Alla inlägg den 7 november 2010

Av Kattis - 7 november 2010 16:48

Började dagen med att städa, då känner jag mig duttig  ! Sen for jag och hundarna till Vattholma och hem till storebror Leif. Systern kom dit också. Vi tog en präkt promenad på två timmar och fyrtio minuter. Underbart! Vädret var ju toppen idag.  Vi gick över åkrar och skog på små vägar och större vägar. Dessvärre gick vi över en åker som bonden spridit dynga på. Alla hundarna for omkring som loskor och rullade och gned in sina kostymer så mycket de kunde innan arga   mattar hann ifatt....    Har badat båda två för det gick inte ens att vara i deras närhet.... Nu är de trötta och sover och drar timmer stockar. Tror vi förstörde för en jägare också.... Oooops! Så kan det gå. När vi nästan var hemma så skulle vi ta oss genom en kohage  , vi trodde den var tom. Men när vi bökat oss in i hagen upptäckte vi att det var många djur i hagen. Jag var snabb ut igen!


Nemo var sitt fjantigaste idag. Han liksom struntar i vad jag säger... Två gånger blev jag rysligt förbannad, det måste finnas gränser! Det är jag som är för snäll och släpper på vissa saker...i hans värld innebär det lite mer. I dag rann det över lite. Han är inte dum, säger man åt honom så förstår han sitt misstag. Men det är enormt störande när min lydiga hund inte hör mig.


För övrigt har jag ilningar i en tand. Måste ringa tandläkaren för jag vet inte alls vad som är fel. Tror det är nån lagning som pajjat. Bara det går att fixa så är jag nöjd.


I går var vi hem till syrran. Alla syskon med familjer kom dit, mycket trevligt. God mat och en massa snick snack. Roligt att vi kunde ses allihopa.


Nu är det dags att ta det lungt ett tag!

Av Kattis - 7 november 2010 08:38

I går for vi till Märsta-Sigtuna BK för att tävla. Det gick bra! Äntligen satt det där första priset. Nemo var jätte duktig. En del saker kändes inte alls bra. Sega ingångar vid all apportering, dessutom många sega långsamma sättanden. Men han tog metallapporten jätte bra i munnen. Även hoppapporteringen gick bra. Förutom att domaren missade att tävlingsledaren sagt åt mig att kasta och trodde att jag kastade på egen hand. -Nää du! Har nån sagt åt dig att kasta iväg den där!!! sa han surt. Ehhh..... Men en alert tävlingsledare talade om att det var han som nog inte hört att hon kommenderat mig att kasta. Jag höll på att bryta ihop! Nervös som man är, trodde jag gjort en dunder tabbe.


Poängen blev:


Sittande i grupp:10

Platsliggning:10

Frittfölj:8 dk, sitter ej vid nåt tillfälle

Sättande:10

Inkallande med ställ o lägg:7 ,dk, han ville inte stanna, rädda det som räddas kan....

Rutan:8,5, han gjorde en skit bra ruta, förutom att han började lukta så jag fick ryta i med når extra kommando....

Hopp apport: 7,5 dk vid ingång

Metallen:7,5 dk sakta

Vittringen:7, dk hmmmm....tugg...god pinne....

Fjärren:8 dk, han ligger kvar vid nåt skifte, jag får kommendera igen...

Summa:261,5


Mycket DK. Men jag har lärt mig att det är bättre än nollor-rädda det som kan räddas helt enkelt. Är skit nöjd!!!!

Nu ska vi läsa på Elit momenten.................


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards