Alla inlägg under juli 2010

Av Kattis - 30 juli 2010 17:57

............vi träffade Carina och hennes jycks! Men idag träffades vi för lite lydnads träning. Jenny och Maria kom också. Carina kommenderade mig genom treans moment, inte hoppet. Det gick som det gick. Rutan gick helt åt skogen. Men så är det här livet, det går inte så bra helt enkelt. Carina kom med kloka råd, backa i träningen, han ska ju alltid veta att han ska in i rutan, inte tveka alls. Hon är klok som en bok den kvinnan! Precis så ska vi göra!!! Så här ska masstränas rutor! Vi provade lite enkla rutan övningar och det tyckte Nemo var mycket roligare för då blev matte kalas glad och tjoade som en tok och kastade pipisar! Flatten fattade förmodligen vitsen då också..... Wilma fick också vara med. Hon vaktade mest min väska och gjorde några utfall mot Diesel. Vi gjorde även sittande i grupp och platsliggning. Vi körde budföring med alla hundar. Wilma sprang som en tok, lilla pluttan. Är så sugen på att träna för högre spår.... Men vi ska först och främst få lite lydnad avklarad. Man vet inte hur länge vovven får vara frisk, vad som helst kan hända när som helst. Men vad roligt det skulle vara om vi fick lära oss uppletande och framåtsändande nån gång. Vi har ju börjat lite.....men det känns jävligt svårt.


Nu har vi ätit lite och ska snart ta en promenad. Hoppas verkligen att vi kan träna snart igen! Vi behöver det!!

Av Kattis - 28 juli 2010 08:31

Gick upp tidigt, tidigt för att se hur Nemo mådde idag. Piggare men inte lika piggelin som vanligt. Han är jätte trött fortfarande. Han tillhör den skara vovvar som ska stå ut med en massa elände helt enkelt. Som så många andra. Nemo och jag ska ju till Elit. Antagligen är inte Nemo mitt i livet som hans matte har planerat. Prognosen för en nybildning i munhålan är inte bra. Inte med en tumörbenägen hundras. Men vi har haft "tur" förr.....


Senare i dag ska jag skjutsa sambon. Sen drar vi till min syster en stund. Vi skulle spåra idag men vi hoppar det. Vi hittar på något annat skojsigt som kanske inte är så ansträngande. Nemo kom nyss med ett gosedjur i sin mun, nu har han piggnat på sig lite mer.






Av Kattis - 27 juli 2010 17:43

 

                                

Nu är vi hemma igen efter några timmar hos veterinären. Nemo är trött i bollen och jag är nästan tre och ett halvt tusen kronor fattigare. Han fick sussa och den lilla nybildningen är bort bränd. De kunde inte säga vad det kunde vara för något. Nu blir det några veckors väntan på svaret..... Som tur är skickas den till mitt jobb, där jobbar en hel drös skickliga veterinärer. Dessutom gick de igenom lite andra grejjor på Nemo. Eftersom min hund är så kärleksfull och älskar alla på hela jorden mest av allting var jag inte med när han somnade, bara när han fick sprutan med lugnande. Jag AVSKYR när de ska somna, då tror jag av nån sjuk anledning att mina djur ska dö.....då grinar jag som allra mest. Men när han är med veterinären eller sköterskorna så skiter han ändå i mig och följer gärna med dem vart än de för honom.......då kan man ju lika gärna låta bli att vara med om man ändå bara tjurar. -Hur kul e det?


Nu ska jag koka torsk och ris till hans krassliga mage. För han är dålig i magen också efter uppätandet av två grisknorrar, den ena var Wilmas men han snodde den. Jag är så dum som ger dem sån't skit! Eller så har han slickat på nåt kiss eller så???? Wilmas mage tål allt så hon kan tex äta femton grisknorrar eller femton kilo hundmat utan att det svider någonstans!!!

Av Kattis - 27 juli 2010 08:34

I dag ska Nemo få åka till veterinären. I går kväll när jag borstade hans tänder såg jag till min fasa en nybildning av nå't slag på höger överkäkes sida. Inte stor. Men tillräcklig. Är väldigt orolig. Det känns inget vidare. Bara grät hela sena kvällen igår......nu med...... Det får inte vara något farligt! Står inte ut. Har han inte fått varit med om tillräckligt mycket elände min hund? Ringde veterinären direkt i morse. Ska dit i eftermiddag. Jag hoppas att det är en Epulid eller liknande. Men den ser inte så "fin" ut, inte heller sitter den som en så'n. Men å andra sidan gjorde hans andra knöl inte heller det, den såg jätte läskig ut. Den var ingenting......men vållade ganska mycket elände ändå....


Jag blir galen på mig själv att jag alltid ska måla fan på väggen, bli så sjukt orolig. Kanske är det ingenting! Men man undrar ju varför de inte bara kan få vara friska glada och lyckliga och må bra! Stånk...... Var tvungen att skriva av mig lite bara..............................  

Av Kattis - 21 juli 2010 21:08

...........med min sambo. Det är riktigt roligt. Tänkte att jag skulle lära mig lite om bilar. Vi har ju varit en vecka i Vimmerby på Folkrace festival. Jag har aldrig fattat vilken stor sport det verkligen är och hur enormt roligt det är.


Semstern har varit toppen såhär långt. vi har som sagt haft en härlig vecka i Vimmerby. hundarna har såklart varit med hela tiden. det tar på deras krafter at vara med hela tiden. Men det har varit nyttigt. Sista dagen satt vi mitt i publikhavet som då var så mycket som 12 tusen personer! Nemos viftande svans var dock lite problematisk ibland eftersom den vevar som en gigantisk propeller.... Min syster med familj var också med. Men det var inte bara motorsport! Vi hade inte så långt till badet. Jag lärde mig simma väldigt sent i livet, bla eftersom jag är rädd för vatten. Men i år badade jag! Simmade i sjön, det var länge sen sist!!!! Försökte simma med min kära flatte. Nja.....han trodde mest jag var i en badboll eller så för det funkade inte alls bra. Men jisses vad kul vi hade. En dag åkte vi till Västervik. En väldigt vacker hamnstad. Där finns det lite av varje. Mest båtar o vatten....och snobbiga tanter ......


Värmen tar inte slut, men jag gillar värmen. Snart kommer det börja regna och då tar sommaren slut. Vi kommer troligen tycka det blir jätte kallt då.


Heppåre ra!!!



Av Kattis - 12 juli 2010 08:16

Nu har min semster börjat, det känns jätte bra att vara ledig. Ingen har ju missat att det är varmare än varmast. Jag gillar värmen, men det är trögt för hundarna som inte orkar tänka riktigt. Nemo har inte orkat tänka på hela den här morgonen. I morse tänkte han helfel........... På morgon promenaden träffade i Lisa och hennes golden. Tro det eller ej men Nemo var tyst när vi pratade. När vi sa hejdå och gick vidare kom det en joggare. Nemo tyckte hon var jätte fin o ville säga hej. Matte fick tokspunk för hon vet inte alls vad som for i hunden! Värmeslag? Näää förmodligen bara tristess.... Skamset fick han ta en paragraf. Wilma betar som en hel ko. Att göra tvåan blir onödigt besvärligt, varför äter de så mycket gräs?


I går åkte jag till min syster. Först åkte jag och tankade bilen här där vi bor. Sen åkte jag vidare. Plötsligt som från ingenstans kom en grej. Det var ett sånt flygfä med jätte långa ben och vingar. Kattis fick total panik! Panik innebar att jag höll på att köra åt skogen. Kunde inte alls tänka. Den liksom flaxade omkring i bilen. Nära mig. På mig. Började gråta, såg inget för ögonen var blöta. Paniken gjorde att jag inte kunde tänka alls. Nu satt den på passagerar rutan. Men Kattis kunde inte komma på hur man vavade ner rutan. Jag kom verkligen inte på hur man skulle göra. Helt sjukt ju! Lyckades svänga av på en gata och hoppa ur bilen. Lät förardörren vara öppen så att flygfät skulle flyga ur bilen. Skakade som ett asplöv. Sprang runt bilen för att öppna de andra dörrarna. Men det lyckades jag inte med?? Fick ringa min sambo. Han kom på en gång o räddade mej! Han tittade igenom bilen och jag kunde fortsätta köra. Körde ca 500 meter då dök den upp igen! På förardörren! På mej! Ännu värre. Höll på att köra åt skogen igen. Som tur var kom det en stor grusplan jag kunde köra in på! Ringde sambon igen. Han kom på en gång. Han hittade den på golvet. Nästan död. Jag hade viftat till den så den hamnade där. Det var hemskt. Jag är så rädd. Sen kunde jag köra igen efter att jag samlat ihop mej lite. Berättade för min syster när jag väl kom fram till henne vad som hänt på morgon kvisten. Hon tyckte jag skulle gå i terapi eller så för mina fobier. Hon har förmodligen rätt. Men vad gör man då? Tar på eländet? Hur ska det gå till med spindlar o annat skit? Jag är så rädd att jag tror jag ska dö så terapi kanske vore något för mig?


I morgon åker vi på semester. Det ska bli härligt att åka bort ett tag. Vi har hyrt en stuga vi ska bo i. Vi hoppas att det finns en massa vandringsleder så vi kan ut o gå sådär rysligt långt. Eftersom vi, jag o Nemo iaf, har lite svårt att sitta still.

Sen hoppas jag att vi kan bada lite. Det skulle vara så roligt att bada med Nemo. Hmmm.....är ju lite rädd för vatten med så det blir inte så mycket simmande för min del. Men hittar vi på en sjö så ska vi minsann bada!



Av Kattis - 4 juli 2010 14:38

Det är så härligt med värme, sol och sommar! Önskar bara att jag tillhörde den skara människor som blev brun i solen. Men nää jag ska vara blek. Hundarna är slöa....jag med..... Det är jobbigt att vara Wilman eller Nemo dessa dagar. Vi går på mornar o kvällar då det ännu inte hunnit stiga upp till 30 grader. Vi tränar så smått jag o Nemo. Det har funkat bra med våra "hatmoment". Han är så duktig, och det känns så bra att det funkar. Jag har kommit på vad jag gör för fel.... Ska nog få till det också!!


Annars tränar jag mig själv, ganska mycket. Spinnar, gymmar och springer. Min kondis har blivit mycket bättre. Och det känns emellanåt som om jag orkar hur mycket som helst. Det är en enorm kick för mig. Det skadar inte att ha bra kondition. I september ska vi springa Lidingö Tjej lopp. Det är 1 Mil. Har aldrig gjort nå't sånt förut! Hoppas jag kan hålla mig frisk och kry och orka träna på som jag gör nu´, Det blir nästan varje dag. Jag springer en mil utan större bekymmer. Och vill bara orka mer.....


Jobbar en vecka till sen har jag semester i fyra veckor. Ska bli fantastiskt skönt. Det har varit en ganska tuff vår. Åker bort en vecka tillsammans med syrrans familj. Ska bli jätte roligt! Hmmm....jag har tappat tangent bordet på golvet... det lever sitt egna lilla liv.... Veckan innan semestern går ju så långsamt! Men snart så........

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards