Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

SKRIVARE

Av Kattis - 19 juni 2011 17:19

I går var det IR cupen. En fotbolls cup med bygg, VVS o andra hantverkar firmor. Tobbes firma hade ett lag. Dom är ju fyra på firman men några samarbets partners var också med i laget. Det hela slutade med att de kom två av totalt tio lag. Kul! Så nästa år tänkte jag vara med, ska bara lära mig fotboll först. Jag menar bara, vad gör en back? Var ska man hålla till på planen och såna saker. Har inte en susning!


I dag for Nemo och jag till Tierps BK. Jag hade fått uppdraget att vara skrivare åt den ena domaren. Jenny var också med och var skrivare. Roligt och lärorikt. Vi slapp regnet, det var bra! Av nio var det åtta som fullföljde Elit spår tävlingen. Kul att se dessa duktiga förare med sina elit hundar! Vi kikade på uppletandet. Det var skoj att se hur olika hundar jobbar. Och att momentet inte är så strikt som jag trodde. Det klarar vi tänkte jag!  Efteråt var vi med på prisutdelningen. Tror minsann det blev en del cert poäng och en spår champion, coolt! Dom är så jäkla duktiga som tar sig hela vägen!


Eftersom det började spöregna tränade vi båda hundarna samtidigt. Nemo och jag tränade lite FF. Vi behövde bara göra dirigerings apporteringen en gång. Tränar bara att han ska stanna vid konen just nu och det gjorde han på en gång! Duktiga hunden!!


Vi passade på att träna rutan också från både vänster och höger, det klarade Nemo galant. Dock lite bråttom från kon till ruta så jag fick liksom stanna honom och låta honom stå ett tag. Men jädrans vad fort han sprang till rutan idag, så kul! Dessutom gjorde jag hela momentet idag. Kanon! Han fick dessutom leka med sin nya fina snörboll som belöning. Den förra har gjort sitt med sitt avgnagda snöre har den inte längre nån "bästastebollen" faktor kvar. Nemo passade på att gnaga lite på den nya bollens snöre! Är det inte bollen som ska vara rolig? Nää tydligen inte om man heter Nemo......


Nu är det nog dax för middag sen ska jag och hundarna sätta på regn jackan och ta oss ut på en skogs tur! Ha det bra!




 
 
Ingen bild

Eva M & Mango

19 juni 2011 18:40

Mango gör precis likadant - biter och tuggar på snöret! En retrievergrej, helt enkelt!! :)

Kattis

20 juni 2011 10:00

Vad lustigt! =)

 
Ingen bild

Carina

21 juni 2011 09:25

Tonic också :)

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

23 juni 2011 16:41

Kul att det går framåt med träningen :)

Glad Midsommarhelg önskar vi er...

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kattis

24 juni 2011 10:54

Å tack detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards