Alla inlägg den 1 augusti 2011

?

Av Kattis - 1 augusti 2011 21:12

Kul att det blev den där måndagen igen, den första efter tre härliga semester veckor. Nu är det bara att tjorva sig upp klockan fem igen. Sen irra runt sitt tröttaste runt och försöka minnas rutinerna man har haft hela året. I morse var de som bortblåsta! Jag var helt tom.....


Sen började jag göra flera saker samtidigt och då minns man plötsligt att just det, det är ju så här det är varje morgon. Tvångs tankarna som pluppar upp precis när man startar bilen. Låste jag? Drog jag ur plattången? Spisen? Fattar inte varför jag måste kolla spisen, jag använder den inte ens på morgonen för jag äter yoggi och flingor varenda morgon.


När jag börjat åka måste jag kolla en gång till om mobilen, passerkortet, husnyckeln, båda hundarna, hundarnas mat och plånboken verkligen är med. Varför är det alltid likadant? Är man riktigt riktig? Eller behöver man medicinering? Hjärnan vill liksom ha det såhär, då får den väl det då..... För man kan ju inte ändra på det..........


Jag vill helst bara ha semester. Det är verkligen helt underbart. Ha sina egna bra rutiner och slippa irra runt som en yr liten höna.....


Nu ska vi ladda för en härligt lagom innehållsrik morgon dag! Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards