Alla inlägg under oktober 2009

Av Kattis - 31 oktober 2009 18:09

Syrran och jag har varit till Vendel idag. Det var folkrace där så vi tog en sväng med hundarna och utgick därifrån. Till saken hör ju att vi bodde är när vi var små. Jag minns inte så mycket därifrån. Men syrran som är några år äldre än mig och red ju konstant i dessa skogar. Så hon hade lite koll idag. Det var jätte roligt. Vi började gå på en liten väg. Sen ginade vi över en stor åker. Åkern var stor och stora partier av den var uppbökad och vi såg hur mycket spår som helst av gris. Vi har blivit lite "grisbitna" syrran och jagFlört! Sen kom vi ut på en grusväg som ledde oss upp i skogen. Till och med på vägen såg vi spår av gris. Väl inne i skogen följde vi små stigar. Det kryllade av uppbökad mark. Det fanns ett antal utfodrings ställen. Åååå vad man skulle vilja sitta där och titta när de kom! Hundarna luktade intresserat i marken. Men de reagerade inget särskilt på grislukten. Vi gick länge omkring i skogen. Sen rätt var det var kom vi ut som i en glänta. Ett rött hus-en liten gård. Myrkarlsbo! Huset stod tomt. De som har bott där har visst flyttat. Vi passade på att titta in genom fönstren. In i köket och de två sovrum som finns i huset. Där bodde vi- farsan morsan och fem ungar!!! Med utedass och utan dusch. Inget man kanske längtar tillbaka till. Men visst är det något speciellt att leva så. Jag minns allt så stort, nu när jag är vuxen ser jag hur litet det var. Vid ett ställe där i skogen kom vi till en plats där det låg kvarlevor efter vilt. Typ mage och tarmar eller så. Ja, det gillade Wilma. För hon rullade sig i skiten! Hon stank sitt allra värsta kan jag säga. Äckelpotta. Nu är hon nybadad och fin.

Jag har ont i skallen nu. Ska lägga mig framför tv:n ett tag!

Av Kattis - 31 oktober 2009 09:05

......och vi får inget gjort. Det blir ingen träning idag däremot i morgon. Det ser vi framemot. Men jag ska nog träna på egen hand idag ändå. Sen får vi se vad som blir av den här dagen. Wilma var halt igår kväll, fram. Efter våran sväng i Härjarö. Men i morse gick hon rent igen. Konstigt det där... Har fått erbjudande om att hänga med ut i skogen och vara med på jaktSkrattande. Har ju tänkt att jag ska ta jägarexamen någon gång, det innebär alltså nästa år. Eller hur Stefan? Men det är lite knepigt att få till. Helgerna är för korta. Ja, det löser sig!! Det skulle vara så roligt, intressant och säkert väldigt lärorikt att få möjlighet att följa med ut i skogen. Ha en bra dag!

Av Kattis - 30 oktober 2009 20:42

...........lever verkligen sitt eget liv! Skulle visa er lite mer bilder men telefonen ville inte vara med längre. Nåväl det kommer senare, kanske i morgon. Den brukar fungera efter ett tag om den får vila en stund. Tittar på Idol. De är grymt bra måste man ju säga. Go kväll!!Flört

Av Kattis - 30 oktober 2009 18:43

Av Kattis - 30 oktober 2009 17:31

 Jätte dåliga bilder tyvärr. Men de mini micro små prickarna man kan se i kanten är VILDSVIN!

Av Kattis - 30 oktober 2009 17:09

Vilken upplevelse. Jag är helt lyrisk! Idag har jag ju varit ledig. Åkte till frissan på morgonen. Blev jätte bra den här gången, trots ny frisörska. Lite toning ska i bara så de små grå håren inte syns..... Sen åkte jag och voffarna till Örsan. Hem till min syster. Vi drog till Härjarö. Ligger utanför Enköping typ. Otroligt vackert är det där. Vilka skogar. Hur häftigt som helst. Hundarna sprang som tokar. Tyvärr var det en svart och en gul som tog sig några bad på vägen........ Sen gick vi på en stig längs med en stor åker. Syrran stannar till och säger att det står en massa rådjur på andra sidan åkern. Vi stannar och tittar. Då ser vi att det är grisar! Två stora och ett antal mindre djur. Jag letar ivrigt fram mobilen för att fota! Ingen kommer tro oss! Men jag har ju tappat mobilen ett antal gånger i backen så zoom-knappen har ramlat bort. Men jag försökte fota lite ändå. Ska se sen om jag lyckas publicera några bilder. Det var en fantastisk upplevelse att se grisar på riktigt! Efter en kort stund sprang de kompakta djuren in i skogen igen. Vilken dag!

Av Kattis - 29 oktober 2009 18:03

Har haft en bra dag på jobbet. Kattis tillhör ju den ängsliga typen av människa. Nervös och stressad och oroar mig för ganska mycket. Men den här dagen har gett mig jätte mycket. Det är jag så glad för!Skrattande Nemos öra är återställt idag. Ingen klåda eller andra besvär. Skönt! Blev minst sagt orolig igår. Vi ska snart ut och gå på en promenad. Hoppas vi slipper smällare och annat.    

Tänk när det var sommar...................  

Av Kattis - 28 oktober 2009 20:15

Åkte till UBK efter jobbet. Jenny var där. Men det gick sisådär idag. Nemo har problem i sitt öra. Det började när vi kom dit. Det kliar och är besvärligt. Han är sned och kliar sig. Stackarn! Men jag kan inte se att det är nåt konstigt. Luktar inte det är bara öronlappen som är lite varm. Såklart när han är besvärad. Suck! Bara det inte är något knas. Vi tränade iaf på apporteringen, rutan och lite ställande. Men han var super taggad+irriterad av sitt öra....så det blev mest konstigt. Jag har ont i magen och borde nog ha stannat hemma. Men det gick hyffsat får man väl säga. B-M och Heidi kom också. Till en början var det bara vi men det kom ganska många efter en stund när själva träningen hade börjat. Diezel var fantastisk idag. Han har redan, bara sådär förstått rutan. Jätte skoj! Fotgåendet gick också jätte bra. Wilma fick vara med och träna idag. Hon var laddad! Skällde så mina öron höll på att trilla av. Hon är en liten stjärna på inkallande med ställande. Tänk om den stora svarta också kunde bli det.........han blir kanske det nån dag??? Nu ska jag inte göra så mycket mer idag! Go kväll!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards