Direktlänk till inlägg 30 april 2007

ROLIGA AKTIVITETER!!!

Av Kattis - 30 april 2007 19:54

(Här spårade hundarna på Ulrika & Mats åker i Ängeby) 

Jobbade några timmar i morse. Sen for jag hem till vovvarna. Dom blev glada att matte kom hem, de tyckte att det var trist utan sällskap. Åkte till Ulrika i Ängeby för trevliga aktiviteter. Vi kom fram till att vi skulle gå ut i skogen med dummies och spår grejorna. Fick låna en fin åker av Ulrika och Mats för att lägga spår till Wilma och Nemo. Medans spåren låg så begav vi oss ut i skogen. Vi gick på undebart fina stigar tills vi kom fram till lämpligt ställe för att göra en liten "dummie sök" övning. Ulrikas hundar är så duktiga eftersom hon tränar så flitigt!! Nemo fick vackert träna att sitta still och titta medans de andra jobbade. Nyttigt men svårt tyckte Nemo. Wilma fick springa ut på söket. Gissa om hon njöt! Hon fullkommligt älskar det! Hon släpade dummisarna över stock och sten trots  sin lilla storlek. Skickade Nemo en gång eftersom han var så himla duktig, så ska man inte göra har jag blivit lärd, men ibland kan man inte låta bli att bryta mot "reglerna".


När vi var klara med söket och var på väg därifrån hittade Wilma något äckligt att rulla sig i. Jag är ganska säker på att det var något som inte levde längre.......är trots det glad att jag slapp se vad det var! Hon luktade så illa. Inga ord kan beskriva stanken som spred sig i bilen på väg hem. Buääähhsss!!!!!!!!! Det var nästan så att till å med Nemo höll för nosen. Men själv tyckte hon att hon blev fin och jag riktigt såg hur stilig hon tyckte att hon var! Nu är hon badad, men luktar fortfarande lite .....underligt...


Sen var det spår dags. Wilma har aldrig spårat på åker förr, endast i skogen. Hon gjorde det galant, missade endast första apporten, men vad gör det! Hon har en fantastisk liten nos lilla Wilma. Spåra är bland det bästa hon vet.

Nemos spår blev ganska långt. Jag lade ut många apporter och två vinklar fick det bli. Var noga med att ha honom på tio meter (matte har ju lite broblem med linan). Han hittade alla apporter, det gick som smort kan man säga. Han jobbade på jätte bra trots att vi hade apporterat i skogen innan. Trodde han skulle vara trött, men icke. Han var lika nöjd över sin insats som jag. Han är så duktig!


Nu är vi helt slut! Totalt slutkörda. Tack för en jätte rolig dag! Idag har vi haft så roligt. Det är det bästa man kan göra med sina bästa vänner.

Go natt allesammans!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards