binda upp Nemo om han betedde sig som ett monster. Tänk om det händer nåt, en liten människa kan ju springa förbi? Går nog inte där på ett tag.... Go kväll allesammans!

Av Kattis - 16 december 2008 17:08

Jaha då var det tisdag. Har trott hela dagen att det har varit onsdag. Konstigt. Har nästan nyss kommit hem. Ska ta en sväng med hundarna. Är hyffsat pigg. Men jag orkar inte träna nåt idag. Det får bli promenad bara. I går borstades det och klipptes klossingar. Då upptäckte jag att Nemo har ett skärsår i sin trampdyna. Har ju sett att han "gått orent" nån gång men som sagt jag har inte sett nåt mer än det trots att jag kollat tassarna noga eftersom han skar sig för ett tag sen. Hursom så upptäckte jag ett sår liksom under klon, inte så stort. Men det har nästan läkt ihop. Och han har inte varit halt nu. Hur kunde man missa det kan man ju undra. Hmmm..... Han är alltid hur piggelin som helst den hunden. Trots att han kanske inte är på topp. Men å andra sidan så är ju hans matte jäkligt....vad ska man säga.....onödigt orolig av sig...ja så kan man säga. Det går faktiskt ingen nöd på dem. Bortskämda jyckar =) Nää skämt åsido. Nu ska vi ta en runda med Ida & Molly. Ha en fortsatt bra tisdag, för visst är det tisdag?

Av Kattis - 15 december 2008 18:17

Idag har jag haft körkort i två år! Kom jag på nu. Den dagen kommer jag inte glömma bort i första taget. Klarade skrivningen på första försöket. Klarade uppkörningen på andra. Första gången jag körde upp tyckte uppkörnings snubben att det var fel på allt. Bla fick jag fickparkera.....jag förstår att han inte gillade min parkering, den var urkass. Jag kan inte fickparkera idag heller. Fick starta i backe, backa runt ett hörn mm mm. Allt svårt man kan tänka sig. Ja det kändes så just då iaf. Andra gången jag körde upp fick jag samma uppkörnings gubbe. Shit! var allt jag tänkte. Jag gav upp och tänkte bara att det här kommer ju aldrig att gå. Men vi tog en vanlig åktur utan konstigheter. När vi kom tillbaka frågade han mig hur jag tyckte att det gått. Bra svarade jag såklart. Jaha och sen skrev han lappen! Det var en av de lyckligaste häftigaste och mest spännande jag upplevt. Jag som aldrig i min fantasi kunde tro att jag skulle fixa det! Men det gjorde jag. Sen är det faktiskt helt ok att puttra runt i en V50. Min fina röda bil =)

Av Kattis - 15 december 2008 17:56

Ja det har varit en helt vanlig måndag. Nästan.... Ganska tråkig. När ska det händ något kul? Typ aldrig eller? Hmmm... I går var ju jag till Arken och handlade käk till hundarna och lite annat. Wilma och Nemo fick varsin tomte luva. Jag vet visst e det för töntigt, men jag står för att jag är en aning töntig. Hursomhelst så satte jag på Nemo sin luva när jag kom hem. Han tyckte den var jätte rolig. Sen började han bita på den lilla vita bollen som sitter längst ut på luvan. Det resulterade i att hela luvan åkte ner för hans ögon. Så med luvan för ögonen och den lilla vita bollen i munnen traskade han omkring överlycklig över att få en ny grej att apportera. Gud vad jag skrattade! Han är bara så charmig min tokiga flatte! Wilma tycker det här med luvor och tomtar och jul bara är trams. Men då vet hon ju inte att hon kommer att få en liten tallrik med käk. Det får de varje jul. Nu ska jag göra något innan jag blir galen av tristess, men i självaste verket är jag ganska trött....Ha det bra!

Av Kattis - 14 december 2008 16:04

Har inhandlat julklappar idag. Det gick nog ganska bra. Sent? Ja men vi är alltid sena för vi planerar så dåligt. Köpte nya vinter kängor till mig själv också. Sen fanns det ju massor av kul att handla men det går ju inte. Stålarna har ju en tendens att ta slut....  Jenny och jag har gått med hundarna i stan i dag. Det var trevligt. Vi var ut i typ två timmar. Nu är jag trött. Tobbe lagar mat. Sen ska jag slå Ida en pling så att vi kan ta en kvälls promenad. I morrn är det måndag. Ska bli skönt att återgå till rutinerna. Sen är jag ledig nio dagar. Vad ska man hitta på då ra? Hoppas det händer nåt kul....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards