Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

MINA FINASTE

Av Kattis - 9 juli 2011 09:23

 

Ibland slås man av hur mycket man tycker om sina ögonstenar.....


Idag gick vi upp före klockan sex. Eller vi o vi...... Nemo och jag vaknade då. Vi låg en stund i sängen och det tycker Nemo är gosigt när vi kan ta det lungt på morgonen och han kan ligga brevid mig och bli lite kliad lite på huvudet eller magen. Wilma var jätte trött. Fick låtsas att det satt en katt utanför för att hon skulle komma med ut på morgon rastningen. -Men oj, titta en liten kisse! säger jag och öppnar dörren. Då vaknar hon på mindre än en tiondels sekund och står genast givakt vid dörren. Rubbat, men ibland måste man ta till fula trix.


Sen for Tobbe och jag långt bort till en fin skog för att lägga lite spår till Nemo och Mio. Tobbe fick sätta snitslar och dra skank och jag gick med blodet. Inte alls så lätt att hålla koll på så många saker! Tror spåren blev korta i vanlig ordning. Men jag trixade till det med ett bloduppehåll på några meter så får vi allt se hur dom löser det lilla problemet. Tobbe var första gången ute till skogs och la spår. Så han gick vid sidan av alla små grästuvor ormbunks buskage och pinn högar. Det är ett slött rådjur som har blivit skadat i skogen idag........ Men det gör inget alls. Han var väldigt duktig och planerade noga hur han skulle gå. Han har stor potential som blivande spårläggare! Vi ska gå spåren senare i kväll, då blir det ganska många timmar gammla.


Senare ska vi hinna med lite lydnads träning. Hoppas det går bra idag. Dum rutan är ett rent helvete och nu vill Nemo inte göra någonting alls rätt nån endaste gång. Jag FATTAR inte hur nåt så litet kan bli så enormt!


För övrigt lider jag av ångest, som fan. För några veckor sen var vi till Oland på torsdags träning. Jag la Nemo plats när det skulle skjutas. Han blev påverkad av skotten. Vet inte varför. Såg endast att han drog bak öronen lite, men det kändes inget konstigt eftersom de låter ju högt trots allt. Dessutom la jag honom så långt bort från skytten som var möjligt.  Han var lite låg sen när jag satte upp och avslutade. Han låg bara två skott dessutom. Men jag kunde fortsätta sen med tränandet. I går kväll var vi ute på gräsmattan och tränade lite. Då small det. Samma sak. Svansen åkte ner och han tittade sig omkring. Fattar inte. Eftersom jag har en skott rädd hund, Wilma,  så vet jag vilket helvete det är. Det här är det värsta som kan hända. Ska genast ta tag i problemet och fixa så att jag kan träna ordentligt under ordande former med smällar och skott. Det här är verkligen inte kul alls och det gör ont i själen! Och varför i helvete händer det nu??????


Men snälla säg att det går att träna?? Han är ju berörd inte rädd, det är ju en jätte skillnad. Fy vad jag känner mig illa till mods av detta..... Kanske är det bara tillfällen? Nää det kan det inte vara, för han har aldrig någonsin brytt sig   ....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards