Direktlänk till inlägg 19 september 2010

SÖNDAG!

Av Kattis - 19 september 2010 09:40

Ja igår var vi nästan hela dagen i Västerås på rallycross. I Tobbes första omgång startade han med alla dom bästa killarna. Som hade vunnit SM och olika Cuper till höger och vänster. Det påverkade honom lite, och hans nervositet......negativt. Men han körde jätte bra! Verkligen kul. Sen rasade växelådan. Jädrans Saab...... Nu är det inga fler tävlingar det här året. Så det är bara till att fixa bilen till nästa år!


I går kväll träffade jag Jenny för lite lydnadsträning på UBK. Det gick bra att träna med Nemo. Diezel gick också bra. Tyvärr vart vi väldigt oense om Jennys arga beteende. Och jag vet hon har slutat röka. Men det kan inte hennes hundar göra ett skit åt! Jag tyckte hon var onödigt ful i sin mun och allt för hård på Troja. Det tyckte inte hon eftersom jag är en jädrans mespropp som ju bara har en "töntretriever". Sen blev det en massa ursäktandes från bådas håll, sen satte vi igång och tjafsa igen å igen å igen.....


Jag står fast vid fortfarande att där hjärn aktiviteten tar slut tar nävarna vid-och att det är FEL FEL FEL! Lägg ner gå hem! Sätt hunden i bilen om hon inte kan uppföra sig uppbunden för att slippa irritationsmoment! Hundar är hundar ingenting annat. Ja som sagt jag blev jävligt arg, det blev hon med på mej. Men man måste faktiskt tänka-varför gör hunden så? Inte bara att man ska få den att sluta! Det är så fruktansvärt orättvist!


Idag ska vi fira min brorsa. Han fyller år. Sen kommer syrran hit och vi ska ta en långsväng med hundarna. Det blir jätte skoj! Har hunnit med att rösta också. Nu ska jag ta en liten sväng med hundarna sen göra lite fint hemma......



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards