Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

SEMESTER!!!!!!!!!!

Av Kattis - 8 juli 2011 15:10

  Ja det är knappt man tror det är sant! Men tre veckor går fort och snart är man tillbaka i den vanliga lunken igen..... Men självklart så njuter vi så länge det varar. Har ju faktiskt hittat på en del tok den senaste veckan.....


Anmält till en lydnads tävling. Mycket har inte fått fäste än, men vi tragglar på. Jenny och jag har tränat för Tomas Ivarsson för ett tag sen. Det var så häftigt. Fick många bra tips på många bra saker. Han gillade vårat fria följ, och det lever jag på fortfarande... Han fick mig att tänka om och att våga göra lite annorlunda. Våga vara tokig! Våga låta det bli tokigt! Man fastnar i gamla fotspår... Jenny blev helt såld och det var jätte roligt! En spark i baken på ett positivt sätt!   


Sussi, min fantastiska stora syster, och jag har viltspårat. I går spårade vi spår som var tio timmar. Det var fantastiskt att se hur hundarna klarade av det plätt lätt, förutom lite trassel i nån vinkel för gossarna, men de redde ut det galant! Vi fick oss i vanlig ordning en hel del skratt också! Saker kan bli så kostiga ibland. Det blev en jätte bra tränings dag!


Jag använder mina brillor. Dom är helt fantastiska. Jag har dom när jag kör, läser, ja nästan hela tiden. Har upptäckt att jag inte blir trött av att sitta framför datorn, ser väg skyltar när jag kör, ser dessutom bättre på långt håll med glasögon än utan. Tänk så det kan bli! Men det är ovant. På jobbet har jag tagit av dom så fort jag mött någon, känner mig som Maria Montazami- exposed!


Idag, sista arbetsdagen, var hundarna hemma. Tobbe kom ju hem klockan tolv. Nemo var trött i morse så jag tyckte det var som allra bäst att de fick vila i lugn och ro hemma. När jag kom hem var dom ute. Nemo sprang sitt fortaste fram till bilen och faktiskt hoppade upp på mig när jag öppnade bildörren. Mattes hjärta blev så glad när matte kom hem. Kan man känna sig mer välkommen hem än så  ? Nä det tror jag inte!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards