Alla inlägg under september 2010

Av Kattis - 11 september 2010 08:55

Blev lång, nästan två timmar. Vi gick över nya Vretalund och runt och hem genom skogen. Vi stannade vid en parkering när vi nästan var hemma och tränade lite balansgång på ett smalt staket. Men Wilma tyckte inte det var så kul, hon hoppade upp i mitt knä när jag satt på staketet och tittade intensivt på mig i hopp om en liten karamell....... Å ja, det funkade den här gången också!

För övrigt var det en väldigt mysig morgon promenad. Det var läänge sen vi gick den vägen. Björk löven hade trillat av och låg gula och orange på backen. Nu är det verkligen höst! Lite mysigt. Det ä så fint ute.


Idag blir vi borta en stund på dagen. Vi ska överraska våran stora syster som fyller jämt nästa vecka. Världens troligtvis bästa syster. Hoppas hon blir glad!


Av Kattis - 5 september 2010 19:36

I helgen sjösatte vi familjen Berglund kanot! Som tur var va vädret strålande. Sussi Ronny Emma jag och hundarna drog till Alsta. Tyvärr fegade jag ur lite för jag är en aningens rädd för vatten. Men syrran och jag paddlade runt lite i vattnet iaf. Ronny och Emma var jätte bra på att paddla. Jag fattade aldrig var jag skulle paddla.... Vänster höger samma sida andra sidan...... Wilma följde med i båten. Hon tyckte det var lite läskigt. Nemo fick vara i koppel när jag satt i båten eftersom jag befarade att han skulle sänka oss. Han ville inte att jag skulle vara i vattnet långt borta utan skällde som en tok! Vi passade på att träna lite på gräset vid vattnet. Wilma rullade sig i ankskit och Nemo också faktiskt... Yammmy!!!!!!!!!! det blev lite trix i träden också. Sussi och jag tog en promenad. Den blev tre och en halvtimma lång. Vi var helt färdiga när vi gått färdigt. Men det var underbart väder. Vi gick över många långa stubbåkrar. Och förbi massor av mysiga gårdar ssom vi inte hade en aning om att de fanns!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards