Alla inlägg under april 2009

Av Kattis - 11 april 2009 11:27

I går vaknade jag med världens föskylning. Mår bättre idag. Har varit ut en och en halv timma med hundarna i skogen. Blev svettig trots att det var tidigt på morgonen. Vet ni vad jag ska göra den här dagen? He heee...byta däck på bilen. Jag har ingen aning om hur man gör men jag liksom måste lära mig. Klara mig själv helt enkelt. Sen ska jag och hundarna åka till morsan och farsan. Om jag får på däcken....kanske inte ens får bort dem? Den som lever får se. Nemo är extra gosig idag. Jag tror han är sugen på att hitta på nåt. Jag tror vi ska hålla oss ute mycket. Har ingen ork att träna.Ha en härlig påsk alla glada två och fyrbenta!

Av Kattis - 6 april 2009 09:06

Vilken helg det har varit! Jag och hundarna har varit ut i timmar på upptäcksfärder i skogen. Det gör liksom livet värt att leva! I övrigt har det varit en lugn helg. Skulle gjort en massa saker men inget blev gjort som vanligt....stånk.... Nu ska jag göra nytta! Tjing!

Av Kattis - 3 april 2009 15:26

Äntligen! Nu är snart veckans arbets vecka slut. Skönt! I går kväll var jag ut läääänge med hundarna. Det var ljummet och vi såg massor av vilda djur. Rådjur, hare och en hel del gäss. Tur man har hundar som inte bryr sig om det vilda. Rådjuren var inte rädda utan stod lungt kvar på en åker 30-40 meter bort. Vi stannade och tittade på dem. Så fina! Sen vid ett ställe längs vägen flög gässen precis i höjd med oss. Skit häftigt. Så nära! De är stora! Jag gick inte genom skogen för jag lider ju trots allt av lite björn-noja! Nemo badade i alla pölar han hittade och Wilma fortsatte sin jakt på bajset som nån lagt på vägen....typ en ponny eller så.... Hopplösa lilla hund! När vi kom hem fick Wilma bada och bli lite fin. Det uppskattades inte alls..... Hon tyckte mest det var jobbigt blött å äckligt. Ha en bra fredag det hoppas jag att jag får! Tjingpling!

Av Kattis - 2 april 2009 10:16

I går kväll tog jag mina hundar och begav mig på upptäcksfärd i Jumkils skogarna. Vi tuffade på i godan ro. Härligt väder och Wilma och Nemo var överlyckliga. De busade och lekte tillsammans i skogen. Nemo hämtade pinnar och grenar som han bar på och hoppade sitt allra bästa upp på alla stora stenar. Han är så duktig på det och det vet han om :)

Wilma hittade mer harbajs och även häst skit på en grus väg. Härligt med vår :(

Sen kom jag på att klockan började bli mycket. Kvart över åtta.......oj det började bli mörkt och lite kallt...vi var mitt ute i skogen. då började jag tänka på björnarna som jag tror börjar vakna nu.... Ehhhh....lite nervös blev jag minst sagt. Inte för att jag vet om det finns björn där men det gör det antagligen har jag fått berättat för mig. Vi gick och gick. Sen kom vi fram till en väg och jag lyckades hitta vägen hem. Häftigt är det att upptäcka nya stigar och vägar men lite ovisst att inte veta var man hamnar särskilt när det är mörkt. Men gud vad underbart det är med vår!


När vi kom hem ställde jag Nemo i duschen. Han var bedrövligt skitig. Magen var full med grus och vattnet var smutsigt länge. Men nu är han som en ny hund. Det syns att han är svart och han tyckte själv att det var mysigt att få bli lite ren. I kväll är det nog Wilmas tur att få sig lite regöring. hon är ganska smussig hon me!


Tjolahopp!

Av Kattis - 1 april 2009 11:31

I går tog jag och Jenny med oss hundarna till idrottsplatsen där vi bor. Nemo var i extas minst sagt. Det var månader sen vi tränade! Gjorde några inkallanden med ställande. Det gick mycket mycket bra. Jätte roligt. Fjärr blev det också tränat på. Han gjorde mycket bra skiften. Det va länge sen jag hade mina hund tränar kläder på mig. det gjorde susen kan jag säga. Jag blev på något vis glad mitt i allt elände. Wilma tyckte det var ok att träna men föredrog harpluttarna på åkern. Smaskens! Sen var det ju faktiskt snö på backen....inget kul om man har korta ben och är dvärg hund. Ischh....


Det gick bra för Jenny och Diezel också. Han börjar förstå vad fotgående går ut på. En liten AHAAA! upplevelse. Han ligger fint på platsliggning och inkallningarna sitter! Man blir så tävlings sugen när det vankas vår. Jag ska banne mig försöka spåra i helgen. Tänk om mitt svarta hjärta och jag kan starta en lägre spår nån dag framöver??? Jag är så tacksam att jag har mina hundar. Vad vore livet annars?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards