Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

HÄRLIGA SÖNDAG!

Av Kattis - 15 maj 2011 19:50

Sprang för andra gången i år. Och det gick jätte bra. Är nöjd med mina 6 km! Ska sätta fart nu och springa några dagar i veckan. Det är så kul när man orkar och pressar sig själv....


For till Tierp på eftermiddagen. Jenny och Diezel hängde på också. Mia hade ju varit där hela dagen och hjälp till på DM:et. Vi började med uppletande. Idag ska jag bara skriva om Nemos träning. Mia gick ut och la tre saker i en korridor. Idag blev det därför ingen synretning. Hon gick ut medans jag hämtade Nemo som satt vid ett träd. Ställde upp och jag kände hur han fick något i nosen..... LETA! Han for ut med näsan i backen och hittade det första föremålet. Härligt!!! Ut igen och han tog föremål nr två. Samma sak tredje skicket. Så kul när resultatet blir enastående! En enormt kick för en prick som jag kan jag säga..... Nu vet jag hur vi ska träna nästa gång.


Lite lydnad han vi med också. Nemo o jag tränade apporterings dirigering. Jenny gick ut med apporterna. Han fixade det galant idag. Fortfarande får han inte apportera. Vi övade lite på skiften, stå sitt ligg också. Gick hyffsat. Bara träna på!


Nu ska jag glo lite på "Bonde", sen blir det glass och hockey!!!!


 
 
Ingen bild

Ankie

15 maj 2011 20:47

Underbart när det klaffar! Vi har oxå tränat uppletande på kvällskvisten. Mina hundar är alltid som piggast på kvällen så det var fullt ös

Kattis

16 maj 2011 16:26

Ja det är så kul när man får förstå och lära sig hur saker kan fungera! Och när samarbetet är på topp, det bara älskar jag =)

 
Kerstin

Kerstin

16 maj 2011 16:50

Vad glad man blir när det funkar...Uppletande är skoj det med! Tänk vad gjorde man innan man hade hund, måste ha haft skittråkigt! :)
Ha det bra// Kram!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Kattis

18 maj 2011 17:45

Ja uppletande är ju så roligt, särskilt nu när vi båda, särskilt jag, förstår och har lärt oss lite. Jag fattar inte heller vad man gjorde innan man hade hund, och vad skulle man göra om man ingen hade? KRAM =)

 
Marre

Marre

16 maj 2011 21:00

Här kördes det spår, gick bättre på eftermiddagen :) Känslan går ej att beskriva när det går riktigt bra, eller hur ;D

Ja, det bliva en ändrig om ras här, då det ska kännas bra. Efter mycket tänkandet, så hittade jag denna Vita Herdehunden och föll pladask, då jag dom du vet gillar Schäfer. Så håll nu alla tummar för att tiken har Bebbar i magen, får svar nästa vecka, hu.

Ha det gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kattis

18 maj 2011 17:42

Ja men det var väl ett jätte bra val av ras, för det är ju jätte svårt att veta vad som riktigt passar en! Hoppas verkligen tiken är dräktig så du får hem en liten valp! Jag får vänta länge på min valp....längtar jätte mycket =) Ha det bra. KRAM!

 
Marre

Marre

22 maj 2011 10:07

Gomorron... Nä det bliva ingen herdehund då dom inte ögonlys och det är ett krav här :(

Så nu ska här väntas med valp tills jag hittar den rätta!

Ha det gött / Marre

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kattis

24 maj 2011 20:17

Näää vad trist =(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards