Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

FLATTEN HAR FÅTT "FLATTEFNATT"!!!

Av Kattis - 9 juni 2010 21:09

Flatten har varit sitt piggaste idag. Man kan säga att han nästan varit mer i luften än på marken. Mattes svarta tokstolle! En sån här dag är det bara bästa dagen att träna! Jenny och Diezel kom över också. Vi tränade lydnad på tomten. Vi tränade endast på saker som går ganska bra idag. Fot, sättande under gång, ett ställ o läggande. Jätte roligt! Nemo KAN göra saker i världens snabbaste hastighet om det är riktigt tokroligt! Men det är inte alltid man får till det såhär bra helt enkelt. Är så glad över att han mår bra. Ha kan äta som vanligt, kräks inte. Dreglar inte heller som han har gjort....bara när jag häller upp maten i matskålen. det gick bra för jenny & rottisen me'. Vi tog en timmes promenad efter träningen. Då hängde Wilma med. Men hon tog det lungt kan man säga. När vi gick där mötte vi en som hade tre stora hundar. Rätt var det var hörde man någon ropa- Brutus! Jenny blev lite nervös och laddade för att mota bort något stort. Men det visade sig vara en liten dvärg pudel som tur var! Ha haa!!! ganska kul var det.......... Lilla Brutus lubbade fram till Wilma och hon fick ett raseri utbrott på den lille dvärgen. Antar att hon tyckte det var jobbigt att ha den plötsligt i baken. För övrigt under dagen har Nemo forit runt som ett skollat troll, det uppskattas!


Fr övrigt har jag tagit dn andra TBE sprutan idag. Hr inte alls ont i armen som sist. Tur det för jag ska ju spinna i morrn. Och jobba. Det blir svårt att hänga med me' bara en arm! Det gjorde inte ens ont när hon stack idag. förra gången kändes det konstigt, kanske var nervös då? Helt kul är det inte att ha en kanyl i armen.....


TJING!

 
 
Ingen bild

Suzanne vK

15 juni 2010 09:45

Hej
Jättelänge sedan jag läste din blogg och såg att du bakåt i tiden funderade på viltspår. Fråga på Brukshundscenter efter killen som brukar hålla kurs. Tror att det är lite för sent på säsongen men du kan gå till hösten. Nemo kommer att älska det. Ingen tråkig lydnad utan enbart långt och roligt spår.
Ha en fin sommar

 
Ingen bild

Kattis

16 juni 2010 20:19

Heeeej! Det var länge sedan! Ja jag ska höra med Brukshundcenter. Har varit i kontakt med en instruktör, men tyvärr hade hon inget nu.... Lydnad är inte tråkigt! =) Det är det roligaste av allt tycker jag! Hare bra! Kram från mej å Nemo o Wilman!

 
Ingen bild

Lisa (grannen)

17 juni 2010 14:02

Jo du nog får man storskäll när hundarna inte har ett litet snöre på sig. Spelar ingen roll om man går på grusvägen. nej då ska de prompt springa där o gapa:Koppla hundarna. Spring för f-n i spåret då vi går på vägen. Oj vad det hoppade grodor ur munnen. Tjingeling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards