Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Kattis - 2 oktober 2011 14:39

    

For till UBK och tränade idag. Zandra och Zegra var där när jag kom så vi kommenderade dom lite i fria följet och läggandet. Gick kanoners. Jenny och Diezel tränade också på fritt följ och det såg mycket bra ut. Hoppet och tungapporterineng   var kul att se, pojken tyckte själv att han var så duktig. Och det är ju så det ska kännas för ens hund! Och en själv. Men de hade det lite jobbigt med läggandet. Alla har vi olika svårigheter. Men det ska bannemej lösa det sig något vis! det gäller bara att hitta det där lilla extra......


Nemo och jag började med att göra lite vittring. Planen var att bara motivera upp honom. Att han skulle tycka det var skita kul. Men han fattar verkligen ingenting. Tyvärr. Han bara tar en pinne och hoppas att jag ska gilla den. Det slog mig att stackarn verkligen inte fattar nånting! Här gäller det att tänka till. Börja om från början. Pojken då   ..................

Sen övade vi på fria följet. Där skiter jag iallt förutom att vi ska hitta tillbaka till glädjen, den infann sig idag. Så roligt! Möjligen lite trängning här o var, men la absolut ingen energi på det. Metall hoppet blev det också. Kastade apporten medvetet snett hela tiden. Han fixade det galant. Bara på kul tyckte Jenny och Zandra att jag skulle göra ett inkallande med ställande och läggande. Ja ja....så fick det bli. Men satan i gatan vad bra det blev! Slarvade och hade ingen belöning så jag fick skrika till mig en boll av Zandra. Tack för att du tänkte snabbare än jag   !!! Nu ska vi träna på dirigeringar och den eländiga vittringen!

Tackar för idag tjejjor! Det var så kul att träna idag!


Wilma fick följa med husse och arbeta idag, kontors arbete. Hon har inte velat gå ut utan är mest trötter idag. Mattes gamla plutt gumma  !






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards