Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Kattis - 20 juni 2010 16:57

.......och det har varit en bra sådan. Vaknade tidigt. Promenad med vovvarna strax efter klockan sju. 1 1/2 timma. Min rygg spökade lite i morse, inte så bra. Den liksom drar ihop sig och stelnar till. Fick stanna några gånger och stretcha. Kattis börjar bli gamal och stel..... Kanske måste jag gå till en sån där Kiropraktor eller vad det heter??!! När vi kom hem jag o hundarna tryckte vi ihop oss i soffan....ja hundarna ska absolut ligga brevid mej...iaf en liten stund... Tittade på nyheterna. Prins Daniels tal till Kronprinsessan Victoria! Hujeda mej... Så fint det var! Så kära dom är  !  Alltihopa är verkligen som en saga! Sen somnade vi..... Så skönt det är att bara slockna en halvtimma. Klippte Nemos kostym. Han började se lite ovårdad ut. Toffsar både här o var.... Nu är han lite finare iaf.


Idag har jag som en vilodag. Kattis har börjat träna ganska intensivt. Varför kan man fråga sig, ja varför? Eftersom jag slutade röka var drygt fyra månader sen har jag fått för mig att jag börjar bli knubbig. Och det vill jag inte! Sen är det en enorm känsla för mig att jag har bra kondition. Nu kan jag springa en hel mil utan större problem. Och det skulle ju vara skoj om man kunde hålla sig själv med en finare figur än vad jag har just nu. Min syster han lyckats gå ner många, många kilon på egen hand, utan konstiga dieter och annat. Det är så roligt att vi kan springa och ha lite liknande mål hon o jag! Jenny har gått ner mycket hon med. Så jäkla duktig hon är!!! Hon kämpar på. Och det beundrar jag henne enormt mycket för! Hon och jag har börjat gymma och gå på spinning tillsammans. Det är underbart att ha en sån kompis att träna me'! Allt detta gör att det känns roligt, otroligt roligt att träna. Ha bra kondition! Förhoppningsvis blir det Lidingö Tjejlopp i september!


Nemo och jag har så sakteliga börjat träna lite. Nu är han pigg och go o glad som bara han kan vara. Han har varit så väldans seg av värme, semester o vad jag tror är söta flickor....... Lite...rubbad faktiskt! Nu funkar liksom träningen igen. Om tre veckor går jag på semester. Det ska bli jätte skönt att slippa gå upp på morgonen och bara njuta av att vara ledig. Vi ska åka bort en vecka iaf. Kan man ju behöva! tyvärr har Nemo fästingar trots Scalibor halsbandet, jävligt surt kan jag säga. Satte ju på ett nytt efter samråd av veterinär efter semestern eftersom han badade en del då. Nu har det suttit på sen dess och han har inte badat eller så. Trots det plockade jag tre fästingar på honom idag. Jag verkligen HATAR de små äckliga krypen. De ställer bara till med olycka o elände! Wilmas halsband funkar bra iaf.


Härligt att det bara är fyra dagars arbetsvecka denna veckan, sen är det midsommar!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards