Direktlänk till inlägg 22 april 2007

TÄVLINGEN

Av Kattis - 22 april 2007 20:20

Tävlingen började galant! Budföringen gick perfekt. Sen var det dags för platsliggning. Tyvärr var den lite stökig. Flera hundar var uppe och gjorde annat än att ligga.... Bla en mycket stilig rottis hane! Jag tänkte direkt att nu går det åt skogen! Rottisen började springa lite med en dobbermann tik. Nu satt de andra hundarna. Men Nemo låg kvar lungt och stilla hela tiden! Han var den enda som låg. Gissa om man blir glad.

Sen bar det av för att lägga spår. Jag har nog knappt varit med om en sån blåsig dag. Frös precis hela tiden. Tyvärr nollade vi spåret. Jag klantade mig rejält. Jag trodde inte att han markerade första pinnen utan att han gick förbi. Jag trampade precis brevid den...tänkte ta den i farten men mina nerver var helt ur funktion. Så jag tog den inte mitt pucko!! Strunt samma tänkte jag i nästa sekund...han tar nästa....men den missade han. Han gick ur spåret flera gånger och kämpade i blåsten med att finna tillbaka till spåret. Han hittade slutet. Domarna tyckte att han var jätte duktig, en riktig fighter. Som han kämpade! Sen undrade dom varför jag inte tog den första pinnen? Öhh..men jag märkte ju aldrig att han markerade den! Men domarna sa att han gjorde det. Guuud vad matte är KORKAD! Det misstaget gör man förhoppningsvis inte om igen.

Även om jag visste att det var kört så körde vi lydnaden. Jag var inte i topp nu så det kändes inte så jätte roligt. Men vi fick 8:or 9:or och tyvärr nollade vi framförgåendet och hoppet! Framförgåendet var jag inställd på att det kunde gå åt skogen, momentet är inte riktigt som det ska än. Men hoppet! Han hoppade fint på kommando och så tänkte han lägga sig på andra sidan! Så jag tog i ordentligt och gjorde ett jätte stort hand tecken. Han satte sig jätte snett så när jag kommenderade tillbaka honom så gick han den enklaste vägen, nämligen runt hindret.

Ja, det var den tävlingen det. Men jag ger inte upp. Vi ska klara appellen! Jag vet att vi kan. Vi hade klarat det om vi inte hade nollat spåret.

Jag är så stolt över min Nemo. Han är så jädrans duktig! Han kämpade på och gjorde såklart sitt allra bästa! Nu vet jag hur appellen går till så det hoppas jag att jag tar med mig till nästa tävling. Men det värsta är att man blir så sjukt nervös. Önskar att man slapp det besväret. Det tar nog ett par dagar innan min mage blir som den var!

Vi har precis tagit en runda i spåret. Tyvärr regnade det men jag orkade jogga hela vägen trots att jag hade håll hela vägen. Två och en halv km. Nemo sprang brevid mig hela tiden som för att övervaka sin matte på bästa sätt. Han tyckte att det var jätte skönt att lubba runt i spåret med mig. Wilma tyckte inte alls att det var roligt. Hon tog en kotte i munnen och höll sig ungefär 30 meter bakom hela vägen, ifall jag skulle vända så skulle ju hon hinna före oss hem. Wilma skulle hellre ha legat i soffan glott lite på tv:n och tuggat på sitt favvo ben.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards