Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

FLYGFÄN

Av Kattis - 12 juli 2010 08:16

Nu har min semster börjat, det känns jätte bra att vara ledig. Ingen har ju missat att det är varmare än varmast. Jag gillar värmen, men det är trögt för hundarna som inte orkar tänka riktigt. Nemo har inte orkat tänka på hela den här morgonen. I morse tänkte han helfel........... På morgon promenaden träffade i Lisa och hennes golden. Tro det eller ej men Nemo var tyst när vi pratade. När vi sa hejdå och gick vidare kom det en joggare. Nemo tyckte hon var jätte fin o ville säga hej. Matte fick tokspunk för hon vet inte alls vad som for i hunden! Värmeslag? Näää förmodligen bara tristess.... Skamset fick han ta en paragraf. Wilma betar som en hel ko. Att göra tvåan blir onödigt besvärligt, varför äter de så mycket gräs?


I går åkte jag till min syster. Först åkte jag och tankade bilen här där vi bor. Sen åkte jag vidare. Plötsligt som från ingenstans kom en grej. Det var ett sånt flygfä med jätte långa ben och vingar. Kattis fick total panik! Panik innebar att jag höll på att köra åt skogen. Kunde inte alls tänka. Den liksom flaxade omkring i bilen. Nära mig. På mig. Började gråta, såg inget för ögonen var blöta. Paniken gjorde att jag inte kunde tänka alls. Nu satt den på passagerar rutan. Men Kattis kunde inte komma på hur man vavade ner rutan. Jag kom verkligen inte på hur man skulle göra. Helt sjukt ju! Lyckades svänga av på en gata och hoppa ur bilen. Lät förardörren vara öppen så att flygfät skulle flyga ur bilen. Skakade som ett asplöv. Sprang runt bilen för att öppna de andra dörrarna. Men det lyckades jag inte med?? Fick ringa min sambo. Han kom på en gång o räddade mej! Han tittade igenom bilen och jag kunde fortsätta köra. Körde ca 500 meter då dök den upp igen! På förardörren! På mej! Ännu värre. Höll på att köra åt skogen igen. Som tur var kom det en stor grusplan jag kunde köra in på! Ringde sambon igen. Han kom på en gång. Han hittade den på golvet. Nästan död. Jag hade viftat till den så den hamnade där. Det var hemskt. Jag är så rädd. Sen kunde jag köra igen efter att jag samlat ihop mej lite. Berättade för min syster när jag väl kom fram till henne vad som hänt på morgon kvisten. Hon tyckte jag skulle gå i terapi eller så för mina fobier. Hon har förmodligen rätt. Men vad gör man då? Tar på eländet? Hur ska det gå till med spindlar o annat skit? Jag är så rädd att jag tror jag ska dö så terapi kanske vore något för mig?


I morgon åker vi på semester. Det ska bli härligt att åka bort ett tag. Vi har hyrt en stuga vi ska bo i. Vi hoppas att det finns en massa vandringsleder så vi kan ut o gå sådär rysligt långt. Eftersom vi, jag o Nemo iaf, har lite svårt att sitta still.

Sen hoppas jag att vi kan bada lite. Det skulle vara så roligt att bada med Nemo. Hmmm.....är ju lite rädd för vatten med så det blir inte så mycket simmande för min del. Men hittar vi på en sjö så ska vi minsann bada!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards