Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

ANDRA SPÅRET!

Av Kattis - 3 juli 2011 15:54

Syrran och jag for till skogs kring lunch tid. Vi hjälptes åt att lägga spår, viltspår. nemo och Mios spår blev nog tre fyra hundra meter långt. Det känns så långt när man har massa saker att hålla reda på. Snitslar, vart man går, skank, blod, syrran... Ja hujeda mig. Blev i vanlig ordning ett antal hysteriska skratt anfall. Spåren låg lite över två timmar. Inte så jätte länge, men det är andra gången så man ska väl inte ta i så man spricker......


Under tiden åkte vi till bla Vendel. Ungefär där vi bodde när vi var små, Myrkarlsbo. Där finns otroligt fina skogar. Troligtvis dom finaste skogarna.... Vi kollade läget och tog en liten promenad. Tyvärr sprang Nemo ut och satte sig snabbt vid en gran. Han var galet dålig i sin mage. Måste vara de små smaskiga grisknorrarna han åt igår. Men han är hysteriskt lycklig ändå! Glad och tillfreds med att matte vaknat ur en veckas dvala. Förmodligen lite stressad också kan jag tro. På vägen i skogen hittade vi mängder av smultron, jätte stora! Så vi stannade till och åt lite....ganska många....


Alla hundar spårade säkert idag, ingen var sådär tveksam eller förvånad som förra gången. Mio var nog lite besviken att det hängde en skank och inte ett packe pannkakor på slutet. Den luktar skit och är dessutom full med päls, tyckte Mio! Besvikelsen var tydlig. Men han älskar och spåra och är ganska ointresserad av resten.... Wilma tyckte faktiskt inte heller att den var jätte kul, dessutom var det blod precis där den låg....ISCH!!!!! Nemo ville ha sin själv men jag bytte den ganska kvickt eftersom hans mage är lite ledsen idag.


Vi fick en toppen dag i skogen. Det är roligare än jag trodde det här med viltspår. Jag fattar inte allt, men vi har ju massor att lära. Och man kommer ju på så mycket när man provar på. Mer snitslar tex! Syrran är dessutom super laddad när det gäller den här sporten och det är skita kul! I bilen hem kröp det två fästingar på min hals. När jag kom hem kröp en till på magen. Vidriga djur. Undrar om man har nån någonstans som man inte vet om nu????


I morse hämtade jag mina efterlängtade glasögon. En helt ny värld har öppnat sig. Bokstäver är svarta, bilar har reg nr, Tobbe tycker jag ser gammal ut, allt är så klart och fint i min värld. Dessutom är dom jätte fina!


Ha en fortsatt bra dag!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards