Alla inlägg den 8 december 2011

Av Kattis - 8 december 2011 18:03

............och livet knatar på i rask takt. Är dålig på att blogga. Men det händer liksom inte så mycket. Hundarna mår bra. Det skjuts fyrverkerier här, Wilma vill helst inte alls gå ut. Nemo har haft tränings vila i nästan tre veckor. Nu kör vi igång så smått igen. Tränar i ridhus en dag i veckan. Det uppskattas av både Nemo och mej. Han gillar underlaget, blir alltid lite extra sprallig och busig. Vi börjar så smått få fason på dirigerings apporteringen och dumrutan. Ska inte tävla föränn jag känner mig mer säker på momenten. Han kommer att tycka det är roligare om vi blir bättre och säkrare-matte med såklart!


Jag drömmer dagligen om min valp som än så länge bara finns i fantasin. Längtar så enormt. Då ska Nemo få trappa ner sin träning och få bli äldre i lite mer lagom tempo. Han kommer att bli åtta år innan en ny hund sätter sina små tassar här. Min goaste finaste vän! Wilma kommer förmodligen inte uppskatta en ny hund.Men hon kommer bara få fler förmåner och bli mer bortskämd, dessutom är valpfoder väldigt gott.........


I dag har jag varit på Första Hjälpen utbildning. Oj vad skoj det var! Om jag ska utbilda mig vill jag bli undersköterska. Varför ska inte jag kunna bli det när andra kan????


Nu är det dax att sticka iväg på träning. Flatten står och trampar med alla tassar, han är redo för äventyr-alltid redo!


     



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards