Alla inlägg under april 2007

Av Kattis - 8 april 2007 12:05

Det har varit underbart att vara ledig ett par dagar. Har gjort en massa skoj och nytta med hundarna. Framförallt spårat. Och det går bättre och bättre. Phuu... Vi börjar få till momenten så nu är det bara köra så det ryker!Var till Stockholm igår på utställning. Synd att jag inte har möjlighet att åka idag och heja på kompisarna. Så kan det vara. Jag var där med min syster och hennes familj. De ska ev skaffa pudel. Många vackra hundar fanns det att titta på. Matilda, syrrans dotter, var dock mest intresserad av Freestyle ekipagen som ju är så ooootroligt duktiga! Finns inte ord att beskriva det med. Vi stod och tittade länge på dem. Det är ju så att man får en tår i ögat!!! När vi kom hem ville Matilda träna freestyle med Wilma. Wilma kan ju redan en massa bra trix så det gick som en dans! Båda tyckte att det var jätte roligt. Sen ville Matilda lära Nemo slalom, men jag avböjde och försökte få henne att lära honom nåt annat, eftersom Matilda är nio år så har hon inte så långa ben. Nemo tillhör inte alltid den graciösa typen.... Men han lärde sig så smått att snurra.Vi har ätit påsk mat i stora lass. Inte alls bra för min bantning. Men man måste ju få "synda" ibland! Åt inte så mycket godis. Bra gjort av mig. Senare idag ska vi åka till mina föräldrar. Mer påsk mat lär det bli. Sen måste jag ta tag i mig själv. Har många kilon kvar till mål!!!

Av Kattis - 2 april 2007 07:20

Igår spårade jag med Nemo igen. Fick hjälp av Carina. Och vi gjorde ett apellspår på en åker. Men vi hade dubbelt så många apporter. Spåret fick ligga ca 30 minuter. Han spårade jätte bra och fick med sig alla pinnarna. Gissa vem som blev jätte glad! Han snurrade lite vid sista vinkeln men han redde ut det jätte fint efter en liten stund. Tack vare Carina stod jag still och han fick reda ut det själv. Och det gjorde han, tog upp spåret igen. Jipppiieeee!!!!!!!!! Han är sååå braaa!!!Den som snurrade mest var jag. Kan fortfarande inte hantera linan, den är så otroooligt lång!Hoppas att vi kan få till momenten bara, vill så gärna tävla apellen den 21:a. Men jag har bla framförgåendet som ett ofärdigt moment.... Ja ja ja...det är bara att träna på och hoppas att det går vägen...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards