Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gick även Mia med sin flat Mino. Eos och Mino är lika gamla, Eos är en dag äldre. Sen kursens slut har Mia och jag träffats och tränat tillsammans en dag i veckan. Nu har vi semester så då kan det bli två dagar.... Mia och jag har nu tränat i ca 4 månader, och vi har kommit en bit på väg i jakt träningen. Jag skaffade mest Eos för att kunna fortsätta med lydnaden och brukset. Men jakten är så ofattbart skoj att hålla på med! Det är så mycket jag inte kan men jag lär mig hela tiden nya saker och det gör det hela ännu roligare. Att min hund är duktig och har bra egenskaper gör det hela lite mer spännande. Varje dag tycker jag mer om honom!  Han är nu ca 14 månader och börjar se riktigt stilig ut, inte så benig och spretig =) Lydnad kommer lite i skymundan.


För 1 1/2 vecka sen gjorde vi FART test. Det var riktigt häftigt! Det är ett funktions och arbets test för retriever, men även andra raser kan göra det. Man får åka till Håkan och Karina i Flen. Trodde inte att min hund var så bra som han var, eftersom jag upplever mycket spring i benen, men springet är inte av ondo. Han gjorde det så bra, och efter den dagen känner jag mig liiiite längre! Han löste allt så bra det gick! En riktigt bra hund! Det var roligt att se hans syskon också, dom var ganska lika.


Wilma börjar bli gammal. Hon tappar bort mig då och då. Sen hon var fyra månader har hon gått lös, men nu går det nästan inte. Ibland vet hon inte vilket håll jag gått om hon är lite på efterkälken. Min lilla tussa! Man påminns verkligen om att dom inte finns för evigt. Nemo är glad som vanligt. Vi tränar ingen lydnad direkt. Han hänger med på skogs aktiviteter och våra jakt träningar. Han är jäkligt duktig Nemo, kanske borde prova starta honom på prov? Nu tar han fågel, det gjorde han inte på "vår tid". Bläää sa han då. Han kan ju en hel del, som jag glömt att jag faktiskt lärt honom =) Mina fina gubbe! Snart fyller han 9 år!


Jag hoppas att jag och Eos startar en lydnads klass I till hösten, gör ett MH och helst en klass II också. Det beror sig på om hans matte kan göra nåt annat än tänka på apportering..............

Är så glad att han är en stor pojke nu!


Nu tillbaka till altanen och min bok............

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards