Direktlänk till inlägg 2 juli 2011

EN VECKA PÅ BOTTEN

Av Kattis - 2 juli 2011 11:33

För en vecka sedan, förra söndagen fick jag huvudvärk på morgonen. Dessutom var Nemo krasslig. Han kräktes och mådde så himla dåligt. Huvudvärken blev inte bättre utan blev värre och värre. Tillslut visste jag varken ut eller in. Tog verktabletter utan resultat. Vid fem tiden på eftermiddagen sa Tobbe åt mig att ringa sjukan. Det stod inte rätt till. Då hade jag sovit o gråtit om vartannat hela dagen. Sköterskan jag pratade med misstänkte migrän. Fick en tid på akuten kvart i tio på kvällen. Klockan sju började jag må förbannat illa och satte igång att kräkas. Det här är det värsta jag varit med om! Vi åkte in till akuten, där vi fick vänta ganska länge. Till slut fick jag träffa doktorn. Minns knappt vad han frågade om. Jag var helt slut och ville bara att det skulle sluta göra så förbannat ont! Han sa att det var migrän. Han fixade recept på medicin jag skulle ta. Fick Citadon med mig hem. Tog den när jag kom hem. Det var det bästa jag upplevt! Helt väck somnade jag, slut efter detta helvete. Värken bakom ögat och på samma sida i bakskallen var borta på några minuter. Underbara Citadon!


Dagen efter på måndagen, tog jag det otroligt korkade beslutet att åka till jobbet. Jag orkade bara några timmar. Hade som träningsvärk i skallen. Helt slut! På tisdagen kände jag mig ännu mera sänkt. Ringde jobbet o sa at jag blir hemma även denna dag. Efter någon timme fick jag feber och mina hals mandlar kändes som golf bollar, mådde skit rent ut sagt. Dessutom fortfarande slut efter migrän anfallet. Det blev ett besök till på akuten även denna dag. Till saken hör att hela veckan innan hade jag varit halv krasslig. Lite ont i halsen snorig och en hemsk rethosta. Kvart i tre var jag tillbaka på akuten. Fick en tiodagars kur och hostmedicin mot rethostan.


Hela veckan har jag varit hemma. Har nog aldrig mått såhär dåligt. Fy farao! Fortfarande har jag inte heller lärt mig när kroppen säger STOPP!!! Nä jag kör på in i det sista, det är så jädrans korkat! Och hur slutar man stressa???? Har läst på lite om migrän. Mina bröder har migrän. Vissa saker kan ju vara migrän framkallande. Som tex: mögelostar, vin citrus frukter, pms. Och CHOKLAD! Jag äter massor av choklad, jag kommer förmodligen aldrig mer äta choklad! Migrän är det vidrigaste jag varit med om!


Wilma och Nemo har inte gjort ett endaste dugg denna vecka, till sitt närmaste har det varit djurplågeri i deras mattes ögon. Även Wilma har lidit av hemsk tristess! Jag har inte klarat av att ta mig ur sängen! Tobbe har tagit hand om mina små hjärtan! Men i dag har vi tagit en längre sväng runt kvarteret. Nemo o Wilma var överlyckliga!


Nu är jag på väg upp igen. Underbart att må bra!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards