Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Kattis - 11 juni 2011 15:35

Vi for till Siggefora en sväng för att hundarna skulle få bada. Själv är jag ju lite skraj för vatten....och för att visa mig lättklädd  ..... Det är inte min flatte däremot! Nåväl. Min uppfattning om hundbad är inte någon bra sådan. Tyvärr blev den inte bättre av det här besöket heller.... Som ryktet sa så var det inte alls mycket folk där. Tre vuxna en liten människa och två hundar. De tillhörde liksom samma sällskap. Vi stannade till utanför badplatsen efterom de hade sina hundar lösa. De sprang och....ja var störiga mot varandra. Men deras ägare var övertygade om att de "lekte". Den ena hunden var en drygt ettårig rottis, hane. Den andra hunden var nån form av kamphundsliknande hund, verkade inte heller så gammal. En hane det med. Jenny chansade och började gå ner mot badet. Jag vågade inte. Bad Wilma skälla en gång där jag stod lite bakom ett buskage för att de skulle höra att någon kom och ta reda på sina hundar. Men de fick syn på Jenny och började skrika o gasta på sina hundar. De fick på koppel på dom och jag spatserade efter bakom Jenny.


Nåväl sen var det hyffsat. Vi skickade i Diezel och Nemo för att bada. Efter en stund frågade hon med rottisen om hon kunde släppa sin hund för han var så snäll. Jenny sa ja. Jag sa nej, ropade upp Nemo och ställde mig o hundarna lite bakom en båt. Hennes snälla rottis var inte alls "leksugen" som hon trodde. Hade jag satt pengar på att hennes hund ville spöa Diezel hade jag varit rik nu, för jag hade kunnat betta en miljard på det! Det gick ju som det gick. Det blev inget lekande!


De tuffa brudarna med sina lekfulla hundar gick sen sin kos lite längre bort. Det var en stor plätt med vass mellan badplatserna. Då var jag lugn ett tag. Nemo och Wilma fick bada lite till. Jenny var så rar och ropade i Nemo och simmade lite med honom. Det uppskattade han mycket. Han försökte inte ens dränka henne, han gör nämligen det med mig. Ska öva på simmningen. Men som sagt....bada är jag lite rädd för.... Sen kom Camilla o Sussi och Camillas hund Dixie. Dixie är lika galen i vatten som Nemo. Nemo fick leka lite med henne. De leker bra tillsammans Dixie o Nemo, på samma sätt. Men sen kom Diezel då ropade jag på Nemo. Dixie är väl lite hans kompis...tycker iaf han själv   ...


Sen kom det en dam o en herre med en katt i koppel. De satt först vid en bänk en bit ifrån oss. Sen gick dom bort till den andra lilla stranden där de andra hundarna höll till. Efter en stund hördes världens oväsen där bortifrån. Vi gissade att katten var populär hos deras lös springande "snälla" och "lekfulla" hundar!


Jag förstår det bara inte. Det finns en anledning till att jag är rädd, säg vad ni vill. Okunniga människor, för det tycker iaf jag att det är i allra högsta grad, kan tyvärr inte alltid tygla sina djur. Har träffat på såna några få gånger, det räcker. Inse nån gång att hanar inte "leker" med varandra! Oavsett hur "snälla och lekfulla" dom är så gör dom inte såna saker med varandra. För helskotta låt dom slippa göra upp och ta ansvar! Gå en jävla hund kurs eller nåt och lär sig lite vett! Människorna var för övrigt trevliga. Men de hade just ingen aning! Och jag kan verkligen inte förstå varför man slutar ta ansvar och slutar visa hänsyn så fort man släpper hunden lös????? Det är så jäkla läskigt tycker jag. Och jag är så rädd att något ska hända mina hundar. Ett tag om Wilmas rygg o hon går av på mitten. Nemo får bara inte hamna i såna situationer, han går förmodligen också sönder om inte utanpå så inuti.


Nu ska vi ta det lungt. Kanske det blir en sväng med syster ikväll vi ska ev kolla in lite skog härikring för lite spårning.....





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards