Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

FLEN x 2

Av Kattis - 28 augusti 2011 09:54

I går morse styrde Mia och jag kosan mot Flen. Dubbel tävling stod på schemat. Var inte alls nervös som jag brukar vara. Blev lite svettig när vi kom fram till Flens BK. Har aldrig tävlat en dubbel nån gång. Är alltid så orolig att Nemo ska bli trött. i vanlig ordning hade vi tur med vädret. Solsken och hur varmt som helst. Stånk! Lite värdelöst faktiskt, Nemo påverkas mycket av värmen på äldre dagar......


Förmiddags tävlingen gick hyffsat och vi fick ett tredje pris, oväntat så det var förbannat roligt! När vi gick dumrutan var han hemskt ofokuserad och vi missade ett skifte, han stod när han skulle sitta vid skifte två. Det blidde en 6:a där. Vi nollade apporterings dirigeringen då han tog mitten. Jag försökte styra upp det men han tog fel tillslut iaf och jag kände att humöret sinade. Som vi har tränat! Tyvärr nollade vi vittringen också eftersom han bara sprang ut och tog en pinne, men kom genast på att han skulle leta. Släppte den felaktiga pinnen på nån sekund, men då är ju momentet redan nollat. Sista momentet fjärr, seg flatte matten fick dra till med flera dk, dålig utdelning. Resten var faktiskt jätte bra. 10, 9, och 8:or. Inte illa!!!!


Eftermiddags tävlingen blev också ett tredje pris. Nemo var jäkligt seg nu. Men vi fick höga poäng förutom två förbannade nollor.Apporterings dirigeringen igen. Han sket i min kommendering. Vi lottade vänster och han sprang som en raket till höger. Jag förmådde inte att rätta till situationen. Skit!!!!! Sen nollade vi hoppet. Kastade snett, apporten kom till vänster. Visste att han skulle lubba brevid eftersom apporten är en stor retning. Kommenderade ett skarpt hopp, men nä han sket i vad jag sa. Övriga moment gick mycket bra....åtminstonde poäng mässigt! Jag var inte alls nöjd med vårt, han är ofokuserad och nonchalant (hur det nu stavas???). Och det stör mig så in i helvete!!!!!! Men jag VET att det är massor att träna på, massor massor massor. Men jag är säker på att vi klarar det om vi slutar ta dubbla nollor på varje tävling, det kommer att resultera i första pris när vi klarar hela programmet. Nu ska vi tävla i oktober, då ska det väl för bövelen vara svalt ute???? Fick fina kommetarer från tävlings ledare och domare, och det känns jätte roligt!!!


Mia och Pumas resultat var ungefär som våra. Tredje pris. Hon fick många fina kommentarer från publiken om hennes fantastiska Puma. Hennes glada härliga attityd! Dom var så duktiga. Personligen tyckte jag domaren var snål med poäng mellan varven, men det är ju elit klass trots allt....


Pratade med Margareta? som hade en tollare från Working Beautys (kenneln där jag kollat lite efter hund) och Ida med sin Explicit flat. Dom tävlar SM båda två. De fick sky höga poäng 298,5 och 299. OMG! Vi tillhör inte riktigt samma liga liksom. De var fantastiskt trevligt att sitta och prata med så duktiga tjejjer. Fick många jätte bra tips på hur jag ska träna vissa saker och så roligt att de delar med sig av sina erfarenheter och sitt kunnande. Jag lär mig en massa nya saker tack vare det!!!! Hoppas vi ses nåt mer framöver! På eftermiddagen stod tollaren tvåa och flatten etta på pallen. Kul med retrievers på topp!!! Fan jag vill bli lika bra som dom!


Ett super tack till Mia för en så jäkla rolig dag. Det var verkligen toppen att vi kunde åka tillsammans!!!


Snart drar jag vi till Odlingen. Vi ska ta en promenad med Marit, Margaretha och Skilla. Men Nemo kommer förmodligen inte vara leksugen idag eftersom han har som deg i huvudet efter gårdagen...............


 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

6 september 2011 09:21

Tack detsamma och jätte Grattis till två 3 placeringar, inte illa o bra jobbat :)

Ja du, det spelar ingen roll hur mycket man än nöter då det tydligen alltid skiter sig när det väl gäller, hm. Här är vi nöjda trotts allt då vi i alla fall blev godkända. Men hade hoppats på högre poäng i denna tävling, men med tanke på att det fanns en löptik på plats, så är man här ej förvånad då Rasmus är en sexgalning, hi. Vi får bita ihop och hoppas på bättre tur nästa gång, he.

Ha det gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Kerstin

Kerstin

6 september 2011 21:10

Halloj!
Äntligen har jag fått lite tid att läsa andras bloggar och dagböcker...skönt med höst tycker jag med eftersom det är då man orkar ngt. Känner igen det där med att vara seg. På söket igår fick vi börja om från början...den svarte springaren hade inte en aning om varför han var där...shit tillbaka på ruta noll alltså...men det är bara att bryta ihop och börja om:)
Duktiga ni som tävlar elit...lycka till fortsättningsvis!
Kramkram :)

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards