Direktlänk till inlägg 14 maj 2011

SVÅRT SPÅR!

Av Kattis - 14 maj 2011 16:46

Träffade Jenny idag för lite träning. Spår stod på schemat. Jag gick ut Wilmas spår. Jag traskade ut ett till Diezel och Jenny gick Nemos spår. Diezels spår började i skogs kanten sen vidare ut på ängen. Han spårade super bra pojken. Så roligt och Jenny vart så nöjd!


Wilma spårade bra, men har det tufft med den snåriga terrängen. Ska börja lägga på äng åt henne. Mattes lilla guldklimp! Som hon kämpade!


Jenny hade gjort ett långt svårt men jätte bra spår till Nemo. Spårupptaget gick mycket bra. Men vid första vinkeln stannade han och gjorde nåt konstigt vid ett träd. Sa åt honom faktiskt! Det var ett stort berg till en början. Där blev han tveksam och började leta spåret på nytt, han släppte liksom. Men sen insåg han till sin stora förvåning att det var dit han skulle. Närmare slutet blev det svårare och han var trött. Vi trasslade en del. Men som han kämpade, hans motto är liksom att aldrig ge upp! det gav utdelning efter en stund. Då kom vi vidare genom den snåriga skogen. Är enormt glad att det blev som det blev idag. Han är så himla duttig! Spåret var långt och klurigt-en utmaning för oss båda! TACK min bästa Jenny för att du tränar med mig  !


Vi tränade lite lydnad också, svårt att låta bli. Provade dummelidum rutan och dirigerings apporteringen med Wilma. Hon är makalös. Hon bara gör! Det blev samma träning med Nemo. När vi skulle träna dirigeringen fick jag gorma åt honom på skarpen! Han skiter i vad jag säger och det känns förbannat trammsigt! Skit i konen sa han, jag vill apportera! Försöker få honom att sitta ftr hela tiden och inte fokusera så mycket på apporterna. Dum rutan gick jätte bra. Har tränat på mina uttal STÅ SITT LIGG! Det funkade bra. Jätte trevlig träning idag. Trötta hundar och trött matte!


Lite söta bilder......

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards