Alla inlägg den 30 november 2010

Av Kattis - 30 november 2010 21:02

Nu på kvällen kom Ronny förbi. Han skulle byta däck på bilen. Till min förtjusning så kom även Mio. Han fick vara med oss medans de höll till i garaget. Vi höll på med uppletande i vardagsrummet så Mio fick också vara med. Wilma är jätte duktig. Nemo fick träna på att avlämmna och leta igen. Han är van vid att ge lämna av  och sen få godis. Jag gör ALLTID på samma sätt. Konstigt att hunden blir handlingsförlamad!!!! Det funkade efter ett tag.....Nemos polett är lång borta ibland.... nästan bortglömd faktiskt.... Det är då han sätter igång att skälla. Blev lite irriterad, men det går över fort för han är så rolig den där Nemo! jag ska fortsätta träna såhär för han går i gasen ju mer han får leta. Mio var super duktig. Han gav mig pinnarna i handen utan problem. Trodde inte det eftersom det kan vara svårt att ge bort något man just hittat när två andra fåntrattar sitter och glor... Sen tog vi en kvälls promenad. Mio tyckte det var lite underligt att gå med oss. Var är matte då? undrade han. Inte nog med det...sen kom tåget... Tåget som låter och blixtrar när det är så kallt ute. Han blev inte rädd men han stod länge kvar och tittade...trots att tåget redan hunnit till Tierp eller nåt...... Sen kom grannen och grannens cockerspaniel. Mio tyckte den var onödig och skällde som en tok, jag var inte beredd men det gick bra. Nemo och Mio taggar nog varann lite. Anledningen till det är att Nemo blir som en dum slyngel! Han gjorde en å annan jätte dum sak på promenaden. Nu är det slut på flatte flamset! Grrrr......han kan verkligen ge mig huvudvärk eländiga jycke! Det var skoj att vara med Mio, han är verkligen skit gullig. Han längtade nog en hel del efter sin matte så han blir troligtvis jätte glad när hon slutar jobba! Sussi, vill du byta mot en puckad flatte???? Hör av dig isf! Du kan annrs få han för....låt säga en femma! OK?

Av Kattis - 30 november 2010 18:49

Så fin bild jag fått av min syster, men den blidde åt fel håll och det går inte att få den rätt.....    Bilden är från i söndags när jag systern och alla vovvar....till Wilmas stora förtret....tog en två timmars sväng i snö yran. Tyvärr blev det en del pysslanden med små tassar som var full med hemsk snö och is!


Av Kattis - 30 november 2010 18:26

Underbart, men lite väl kallt. Hatar att frysa och just nu är det ju kallt överallt. inte ens bilen går som den ska. Den är full med is och snö och hinner aldrig riktigt tina. Puttrar tappert igång på morgonen. Torkarna är fullständigt fulla med is. Bilen är svinkall. Skuffen går ej att öppna så Nemo åker i baksätet. Wilma åker fram med stolsvärme.   


Just nu tränar inte vi. Varken jag eller hunden o jag. Har ingen motivation i kylan. Stackars hunarna fryser hela tiden om tassarna. Det får bli en liten paus helt enkelt.....


Är så illa berörd av de fyra små barn som levt i fullständig misär i flera år Med missbruk och våld till vardags enligt nyheterna. Man blir så ledsen. Stackars små ungar. Varför i helskotta gjordes ingenting när det gång på gång larmats om att något var allvarligt fel? Personalen på barnens dagis hade tvättat barnen och deras kläder för de var så smutsiga. Larmat men utan att någon hände.  


Nu ska vi gå ut jag och hundarna. Ha en bra dag och var rädda om varandra!  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards