Alla inlägg under september 2010

Av Kattis - 25 september 2010 17:17

Stackars Nemo har varit dålig i magen hela natten. Vi har varit ut varannan timma ungefär. Inte mycket sömn här inte. Men han mår bättre nu när han är tom och slipper springa ut och bajsa hela tiden. Vi var iväg och spårade idag. Det fick bli Wilmas dag idag. Hon spårade slarvigt idag, inte en pinne var av intresse. Hon ville bara ha gottisbyttan på slutet! Nemo fick följa med då han var piggelin, men han fick stå över spårandet! Han grät lite i bilen...... Diezel spårade sitt allra bästa idag. Vädret var perfekt för honom tror jag. Svalt i luften, lite fuktigt i skogen och han var verkligen på G. Han var bestämt och visste vad han skulle göra, inte alls så mesig som han brukar vara. Vi körde uppletande. två korridorer. Jädrans vad det funkade bra idag! Skulle behöva gå en kurs i uppletande-hur ska det se ut igentligen??


I morgon ska vi springa. Lidingö tjejlopp. Taggad? Nää tyvärr inte alls! Jag tror jag kommer springa mitt sämsta. Varför? Jo, för jag har varit sjuk och tyvärr ätit lite för mycket godis. Men det visar sig hur det kommer att gå! Ha det gött!!!

Av Kattis - 19 september 2010 21:04

Det tog nästan fyra timmar att knata fram och tillbaks till Jälla. Genom eländig terräng. Ja det är leder att gå på, men det är till största delen sten berg hal mossa och rötter. Nu är vi helt slut. Men kul var det iaf!


Har firat brorsan idag med. Syrran hade tagit med roliga kort på gamla hästar vi haft och några kort på hennes barn. Jätte roligt att se. Vi åt super smaskig tårta, mumma....massa grädde det gillar jag!


Nu är det en stund framför tv:n, sen sussa dags!

Av Kattis - 19 september 2010 09:40

Ja igår var vi nästan hela dagen i Västerås på rallycross. I Tobbes första omgång startade han med alla dom bästa killarna. Som hade vunnit SM och olika Cuper till höger och vänster. Det påverkade honom lite, och hans nervositet......negativt. Men han körde jätte bra! Verkligen kul. Sen rasade växelådan. Jädrans Saab...... Nu är det inga fler tävlingar det här året. Så det är bara till att fixa bilen till nästa år!


I går kväll träffade jag Jenny för lite lydnadsträning på UBK. Det gick bra att träna med Nemo. Diezel gick också bra. Tyvärr vart vi väldigt oense om Jennys arga beteende. Och jag vet hon har slutat röka. Men det kan inte hennes hundar göra ett skit åt! Jag tyckte hon var onödigt ful i sin mun och allt för hård på Troja. Det tyckte inte hon eftersom jag är en jädrans mespropp som ju bara har en "töntretriever". Sen blev det en massa ursäktandes från bådas håll, sen satte vi igång och tjafsa igen å igen å igen.....


Jag står fast vid fortfarande att där hjärn aktiviteten tar slut tar nävarna vid-och att det är FEL FEL FEL! Lägg ner gå hem! Sätt hunden i bilen om hon inte kan uppföra sig uppbunden för att slippa irritationsmoment! Hundar är hundar ingenting annat. Ja som sagt jag blev jävligt arg, det blev hon med på mej. Men man måste faktiskt tänka-varför gör hunden så? Inte bara att man ska få den att sluta! Det är så fruktansvärt orättvist!


Idag ska vi fira min brorsa. Han fyller år. Sen kommer syrran hit och vi ska ta en långsväng med hundarna. Det blir jätte skoj! Har hunnit med att rösta också. Nu ska jag ta en liten sväng med hundarna sen göra lite fint hemma......



Av Kattis - 16 september 2010 19:51

Och jag har knappt hunnit med ett skvatt! Vi har nyss varit ut på "skitarsväng". Men vi måste ju hinna med en kvällis med. Ska bara....... Jag är helt förvirrad. Har en massa saker jag ska göra men inget blir gjort. Idag såg jag ett foto på en valp. En flatte, på en kennels hemsida (Almanza). Hade glömt att Nemo var precis så söt när han var ytte pytte mini liten! nu måste jag ladda Svenne....ska springa i morrn! ha det bra KRAM!

Av Kattis - 15 september 2010 15:59

Vi har varit hemma från jobbet. Jag har varit sjuk  ! Är mycket bättre men känner mig fortfarande trött hängig och huvudet dunkar i omgångar. Ipren är min bästa vän just nu. Stackars hundarna har haft jätte tråkig varenda dag! Wilma tycker också att det är tråkigt att jag är sjuk. Matte bara ligger i soffan och latar sej! Men det är skönt att jag är bättre iaf, det är ingen höjdare det här med sjukor........ Längtar jätte mycket till jobbet, till vardagen igen...


Oroar mig en massa. Dels ska jag springa Lidingö tjejlopp om 1  1/2 vecka. Har inte kunnat träna på över en vecka! Ska tävla med hunden snart. Hur ska jag klara av III:ans moment? Vad har jag gett mig in på. Börjar bli väldigt  nervös!


Vad har hänt annars? Ingenting. Vi har spenderat tid i soffan, i sovläge i flera dagar. Så jag vet inte vad som har hänt. Har nåt hänt? Jo, jag har lyckats sabba tv:n tror jag. Bilden är svart med några rosa punkter på. I dag har jag inte kunnat titta på tv, så jag har kikat på nätet istället. Inte för att jag tittar så mycket på tv:n, men den är så underbar att somna framför!


Nu ska jag pyssla med Nemo, han har tråkigt!

  Vad gör den här gubben? Dreglar??????????


Av Kattis - 12 september 2010 16:37

Av Kattis - 12 september 2010 16:13

Här är en till liten film! Enjoy!!!!


Av Kattis - 11 september 2010 19:04

I dag träffades vi inne i stan för att fira våran stora syster. Hon fyller på tisdag men är bortrest då, så vi passade på att fira lite i förväg. Det blev femkamp! Fruktansvärt kul! Vi började med gokart. Sen blev det blåsrör, segway,pilbåge och sist sumobrottning. Nedan lite bilder från dagen. Tyvärr gav min kamera upp, så det blev bilder med mobilen, en aning suddiga. Vi skrattade så vi skrek och tårarna rann. Vi avslutade med ett restaurang besök på "Peppar Peppar". Hur bra som helst. Underbar mat och fantastisk personal! Tack alla- Sussi, Ronny, Stefan, Jenny, Tobbe Leffe och Annika för en toppen kväll! Vad kul vi hade!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards