Direktlänk till inlägg 13 april 2009

SPÅR

Av Kattis - 13 april 2009 22:18

I går la jag spår till Wilma och Nemo. Så roligt det var att äntligen göra något. Satte på mig mina hundtränar kläder och begav mig ut i skogen. Brorsan hängde med också. Det finns jätte bra skog här i krokarna. Eftersom det var väldigt länge sen vi spårade blev det korta enkla spår. Nemo fick ett spår med två vinklar fem saker och det blev ca 3-400 meter långt. Han spårade jätte bra. Lungt sansat och jätte noga. Han var så duktig mattes pojke. Det var ett bra spår när man är lite otränad. Wilmas spår var lite kortare med tre saker i. Hon slarvade en aning..... Hon tycker att spårandet är roligare en en massa töntiga saker som man ska fjutta runt med! Det blev lite trassel för henne i den eländiga terrängen men det redde ut sig. Efter spårandet fick Troja leta lite saker i en skogs dunge. Hon var väldigt ivrig och letade bra. Sen tog vi en promenad efteråt. Nemo badade i alla vatten pölar han kunde hitta.


Idag började vi dagen med en jätte lång morgon promenad. Härligt! Wilma och Nemo lekte mycket idag. Ett bra tecken på att de mår bra tycker jag. Nemo startar leken med att stanna upp börja smyga på Wilma. Sen står han stilla länge och bara väntar. Plötsligt exploderar Wilma och jagar honom i stora cirklar det avslutas med ett antal brottnings attacker. De har väldigt kul iaf.


Senare på eftermiddagen åkte vi hem till min brorsa och käkade middag. Jätte gott. Stek å potatis! Jag känner att jag borde göra ingenting så att förkylningen ger med sig. Men va sjutton det finns ju Ipren! Nää nu måste jag sova. Go natt!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards