Alla inlägg under april 2008

Av Kattis - 30 april 2008 16:40

Nemo är jätte intresserad av marsvinen. Han vill nog gärna titta närmare på dem eller smaka lite kan jag säga..... Får säga till honom bestämt att han ska sitta och titta när jag är i buren. Hans lååånga nos är både här och lite där...Tog ut deras lilla matskål för att fylla på med sån där marsvins pellets blandning. Vem åt upp den då! Jo självaste Wilma! Alltihopa åt hon upp. Hon ta mej *** inte klok! Hur gött kan det ha varit då? Det tog ca 1½ sekund att äta upp den. -Får inte jag käk ska ingen annan käka heller!! tycker Wilma. Tror att hon hatar marsvinen för att de har fri tillgång på mat....



Av Kattis - 30 april 2008 13:37

Fy säger jag! Nu är det spindel och snusk säsong. Spindlar i massor överallt. Snusk= alla övriga knepiga små kryp typ nyckelpigor och allt annat med många ben. Igår när jag satt i soffan kände jag att det kröp på insidan av min arm. Men jag tänkte att det bara var inbillning. Men sen kände jag att det nog var nåt ändå.....då tittade jag efter..en FÄSTING! -TOBBBEEEEE!!!! ...skriker jag då. Han blev nästan döv. Fy vad äcklad jag blev. Vidriga onödiga snusk djur! Den kröp jätte fort och snusade efter nånstans att sätta sig fast och ta av mitt blod! Bläää.... Satte på hundarna Exspot igår. Nemo hade en fästing i nacken. Skaffade en sån där fästing borttagare förra året, bra grejjor. Spindlarna frodas när det är varmt tror jag. Hela naturen är full av dem. Det till och med kom en flygande när jag var ute i skogen. Vart ska man ta vägen? Finns det inga spindelfria områden?


Marsvinen mår bra. De är gulliga som tusan. Wilma bryr sig inte om dem. Men Nemo är väldigt nyfiken. Han står ca 1 cm från gallret på buren när han tittar på dem. Så fort de kuttrar springar han fram som en liten vessla och kollar vad de har för sig.........

Av Kattis - 29 april 2008 20:04

Nu har de anlänt! Kim och Sacky. Marsvinen. Vi ska ta hand om dem tills på söndag. Nemo är helt exalterad av de små kuttrande liven. Wilma också för den delen. De är väldigt gulliga. De ska få vara ifred tills de känner sig lite "hemma". Mathilda har talat om för mig hur de ska skötas på bästa sätt. Och de måste pysslas om lite varje dag. De vill gärna ha maskrosor och grönsaker att knapra på.


Mathilda och Emma fick busa med hundarna på gräsmattan en stund. Nemo tyckte det var skoj att få springa efter bollen. Wilma fick hoppa ungefär 40 gånger över hopphindret på gräsmattan. Hon gör ju allt för en karamell...


Vi har börjat planera lite semester. Husvagns semester. Det skulle vara jätte kul. Vi brukar inte göra något på semestern. Lite dagsutflykter kanske, men inget längre.... Men nu snackade syrran och jag om att vi skulle kunna åka iväg nånting. Men jag har ingen aning om vart. Längtar till semestern. Tänk vad härligt!

Av Kattis - 28 april 2008 18:02

Golven var så skitiga. Kunde inte låta bli att skura lite. Nu är det fint. Men det är jobbigt att skura gnugga och putsa på golven. Fy vad hundarna skitar ner! Förresten fick de sin vaccination idag. Wilma blev lite surmulen men det gick över med en karamell. Nemo märkte knappt nåt. Vi ska därför ta det lungt idag. Men lite träning kan ju vara på sin plats...framförgående träning....


Bilen pajkade idag med. Skuffen. Det gick inte att få upp den. Det bara kärvade. Blev skita arg. Helt onödigt men det känns bättre att få ett litet raseri utbrott. Hundarna fick åka i baksätet. Wilma gick igenom hela bilen efter ätbara ting. Hon hittade nog köttbulle av lite äldre modell i skuffen..... När vi kom hem så fixade Tobbe bilen. Han är så händig! Synd tänkte jag! Hade redan planerat köpet av nya bilen..... Nä det får vänta ett tag till. Hatar när saker inte funkar. Det kan driva mig till vansinne!


Hade fått ett mail i morse. Från Mathilda. Hon undrade när vi skulle kunna åka och träna agility. Det ska vi nog kunna fixa till framöver!

Av Kattis - 28 april 2008 06:35

Jaha då va det måndag igen! Pust & stånk! Helgen har gått på tok för fort. Men det är ju kort vecka denna vecka. Slutar tidigare på onsdag, ledig torsdag och lite tidigare på fredag. Så det är rätt ok ändå! Idag ska Wilma och Nemo få sin årliga vaccination. Tränade lite kryp nu på morgon promenaden. Perfekt! Han kröp så jäkla bra. Han har kommit på tekniken nu. Tränade bara en mini kort stund. Det är ingen träningsdag idag....men det är så svårt att låta bli.....ibland. Wilma väckte hela grannskapet i morse när vi var ute. En rabies attack på Nemo. Hon sprang och jagade honom runt runt runt....Skällde som en tok. Nu ska vi äta frukost sen ska vi åka till jobbet! Ha en bra dag :)

Av Kattis - 27 april 2008 17:56

Åkte till brorsan, hans lilla dotter Ronja fyllde tre år. Mina övriga syskon kom, förutom syrran hon jobbade idag, alltid kul att träffa mina söta brorsor. Gulligt är det med ungar men det märks att man inte har några själv för man blir lite trött i huvve efter ett tag. Ska vara djur vakt åt brorsan när de åker bort några dagar nästa vecka. De har en liten kanin, katter och jätte söta hönor. Deras hönor är jätte fina, en del är små andra stora. Tuppar har de några med. Ska nog smuggla med mig kameran när jag är där och fota dem lite. Om jag bor på landet nån gång ska vi ha hönor! Tycker de är så charmiga! Blir ju personliga på nåt vis med. Ska vara djur vakt åt syrran med, två marsvin, nästa vecka.


Åkte sen ut till klubben och tränade en stund. Nemo fick träna lite kryp, som inte gick någe bra från början när han var så laddad. Så då blev det lite budförings träning. Carina var mottagare. Sen gick krypet mycket bättre. Framförgående träning vart det me! Hjälpte Carina med att vara "grupp" på framåtsändandet. Den andra delen av "gruppen" var en gigantisk kon. De har tränat mycket på momentet. Jag vet ju inte riktigt hur de ska vara men jag tycker att det såg skita bra ut. Sen tränade vi hoppet. Som ju är MYCKET högre i brukset. Först provade vi på 80 och det funkade bra. Sen testade vi 90. Nemo hoppade som en liten svart kisse över hindret. Väldigt spänstigt såg det ut! Själv tyckte jag att det såg läskigt högt ut och tänkte att Nemo nog skulle fastna med ett ben eller så och trilla handlöst i backen. Men inte då! Tonic hoppar lätt som en plätt han med!


Sen så tog jag ut Wilma. Vi drog ner till agility planen. Tränade en massa hinder och det blev lite hur som helst. Tänkte att vi skulle öva på höger handling idag. Hon är ju bara lydnads tränad så det blev jätte svårt för henne, för mig med! Hon förstod inte alls vad jag höll på med utan skällde ut mig och satte sig fint fot på vänster sida. Hur jag än gjorde så hamnade hon på vänster sida. Provade slalom från höger men det blev också på tok för svårt idag. Men vi hade skoj. Wilma är en klok liten hund och går inte på vad som helst alla gånger! Mattes lilla pluttaskrutta! Vi får fortsätta träna och hoppas att vi får till det med höger handlingen, nån dag ska det väl gå!

Nu är det bara motionen kvar idag! Nu går vi på lång runda! Hejsvejs!

Av Kattis - 27 april 2008 08:31

Hade väntat mig strålande sol och en massa värme idag. Men näää det blev grått och regn istället. Synd. Igår kväll gick jag till sängen för att bara vila en stund. Klockan halv åtta somnade jag och sov till halv sju i morse. Det behövdes lite sömn tror jag. Idag ska vi åka för att fira Ronja som fyller tre år. Tobbe skulle visst hjälpa brorsan med nåt också. Nån rör-grej antar jag. Sen ska jag ila vidare till klubben och träna lite. Idag ska hundarna få sin första dos Exspot för året. Nu är de full rulle på de små äckliga blodsugande vidriga spindlarna. Måste åka till stan och fixa lite. Kanske åker vi till ArkenZoo och hälsar på Ida.....om hon jobbar idag. Måste handla hundmat.

Av Kattis - 26 april 2008 17:08

Wilma och jag har tävlat agility idag. Det gick överraskande bra. I både hopp och agilityklass small som vi var med i så gick vi runt. Hon tog alla hinder. Det blev nåt tidsfel och nån vägran. Men vi hamnade nånstans i nedre mitten på resultat listan. Det är jag skit nöjd med. Wilma också! Hon tycker hennes insats var den allra bästa någonsin! Sen var det ett extra lopp som de kallade 2:a chansen, där kom vi fyra! Jätte roligt var det. Himla duktig hon är Wilma trots att vi inte tränat på så jätte länge. Trodde att vi skulle bli diskade och komma sist. Wilma blev nämligen lite seg och trött redan på uppvärmningen till den första klassen. Innan tävlingen ens hade startat....Det gick i långsammaste laget, jag brukar nämligen inte hänga med men nu var jag före henne vid en del hinder. Vid lopp nr två klantade jag mig vid ena tunneln,där fick vi en vägran. Villket var jätte synd annars hade det gått ännu bättre. Men om jag ser till att Wilma får lite agility träning så kommer det att gå ännu bättre! Det där med armarna är så svårt, handling kallas det visst.... jag har ingen koll på mig själv, taskigt mot hunden ju. Sista loppet gick allra bäst. Då hade vi busat en mini stund innan. Då var hon på alerten. Nåt annat som slog mig med häpnad var att jag mindes banan! Helt otroligt. Wilma vann två priser idag. Man fick välja priser vid pris bordet. Då valde jag gottiga saker till henne. Hon är värd det idag min lilla skrutta! Det är hennes dag idag! Vi har haft en jätte rolig dag....


.....men inte Nemo. Stackarn fick sitta i bilen. Han tycker själv att det var super duper taskigt. Hade jag lärt honom slalom hade nog han också fått vara med. Men han kan inte riktigt det här med agility. Ska nog lära honom det, han är väldigt snabb och duktig på att hoppa hinder iaf. Nu ska jag tjata lite på min käre sambo!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards