Direktlänk till inlägg 8 juni 2010

NEMO

Av Kattis - 8 juni 2010 21:19

 Jo, han har......inte varit sej själv i dag heller. Men vi har varit ut på en sväng i över en timma. Han busade lite med Wilman och verkade iaf piggare. frågade en veterinär på jobbet idag vad jag skulle göra med hans fästingar. Jo saken är den att jag har Scalibor. Eller Wilma o Nemo har..... När vi var på semester förra veckan så badade han. Har har hur mycket fästingar som helst nu. Plockar och plockar. Veterinären tyckte jag skulle införskaffa nytt halsband, det kan ju vara så att han råkat bada lite med det på...... effekten är iaf klart försämrad. Visste inte om man kunde slänga på ett nytt utan att han behövde badas eller så. E lite nojjig, det är ju ändå gift....Nu har han nytt, hoppas det börjar verka snart..... Men det tar väl nån vecka. Vi håller oss ifrån skogen....och andra fästing rika områden..... Avskyr de små djävlarna!


Efter jobbet var jag till Friskis. Spinnade. Det gick bättre idag. Men jisses vad jobbigt det är. Men det är det värt om man kan bli lite mindre över arslet  !

På torsdag är det dags igen. Jag har sprungit mycket förra veckan. jag räknade ut att jag har sprungit 2,2 mil på en vecka! Så bra tycker jag själv!!!! I går fick jag kramp i min vänstra vad. Jag låg i soffan och sprattlade med fötterna, minns inte av vilken anledning. Jag är lite underlig kan tyckas.... Så ser jag hur vaden liksom skrynklar ihop sig och inser vad som komma skall. Det gör så överjävligt ont! Så äckligt obehagligt. Hela muskeln blev som en sten och åkte liksom upp i knävecket. Ja så kan det gå när man inte dricker vatten som man ska göra! Som man ska göra när man motionerar som en galning! Han som träningsvärk i benet idag. IIiiii....... Vidrigt! Jag har druckit två liter vatten sen dess! typ springer på toa hela tiden nu..... Hellre det! Nu ska jag gå och röja lite här hemma. Ha en bra kväll och KRAM på er allihopa som läser!

 
 
Wilda

Wilda

9 juni 2010 10:53

Väldigt trevlig blogg och för att göra dig glad så skrev vi en kommentar
Annki med Wilda

http://pargas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards