Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

LYDNADS DAG

Av Kattis - 21 januari 2012 19:40

Hela dagen har vi varit i ridhus och pysslat med lydnad. Är faktiskt helt trött i huvudet. Mest dobermanns, men även schäfer, malle och Nemo   ! Det har varit en jätte rolig dag på många sätt. Vi delade upp oss i två grupper. Delade på ridhuset gruppvis och tränade ca 15 min åt gången. På förmiddagen en i taget och på eftermiddagen tre åt gången. Jag ville gå igenom FF och dirigerings apporteringen. Som inte känns så jätte bra. Bad alla i min grupp att vara kritiska och petiga. Blev kommenderad. Men idag hade vi sånt flow i fria följet, helt galet. Han släppte vid nåt tillfälle men annars var det så bra! Fanns därför inget att vara kritisk mot. Blev filmad och därför såg jag ju att det såg helt okej ut. Söt göte!!! På eftermiddagen ville jag göra ett tävlings FF. Hela köret liksom, det gick bra. Men inte så konstigt att han släpper ibland när matte svänger/gör helt om när jag gör det i turbo fart. Bra att få den informationen. Så jäkla nyttigt att bli filmad. Sen har han lite svårt när någon kommer nära så därför tränade vi med åskådarna nära som störning-det var svårt tyckte Nemo. Men jag fick ju ett toppen tillfälle att träna på det och att rätta till honom!!!  

Sen valde vi att få hjälp med apporterings dirigeringen. Men som vanligt när jag ska visa nåt mindre bra-då går det strålande! Lisa la ut apporterna, han tittade på mig och jag kunde skicka honom till konen utan att han försökte smyga förbi konen. Han stod kvar också utan att trassla och springa runt. Han fick lubba till höger en gång och apportera eftersom det gick så bra. Sen skickade jag en gång till KOOOONEEN!!!! men till min stora förvåning stannade han vid konen precis som han ska! Så duktig!!! Roligt att kunna hjälpa andra med lydnaden också.

En toppen dag med trevliga förare och hundar! I morgon har vi ju vår vanliga söndags träning. Då ska vi passa på att träna lite andra grejjer...... Nu blir det godis och soffan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards