Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Kattis - 3 juni 2011 09:46

I går träffades vi för lite spår träning. Mia/Puma o Ella, Jenny/Diezel, Stina/Iza och jag o Nemo. Vi åkte till skogen hemma hos Jenny. Jenny och jag håller till där ibland. Skogen kanske är lite svår, men det gick nog ganska bra ändå. Mia la ut mina o Nemos spår upptag. För det är det vi behöver träna på. Jag har såklart lärt mig massor på dom upptagen. Det är jag så glad för, det är så mycket som man ska lära sig. Har ju inte fattat att Nemo inte fattar-hur ska han veta? Hursomhelst gick det super bra. Fick bra kritik av Mia när vi efteråt satt och pratade igenom hundarna. Bla mitt slarv. Ska verkligen tänka till nästa gång och inte bara släppa honom fritt att leta. Låta honom få spåret lite mer i näsan osv. Det är ju det här som är så kul-när man får en massa ahaa upplevelser. Lära sig nya saker! Nemo var jätte duktig. Men vi har massor kvar att träna på han o jag!           Jag la ut ett spår till Iza o Stina. Dom ska ju snart tävla så hon ville ha ett spår närmare ett lägre. Som jag gick i skogen...... Lite klurigt med berg och snår. Det gick mycket bra för Stina o Iza. Det var intressant och se Izas arbete i olika terräng, så kul att titta på varandra!     Jenny gick ut ett spår till Puma o Mia. Ett spår som började i skogen och sedan vidare ut på ängen ,tillbaka in i skogen igen. Flera vinklar och klurigheter. Puma fick jobba på bra i värmen, men hon ger sig inte utan jobbar envist på! Jätte roligt att se henne in action!       

Stina gick ut Diezel o Jennys spår. Rottis pojken fick ett litet spår med vinklar och några pinnar. Han var mer motiverad än han brukar vara idag. Jenny har blivit så duktig med linan o hunden o skogen o allting! Efteråt fick Jenny bra tips på vad som bör läggas krut på och hur det ska tränas. Och lite varför det är som det är. Hon fick också lite kritik för slarv, det är mitt slarv förmodligen eftersom det är jag som lärt Jenny hur hon ska göra...... Men jag tar åt mig, jag är jätte glad för det och blir bara mer motiverad att göra rätt!     

Ella fick vara utan spår idag, det blev lydnads träning för hennes del! Wilma fick stå över all träning idag eftersom hennes mage varit så sjuk. Hon fick vara med ute när vi fikade och pratade..... Bilden är från ett tidigare tillfälle.....    TACK FÖR IDAG!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards