Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

VILAR

Av Kattis - 16 augusti 2011 17:37

Vi är fortfarande trötta efter helgens kurs. Särskilt min hund. Han får vila några dagar till. Läste på en blogg om en kvinna som fixat lydnads championat nyligen. Hon beskrev så himla härligt känslan när hon var klar och de skulle lämna planen. Hunden var på topp, känslan av att det gått så bra var enorm. Hon grät för hon var så glad. Hon visste! Häftigt! Undrar om en annan kan få uppleva detsamma???? Nån gång, snälla! Bara liiiite!


På torsdag ska Nemo och jag tillbaka till veterinären. Bara en koll så att hans öron blir friska nån gång. Han får ju Surolan nu, han har kommit på att han inte riktigt tycker att det är ok att jag grejjar med hans öron, jag förstår honom. Det känns bättre om man får ett litet kex när man är klar! Och vad gör man inte för att de ska kännas lite bättre i lilla hund själen.....


Wilma har varit mest pigg som en mört hela dagen. Härligt, eftersom hon har varit tvärtom i helgen, allra tröttast. Har trott att hon varit helt less på allt bara. I går tränade vi lite, fusk tränade eftersom det var meningen att vi skulle vila...... Wilma fick springa till en burk och sätta båda tassarna på den, sen klickade jag. Men hon är så rolig för hon orkade bara tänka två gånger. Sen skällde hon ut burken och kraffsade ilsket så mycket hon kunde...... Tålamod, näää inte idag..... Vi tränade lite ff och inkallning också.

Wilma nerknölad i favvo bädden..... Hur gullig kan man bli?

 

Nemo och jag trände lite ingångar, klickade. Funkade bra. Tränade mig själv i att stå stilla och ge sjutton i att flytta mina fötter. Och att ge honom karamellen på hans vänstra sida. Det är svårt att bryta sina gamla mönster! Men han fick genast en bättre position. Lite vittring blev det visst också. Men det är helt galet. Han bara tar en pinne plötsligt, letar inte. Frustrerande. Fick till det efter några hämtningar. Men man undrar ju hur dom kommer på att dom ska göra på ett annat sätt. Kanske för att han fått kass utdelning för det tidigare? Hmmm..... Nåväl. Tränade även här på att stå still med mina fötter och inte flytta på mig eller vrida på hela kroppen. Det är svårt!

Nemo sträcker på hela lååååånga kostymen.................

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards