Alla inlägg den 9 november 2010

Av Kattis - 9 november 2010 18:46

Nemo bär papper som ska kastas..... River sönder pappret i små atomer också, men en sysselsättning iaf!  


Av Kattis - 9 november 2010 18:07

............men försvinner förmodligen ganska snart igen. Tycker inte alls om detta väder....eller jo....det är mysigt....men det är fruktansvärt att köra bil. Halt, man ser inget, det blåser och är helt läskigt! Men tillslut kom man hem från jobbet iaf. Hundarna blev jätte tossiga när vi skulle åka hem för det var fullt med snö utanför! Och den var minsann inte där när vi tog lunch promenaden.


Det var kaos på vägen hem. Det stod bilar lite här och var och även nån lastbil på sniskan. På E4:an gick det inte fortare än 60, spårigt blåsigt och massor av trafik. Inget trevligt alls. Hoppas det ger sig snart detta hemska oväder!


Var till tandläkaren idag. Sen i lördags har jag fruktansvärda ilningar i en tand. Förväntade mig det allra värsta...... Men det gick hyffsat. Trodde en lagning gått sönder eller så. Men det visade sig att jag har små micro mini småttiga sprickor i tanden. Tandläkaren, som inte var min vanliga men bra ändå, röntgade och bedövade min mun. Röntgen visade inga skador av rötter eller inflammation av någe slag. Hon tyckte jag skötte mina tänder exemplariskt. Rena och fina! Har ont i tandköttet av all rengöring och tandborstning sen i lördags eftersom jag har varit livrädd att det ska ha varit nåt jätte stort fel.... Tyvärr gnisslar jag tänder när jag sover, jätte mycket. Har sen flera år sussat med bettskena. Dessvärre har jag slarvat lite sista tiden. Av allt gnissel har tanden blivit överansträngd. Tandläkare Elin bedövade och slipade ner kanterna för att avlasta tanden.... Den är helt enkelt överbelastad, utbränd, slutkörd............. Till saken hör att jag saknar en tand i nederkäken. Ärftligt. Det gör att den har lilla tanden får ta mer stryk än den borde. Nu ska jag vänta 1-2 veckor för att se att det blir bättre. Om inte blir det återbesök. Vad som händer då vet jag inte riktigt. Just nu-den dagen den sorgen! Ska även ha bettskenan så mycket som möjligt för att avlasta mina käkar och tänder. Kul! Jag är inte bara snygg med den-jag kan inte prata heller, dessutom dreglar jag när jag sover med den.... Men min lilla familj tycker om mig ändå-det vet jag! Bla eftersom.....


..............när jag kom hem idag låg det en lapp på bordet som min sambo skrivit. Ett meddelande som avslutades med orden JAG ÄLSKAR DIG MITT HJÄRTA  

Det gör mig galet lycklig!


Nu ska jag Nemo och Wilma städa. Ja det är sant! De ska få hjälpa mig bära saker som skor och strumpor och andra små saker som ligger på fel ställe. Vi aktiverar oss inomhus ett tag till och väntar på att vädret kanske blir liiite bättre....


Kram Kattis!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards